Al enige tijd heb ik een Nikon SB900 liggen waarbij ik er vrij overtuigd van was dat de hot shoe defect was. Deze heb ik vandaag weer afgestoft en wilde het gebruiken, dus zet ik 'em op de hot shoe. Verbazingwekkend genoeg deed deze het gewoon. Helaas maar voor een paar keer
Een willekeurige andere flitser (Nissin Di622 MkII) doet het wel gewoon op mijn Nikon D90, en mijn D90 laat ook blijken dat er een flitser gevonden is op het moment dat de SB900 uitstaat op de hot shoe.
Ik heb verschillende manieren van aansluiten geprobeerd inclusief een 3rd party hot shoe "verlengkabel" maar ik krijg nu helemaal niets meer uit de SB900. Welk apparaat is nu "de schuldige", is dat de SB900 of de D90?
Ik heb helaas niet de beschikking over een tweede body, anders had ik daar iets meer mee kunnen uitsluiten
Als ik de SB900 echter bovenop een radio trigger (een Yongnuo YN-622N) zet en op standje "remote" instel dan triggert deze ineens wél weer goed.
Opsturen (of langsbrengen) bij Nikon Service Beverwijk vind ik geen enkel probleem, maar dan weet ik wel graag welk apparaat er defect is zodat ik kan inschatten of het het waard is, de D90 staat op de planning om geüpgraded te worden dit jaar.
Kort samengevat:
Ik heb verschillende manieren van aansluiten geprobeerd inclusief een 3rd party hot shoe "verlengkabel" maar ik krijg nu helemaal niets meer uit de SB900. Welk apparaat is nu "de schuldige", is dat de SB900 of de D90?
Ik heb helaas niet de beschikking over een tweede body, anders had ik daar iets meer mee kunnen uitsluiten
Opsturen (of langsbrengen) bij Nikon Service Beverwijk vind ik geen enkel probleem, maar dan weet ik wel graag welk apparaat er defect is zodat ik kan inschatten of het het waard is, de D90 staat op de planning om geüpgraded te worden dit jaar.
Kort samengevat:
- SB900 direct op D90 vuurt een paar flitsen en houd er dan mee op
- SB900 op een radio trigger werkt wél
- Nissin Di622 MkII direct op D90 werkt wél