Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orina
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-07 14:34
Mijn vraag

Op dit moment heb ik nog geen smart phone. Ik zou graag pokemon go willen gaan spelen, echter omdat ik geen ervaring met smart phones heb zijn er nog veel dingen waar ik geen idee van heb.

Zoals welke telefoons zijn hiervoor geschikt en wat voor mogelijkheden zijn er qua telefoon/abonnement?

Heb ik internet nodig of is wifi genoeg, krijg het idee dat ik internet nodig ga hebben, vandaar de vraag.

Ik zat te denken rond de 350-400 voor de telefoon en rond de 20-30 voor het abbonement. Mogelijk een samsung galacy 5 of 6?

Op dit moment kan ik ever niet op meer dingen komen, zal een oogje op het topic houden en eventuele vragen proberen zo snel mogelijk te beantwoorden.

[ Voor 13% gewijzigd door Orina op 21-07-2016 07:34 . Reden: verandering qua budget ]

Beste antwoord (via Orina op 21-07-2016 08:01)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Orina schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:31:
Op dit moment heb ik nog geen smart phone. Ik zou graag pokemon go willen gaan spelen, echter omdat ik geen ervaring met smart phones heb zijn er nog veel dingen waar ik geen idee van heb.
Als je nog geen smartphone hebt kan ik begrijpen dat je nog weinig wensen hebt, toch kan ik aanraden om iets verder te kijken dan alleen 'Pokemon Go' en een prijs. Probeer jezelf een voor te stellen wat je er nog meer mee wilt doen en probeer op die manier een lijstje te maken van eisen, bijvoorbeeld:
  • Schermformaat
  • Ramgeheugen
  • 'Snelheid'
  • Uiterlijk
Ga bijvoorbeeld eens langs de lokale telefoonwinkel en ga daar wat toestellen en formaten uit proberen, misschien kun je op die manier voor jezelf wat helderder krijgen wat je voorkeuren zijn.

Verder is het voor ons niet te zeggen of jij internet nodig hebt. Mijn ervaring is dat als je het nooit gehad hebt, je het niet mist. Heb je het echter ooit gehad dan kan je niet meer zonder. Maar aangezien je toch al geld uitgeeft aan een fatsoenlijke telefoon, zou ik er gewoon een 3/4G abbo bij nemen.

Wil je de telefoon los kopen of graag bij een abonnement nemen?

Om toch in te gaan op een leuke telefoon voor jou budget, zou je eens kunnen kijken naar de pricewatch: OnePlus 3 Grafiet, telefoon kost €399,- en is allround gewoon de beste telefoon die je kan nemen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Huawei P9 Lite, de Motorola Moto G4 Plus en de Nexus 5X zijn goede smartphones.
Je heb zeker internet nodig, o.a. om Pokemon Go en andere apps op je smartphone te installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2016 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Mijn vraag

Zoals welke telefoons zijn hiervoor geschikt en wat voor mogelijkheden zijn er qua telefoon/abonnement?

Heb ik internet nodig of is wifi genoeg, krijg het idee dat ik internet nodig ga hebben, vandaar de vraag.

Ik zat te denken rond de 350-400 voor de telefoon en rond de 20-30 voor het abbonement

Op dit moment kan ik ever niet op meer dingen komen, zal een oogje op het topic houden en eventuele vragen proberen zo snel mogelijk te beantwoorden.
Het is niet helemaal duidelijk wat nu je vraag is. Is het de bedoeling dat wij opzoek gaan naar een telefoon voor je?

Ik zou zeggen kijk even in de pricewatch, voer in de filters je budget in. Geef dus even een paar voorstellen. Tweakers kauwt niet alles voor maar wilt graag dat je eerst zelf research doet voor je vragen stelt.

Ookal is het een hele domme suggestie maakt niet uit. Het heeft er namelijk dan al wel voor gezorgd dat je hebt nagedacht over het onderwerp.

tip: One-plus smartphones (snelle smartphone weinig geld) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door PaRaDoX4 op 20-07-2016 08:23 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 07:59
Dit is een ding nu, mensen die een telefoon voor Pokemon go zoeken?! Wil je niet ook een telefoon waar je mee kan bellen ofzo?

Voor Pokemon go moet je vooral een grote accu hebben, verder zullen de meeste telefoons echt prima in staat zijn het spel te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Om gericht te kunnen zoeken, moet je weten wat je wilt.. Gezien TS niets van smartphones kent is dit nogal moeilijk, om voorstellen te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2016 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pepio schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:27:
Dit is een ding nu, mensen die een telefoon voor Pokemon go zoeken?! Wil je niet ook een telefoon waar je mee kan bellen ofzo?
Tja, voor een ieder ligt dat anders; zoveel mensen, zoveel wensen zegt men ook wel. ;)
Voor Pokemon go moet je vooral een grote accu hebben, verder zullen de meeste telefoons echt prima in staat zijn het spel te spelen.
Een S5 Mini (weliswaar een goedkoper toestel) bijvoorbeeld zal de app niet trekken, sterker nog; het wordt niet ondersteund, omdat de S5 Mini zo weinig RAM aan boord heeft.

@TS: Voor het abonnement wellicht handig om te weten, Pokemon Go slurpt zo een 20MB/uur aan data. Is een tweedehands toestel misschien een optie voor je, TS? Dat zijn goedkopere telefoons, met vaak respectabele specs. Een Nexus 5 kan dan op zich een leuk toestel zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 20-07-2016 09:58 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Als je nog geen smartphone hebt kan ik begrijpen dat je nog weinig wensen hebt, toch kan ik aanraden om iets verder te kijken dan alleen 'Pokemon Go' en een prijs. Probeer jezelf een voor te stellen wat je er nog meer mee wilt doen en probeer op die manier een lijstje te maken van eisen, bijvoorbeeld:
  • Schermformaat
  • Ramgeheugen
  • 'Snelheid'
  • Uiterlijk
Ga bijvoorbeeld eens langs de lokale telefoonwinkel en ga daar wat toestellen en formaten uit proberen, misschien kun je op die manier voor jezelf wat helderder krijgen wat je voorkeuren zijn.

Verder is het voor ons niet te zeggen of jij internet nodig hebt. Mijn ervaring is dat als je het nooit gehad hebt, je het niet mist. Heb je het echter ooit gehad dan kan je niet meer zonder. Maar aangezien je toch al geld uitgeeft aan een fatsoenlijke telefoon, zou ik er gewoon een 3/4G abbo bij nemen.

Wil je de telefoon los kopen of graag bij een abonnement nemen?

Om toch in te gaan op een leuke telefoon voor jou budget, zou je eens kunnen kijken naar de pricewatch: OnePlus 3 Grafiet, telefoon kost €399,- en is allround gewoon de beste telefoon die je kan nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Internet is zeker nodig, anders blijft het Pokemon zoeken beperkt tot plaatsen met gratis WiFi. Lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swift92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-05-2023
Koop je speciaal voor Pokemon Go een smartphone? Het spel is nu een hype maar over 2 maanden is het misschien al over. Daar zit je dan met je dure smartphone en abonnement waar je niks meer mee doet. Je kan ook een goedkoop tweedehandsje (bijv Samsung Galaxy s3 of s5) kopen met een goedkoop sim only abonnementje (simyo maandelijks opzegbaar bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:27

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:14:
[...] Motorola Moto G4 Plus [...]
Om hier even op in te haken, imho is de G4+ de meerprijs boven de G4 niet waard, letterlijk het enige verschil is een vingerafdrukscanner en een betere camera. Die 1e doet erg af van het design en functioneert zelf niet eens als homeknop. 8)7

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spypiet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 22:02

Spypiet

Lit

Zelf wil ik een telefoon aanschaffen voor Pokemon Go omdat de app niet op WM10 te verkrijgen is. Daarom ben ik zelf op zoek naar bang for buck en ben uitgekomen bij een chinees model, de Umi Rome. 100 euro slechts.

Vroeger toen Pokemon Red/Blue uitkwam kocht ik een gameboy color van mijn zuurverdiende centjes. Kan ik nu wel 100 euro missen voor een android phone. Voornaamste eis is dat er een microsim inzit en het liefst met een Amoled scherm ivm backlight besparing in omgedraaide houding. (zou dus ook een g sensor in moeten zitten i guess)

Kan een mede tweaker een budget phone aanraden of heeft een mede tweaker ervaring met Pokemon Go op de Umi Rome? Dan hoor ik het graag :)

Hoeft allemaal niet zo duur te zijn dacht ik zo.

De Umi Rome x 8GB bij Bol.com 94 euro. Staat niet eens in de pricewatch.

https://www.bol.com/nl/p/...64#product_specifications

RKVV Messen (207117) V.254 [Gamecollectie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Spypiet schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:42:
Kan een mede tweaker een budget phone aanraden of heeft een mede tweaker ervaring met Pokemon Go op de Umi Rome? Dan hoor ik het graag :)
Topickaping is niet toegestaan, maak even zelf een topic aan en dan helpen we je verder.
Pagina: 1