--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--
220v fans hoef je niet te aarden dacht ik
de kast instandaard toch al geaard? ( als je hem in een geaard stopcontact stopt )
ik heb ook 230v fans gewoon goed isoleren
kan er niks gebeuren magnetich veld heb ik nog niks van gemerkt
ik heb ook 230v fans gewoon goed isoleren
kan er niks gebeuren magnetich veld heb ik nog niks van gemerkt
Verwijderd
als ie geaard is zulje er geen lat van hebben maar zo niet moet je eens je pc en de verwarming tegelijk aanraken, niet leuk 
mn pc staat naast verwarming dus soms hek nogal pijn aan me kop van de stroomstoot >:)hang k weer eens te kijken waarom me kabelinet et weer niet doet, en ja hoor kabels eruit ofzow
AUW ^&!@*&^!*&!!!!!
mn pc staat naast verwarming dus soms hek nogal pijn aan me kop van de stroomstoot >:)hang k weer eens te kijken waarom me kabelinet et weer niet doet, en ja hoor kabels eruit ofzow
och 220, die hebbik 10x al op visite gehad 
Maare, bouw gewoon in, effe voelen of je kast onder stroom staat, klaaaaaaaaaaaaar
Maare, bouw gewoon in, effe voelen of je kast onder stroom staat, klaaaaaaaaaaaaar
Verwijderd
220 volt is een soort van drug, en verslavend ook!
Iedere keer als ik weer eens idioot bezig ben geweest en een oplazer krijg, schrok ik wel, maar erna voel je je zwaar relaxed, en kan je de hele wereld aan.
Maarre wel oppassen met vingertjes, 220 volt fans zijn meestal vrij link zonder fingerguards. Erg pijnlijk.
Iedere keer als ik weer eens idioot bezig ben geweest en een oplazer krijg, schrok ik wel, maar erna voel je je zwaar relaxed, en kan je de hele wereld aan.
Maarre wel oppassen met vingertjes, 220 volt fans zijn meestal vrij link zonder fingerguards. Erg pijnlijk.
380 is pas kewl, de drie fases aan je tong en de aarde aan je teen, de spanning stroomt dan door je lichaamOp dinsdag 26 juni 2001 22:43 schreef Cheatah het volgende:
220 volt is een soort van drug, en verslavend ook!
Famous last words: "Neehoor, ik heb geen aarde nodig. Normaalgesproken gebeurt er nooit wat als je hem niet aard, dus dat zal nu ook wel niet zo zijn"
Ach je kunt toch ook hooguit je dure componentjes onder spanning zetten. Zelf een tik krijgen van 230 is niet zo heel "schokkend" totdat je eraan blijft hangen. Maar be my guest and figure it out. Als je geen verstand hebt van elektra, blijf er dan vanaf.
The local Engineer elektrotechniek.
Ach je kunt toch ook hooguit je dure componentjes onder spanning zetten. Zelf een tik krijgen van 230 is niet zo heel "schokkend" totdat je eraan blijft hangen. Maar be my guest and figure it out. Als je geen verstand hebt van elektra, blijf er dan vanaf.
The local Engineer elektrotechniek.
Dat dan weer wel......
ben je weer opgeladenOp dinsdag 26 juni 2001 22:43 schreef Cheatah het volgende:
maar erna voel je je zwaar relaxed, en kan je de hele wereld aan.
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Het is toch al goed als je de boel goed isoleert? Ik zou niet weten wat er te aarden moet zijn aan een fan... De buitenkant misschien ja, als je een metalen fan hebt. Maar dat is overkill, in mijn server zit ook een 230V fan, gewoon de standaard 2 snoertjes hoor. Afgetapt in de voeding
Fun while it lasted: World Community Grid!
Verwijderd
is niet zo'n probleem hoor dat je stopcontact niet ge-aard is. Je radiator is dat wel, je kunt gewoon ff een draadje van je puter naar je radiator leggen. Het hoeft maar een heel dun draadje te zijn, een paar mA is meer dan genoeg om in een noodgeval je aardlek eruit te laten springen.
Ik woon verdorie in een gloednieuw en duur huis, is er gvd bezuinigt op het aanleggen van electra
, ik heb gewoon een draad netjes naar de meterkast kunnen leggen (was toch bezig met een netwerkje thuis aanleggen, dus de hub en andere bende in de meterkast gezet)
gewoon een beetje knutselen dus, want aarden is gewoon erg lekker voor computers. Iemand die bijvoorbeeld de kooi van fareday kent (absoluut fout gespelt) weet wel wat ik bedoel.
Ik woon verdorie in een gloednieuw en duur huis, is er gvd bezuinigt op het aanleggen van electra
gewoon een beetje knutselen dus, want aarden is gewoon erg lekker voor computers. Iemand die bijvoorbeeld de kooi van fareday kent (absoluut fout gespelt) weet wel wat ik bedoel.
ik heb 2x 230V coolers in mijn sys zitten en ook nog es een 8Watt blacklight Tl buis. kheb tot nu toe nergens last van.

de cooler links boven en rechts onderin happen 230V
de cooler links boven en rechts onderin happen 230V
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Nee allereerst ga ik er vanuit dat je een stel lekkere delta's hebt gevonden... deze zijn geheel van kunstof vaak... je kunt ze dus niet eens aarden... Mochten ze toch een metalen behuizing hebben en je monteerd ze netjes aan je kast (goed en betrouwbaar raak vlak, vergeet de "kartel ringetjes" niet is er ook niks aan de hand wat je hebt natuurlijk voor een goede aarding van je kast gezorgd. En jij sluit ze natuurlijk goed aan, en niet met duck tape (Mc giver tape)of een lullig stekkertje van de gamma Dan is er niet eens een reden om extra te aarden. je sluit je mobo toch niet aan op 230? of doe je aan die hard voltage overclocking? Vermijd contact tussen 230v en alles waar je zuinig op bent en alles komt voor elkaar. Suc6 en laat een paar coole pic's zien van je mod....
Euh... leuk, maar hoe doe je dat als je ook geen radiator hebt? ik woon in een ouwe flat, we hebben aleen elektrische en gas kachelsOp woensdag 27 juni 2001 00:22 schreef The Rapier het volgende:
is niet zo'n probleem hoor dat je stopcontact niet ge-aard is. Je radiator is dat wel, je kunt gewoon ff een draadje van je puter naar je radiator leggen. Het hoeft maar een heel dun draadje te zijn, een paar mA is meer dan genoeg om in een noodgeval je aardlek eruit te laten springen.
draadje naar waterleiding?
Werkt ook al ja..
Als het goed is zijn alle metalen leidingen in een huis geaard..
Kun je dus gewoon een draadje op aansluiten, en ergens op het metaal van je kast..
Als het goed is zijn alle metalen leidingen in een huis geaard..
Kun je dus gewoon een draadje op aansluiten, en ergens op het metaal van je kast..
vragen zijn beantwoord.......
Het is trouwens een metalen cooler uit een kopieerapparaat: Heidolph Type 842, 220v 50/60 hz, 15/14w.
Dat staat erop.
Ding blaaste enorm maar maakt ook enorme herrie.
Het is trouwens een metalen cooler uit een kopieerapparaat: Heidolph Type 842, 220v 50/60 hz, 15/14w.
Dat staat erop.
Ding blaaste enorm maar maakt ook enorme herrie.
--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--
Pagina: 1