Hallo,
Ik kon de irritatie niet verdragen, al die crashes, blaue schermen, wacht tijden etc. etc. met windows.
Dus had ik maar besloten om linux te gaan proberen, aangezien ik op "takeover" (lan-party) was en daar hadden ze een geweldige internet verbinding (download met 4mb) had ik linux 6.2 gedownload (op advies; voor een newbie - ik dus)
Cd'tje er in, booten en de installatie was begonnen, alles ging goed en wordt goed toegelicht behalve; het maken van de benodigde partities.
En dat is nou juist het probleem, hoe maak ik die (in linux format of zo iets)??
Mijn huidige hd ziet er zo uit:
-
Mijn hardeschijf van 6 gig, heb ik opgesplitst in 2, fat32 partities:
System1(C:) - 3 gig - FAT32
System2(E:) - 3 gig - FAT32
-
Mijn hardeschijf van 40 gig, heb ik opgesplitst in 4, fat32 partities:
Games(D:) - 10 gig - FAT32
My Crap(F:) - 19 gig - FAT32
Backup(G:) van - 10 gig - FAT 32
-
Op de C: heb ik nu win98 draaiten (in hoeverre je dat draaien kunt noemen)
ik zou graag op de E: redhat 6.2 willen gebruiken maar hoe pak ik dat aan??
En moet ik nog meer partities aan maken? En hoe?
Ik kon de irritatie niet verdragen, al die crashes, blaue schermen, wacht tijden etc. etc. met windows.
Dus had ik maar besloten om linux te gaan proberen, aangezien ik op "takeover" (lan-party) was en daar hadden ze een geweldige internet verbinding (download met 4mb) had ik linux 6.2 gedownload (op advies; voor een newbie - ik dus)
Cd'tje er in, booten en de installatie was begonnen, alles ging goed en wordt goed toegelicht behalve; het maken van de benodigde partities.
En dat is nou juist het probleem, hoe maak ik die (in linux format of zo iets)??
Mijn huidige hd ziet er zo uit:
-
Mijn hardeschijf van 6 gig, heb ik opgesplitst in 2, fat32 partities:
System1(C:) - 3 gig - FAT32
System2(E:) - 3 gig - FAT32
-
Mijn hardeschijf van 40 gig, heb ik opgesplitst in 4, fat32 partities:
Games(D:) - 10 gig - FAT32
My Crap(F:) - 19 gig - FAT32
Backup(G:) van - 10 gig - FAT 32
-
Op de C: heb ik nu win98 draaiten (in hoeverre je dat draaien kunt noemen)
ik zou graag op de E: redhat 6.2 willen gebruiken maar hoe pak ik dat aan??
En moet ik nog meer partities aan maken? En hoe?