Toon posts:

Videokaart Videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn software ondersteund:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2e1u72t.png

Nu twijfel ik tussen de gtx 1060 (1280 cudacores) en de rx 480 (2304 shaders)

Welke is aan te raden?

Ik heb een i7 6700k (skylake) processor.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2016 18:17 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:33
Tenzij cuda optimalisations echt de moeite waard zijn voor de Rx 480 gaan: die lijkt toch echt de betere prijs/performance te hebben.

That said: wat ga je precies met je software doen? een foto neerplempen en 2 zinnetjes is imo een beetje karige TS.

Wat is de rest van je systeem bijv?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Geen van beide lijkt me, hoogstwaarschijnlijk is de hardware acceleratie bij die app redelijk minimaal, dat blijkt ook wel uit de hardware vereisten.

Als je niet gaat gamen dan zou ik er eerst eens een gtx 950 in zetten, waarschijnlijk ook al overkill, maar die applicatie doet wat met HEVC hardware in de gpu dus dat is dan wel weer leuk.

[ Voor 32% gewijzigd door maratropa op 19-07-2016 18:20 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo dat. De hardware acceleratie zit er al vanaf versie x3 in. Ze zitten nu bij x9.

Zal het dan niet goed uitgewerkt zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:16:
Tenzij cuda optimalisations echt de moeite waard zijn voor de Rx 480 gaan: die lijkt toch echt de betere prijs/performance te hebben.

That said: wat ga je precies met je software doen? een foto neerplempen en 2 zinnetjes is imo een beetje karige TS.

Wat is de rest van je systeem bijv?
Momentje.

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:20:
Hoezo dat. De hardware acceleratie zit er al vanaf versie x3 in. Ze zitten nu bij x9.

Zal het dan niet goed uitgewerkt zijn?
Ze hebben het iig niet over CUDA of OPENCL dus echt stevig wat met compute doen zoals premiere of vegas zal wel niet, maarja dat zijn ook meer pro georienteerde apps. Hardware acceleratie kan veel betekenen. Waarschijnlijk niet op z'n niveau dat je wat hebt aan de compute power van een 1060 of rx480..

En omdat je daar vaak al met een 950 uit de voeten kunt dan gaat dat hier helemaal lukken. Maar voor HEVC import/export heb je w10 en gpu hevc support nodig dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 19-07-2016 18:34 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
maratropa schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:26:
[...]

Ze hebben het iig niet over CUDA of OPENCL dus echt stevig wat met compute doen zoals premiere of vegas zal wel niet, maarja dat zijn ook meer pro georienteerde apps.

En omdat je daar vaak al met een 950 uit de voeten kunt dan gaat dat hier helemaal lukken. Maar voor HEVC import/export heb je w10 en gpu hevc support nodig dus dat is wel iets om rekening mee te houden.
Jawel, kijk maar nog een keer naar de screenshot :)

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:33:
[...]
Jawel, kijk maar nog een keer naar de screenshot :)
Ah ik zie het, idd iets met CUDA maar wat is de vraag? Dan lijkt me het wel handig om een nvidia kaart te nemen toch? Maar dan nog, als het alleen voor video werk is dan is een 1060 waarschijnlijk overkill.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Des te meer cudacores, des te snellere encoding/decoding lijkt me?

En de software heeft ook AMD DirectX Video support, dus dan heeft het ook profijt bij die radeon 480 lijkt me

Maar ik hoor iedereen zo enthousiast over cudacores, dus misschien toch maar voor nvidia gaan dan

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:38:
Des te meer cudacores, des te snellere encoding/decoding lijkt me?

En de software heeft ook AMD DirectX Video support, dus dan heeft het ook profijt bij die radeon 480 lijkt me

Maar ik hoor iedereen zo enthousiast over cudacores, dus misschien toch maar voor nvidia gaan dan
Hou er rekening mee dat heel vaak encoding niet op de gpu gendaan wordt. In zwaarde apps vaak niet, in bijv. premiere pro zit helemaal geen encoding op de gpu, daar is de gpu voor effecten.

Maar het lijkt er op dat deze app iig HEVC/H264 via de gpu kan encoden, en zit er ook quicsync ondersteuning in.

Voorzover ik wel eens begrepen heb staat het gpu encoden los van de overige performance van de gpu, en hangt dit niet meteen af van de cuda cores. Ik zou daar iig nog even naar googlen want het is onzinnig om veel geld uit te geven aan een zware gpu waar je 99% van de tijd niks mee doet..

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 19-07-2016 18:51 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
maratropa schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:47:
[...]

Hou er rekening mee dat heel vaak encoding niet op de gpu gendaan wordt. In zwaarde apps vaak niet, in bijv. premiere pro zit helemaal geen encoding op de gpu, daar is de gpu voor effecten.

Maar het lijkt er op dat deze app iig HEVC/H264 via de gpu kan encoden, en zit er ook quicsync ondersteuning in.
Voorzover ik wel eens begrepen heb staat het gpu encoden los van de overige performance van de gpu, en hangt dit niet meteen af van de cuda cores. Ik zou daar iig nog even naar googlen want het is onzinnig om veel geld uit te geven aan een zware gpu waar je 99% van de tijd niks mee doet..
Ja ben daar al een hele tijd mee bezig, maar zelfs de technische helpdesk van Corel (maker van de software) kan daar geen duidelijkheid over geven.

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:51:
[...]

Ja ben daar al een hele tijd mee bezig, maar zelfs de technische helpdesk van Corel (maker van de software) kan daar geen duidelijkheid over geven.
https://devtalk.nvidia.co...-with-2-nevenc-sessions-/

Hier (en dat eerdere linkje) hebben ze het ook over dat de generatie chip uitmaakt en niet zozeer de compute power. (omdat encoden niet meer op cuda cores loopt)

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 19-07-2016 19:18 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik het eerst een tijdje proberen zonder (wel met de ingebouwde) grafische kaart. Kijken hoe vlot het loopt.

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:37:
Dan ga ik het eerst een tijdje proberen zonder (wel met de ingebouwde) grafische kaart. Kijken hoe vlot het loopt.
Dan kan nooit kwaad, misschien dat quicksync genoeg voor je doet. En dan kun je altijd nog een betaalbaar recente gpu'tje scoren voor de hevc hardware encoding en cuda cores..

specs

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1