Router kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• aojudo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-12-2025
Mijn vraag
Voor mijn moeders praktijk wil ik een router kopen. Er is al een modem en router in-1 van kpn, maar we willen een losse router. Ik weet alleen totaal niet waar ik qua specs op moet letten voor een router. Er zijn wel een paar vereisten: de router moet twee aparte netwerken hebben; een voor de praktijk zelf (wifi en bedraad), en nog een open wifi netwerk voor de klanten. De router moet ook minimaal vier ethernet poorten hebben. De router hoeft denk ik niet heel sterk te zijn, omdat het een niet heel groot gebouw is, het is ook maar 1 verdieping, en er zijn gipsen muren.

Zelf had ik deze gevonden: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Voldoet deze aan de specificaties? En is het een goede router?

Ik zou niet echt weten hoe duur de router mag zijn, aangezien ik er geen verstand van heb hoe duur routers over het algemeen zijn. hij moet gewoon zo goedkoop mogelijk zijn maar wel goed :P

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 20:13

Praetextatus

the dutch_paki

Op zich geen slechte router die je hebt gekozen. Ondersteunt ook guest mode. Alleen je mist wel 5ghz ondersteuning en dat kan wel prettig zijn als de praktijk in een woonwijk zit. Meeste mensen gebruiken 2,4 ghz range en in bevolkte gebeiden is deze dan trager.

Deze heeft bijvoorbeeld 2,4 en 5 ghz ondersteuning en er zit ook een guest mode op.
pricewatch: TP-Link TL-WDR3600

Zou meer dan voldoende moeten zijn voor een kleine praktijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Praetextatus op 19-07-2016 17:39 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• aojudo
Oke top! Zou ik deze dan kunnen gebruiken als alleen router? Ik blijf de experiabox namelijk als modem bruiken.

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

aojudo schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:35:
Oke top! Zou ik deze dan kunnen gebruiken als alleen router? Ik blijf de experiabox namelijk als modem bruiken.
Je kunt deze dan beter inrichten als accesspoint.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Praetextatus schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:30:
[...]

Je kunt deze dan beter inrichten als accesspoint.
Kan hij niet beter voor een Archer of andere moderne router gaan? Ik zou zelf wel alle routering laten afhandelen door een router en het modem alleen laten modemmen.

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

418O2 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:31:
[...]

Kan hij niet beter voor een Archer of andere moderne router gaan? Ik zou zelf wel alle routering laten afhandelen door een router en het modem alleen laten modemmen.
Welke Archer stel je voor? En waarom een aparte router en niet de Xperiabox? Hiervan kun je wifi gewoon uitschakelen en als router laten werken. Iets (accesspoint) erachter hangen voor wifi en klaar.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:38
Waarom koop je dan geen Accespoint?

pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)
Dit zijn echt fantastische apparaten, immens bereik, en dualband.

Dan laat je de modem routeren, en disable je wifi op de modem.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Praetextatus schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:34:
[...]

Welke Archer stel je voor? En waarom een aparte router en niet de Xperiabox? Hiervan kun je wifi gewoon uitschakelen en als router laten werken. Iets (accesspoint) erachter hangen voor wifi en klaar.
Omdat modems notoir slecht zijn in routeren en gauw vollopen. Ik ben zelf voorstander van modems lekker laten modemmen en de routering in een apparaat te houden dat er voor gebouwd is.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:18

Cyphax

Moderator LNX
Clavis schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:35:

Dat kun je met een willekeurige wifi-router natuurlijk ook doen, en dan denk ik dat je flink minder geld kwijt bent dan zo'n Ubiquiti. Of biedt die Ubiquiti nog voordelen boven een fatsoenlijke router, afgezien van het imho fraaiere uiterlijk? :)
418O2 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:36:
[...]

Omdat modems notoir slecht zijn in routeren en gauw vollopen. Ik ben zelf voorstander van modems lekker laten modemmen en de routering in een apparaat te houden dat er voor gebouwd is.
Ik heb ook liever een eigen apparaat, maar dat is omdat ik enerzijds niet af wil hangen van een modem dat vervangen kan worden (als je van provider switcht bijvoorbeeld), en anderzijds veel meer controle wil over m'n router dan de meeste modems uberhaupt bieden. :)
(Daarbij worden modems nog weleens voorzien van nieuwe firmware; bij mij is nog niet zo heel lang geleden gewoon de optie voor een DMZ uit het modem gehaald door die fijne ISP van mij, en gaan ze ook nog weleens kapot :))

[ Voor 37% gewijzigd door Cyphax op 20-07-2016 13:40 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Clavis schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:35:

Als t budget het toe laat. Helemaal mee eens :)

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

418O2 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:36:
[...]

Waarmee lopen ze vol? Dit is voor een eigen praktijk en niet voor een lan party :p Ik denk ook niet dat de gasten op de praktijk torrents aan zulllen gooien als ze in de wachtkamer zitten te wachten :p

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:38
Catch22 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:36:

Wat een onzin. Een recent modem met routerfunctie (Cisco/Ubee/Technicolor of ExperiaboxV10) kan makkelijk je thuis verkeer routeren, zonder enkel probleem.

Ik gebruik nu al bijna een jaar een ziggo technicolor icm een Ubiquiti AP AC Lite, en heb minder problemen als met een Nighthawk die ik daarvoor gebruikte.

[ Voor 44% gewijzigd door Clavis op 20-07-2016 13:46 ]

• aojudo
Ik wil de modem/router van kpn (experiabox) niet gebruiken als router, omdat als kpn dan iets veranderd, de router uitvalt, of als we van abonnement veranderen, hij meteen gereset is. En dan moet je het hele netwerk opnieuw instellen. Tenminste, ik heb nog geen manier dat hij alle instellingen opslaat. Dus als ik dan de experiabox alleen als modem gebruik, en een aparte router als router, dan maakt het niet uit als kpn wat in de experiabox veranderd. Dat is eigenlijk ook de enige reden dat ik een router wil, zodat ik de experiabox niet steeds opnieuw in hoef te stellen. Het netwerk is ook perfect, dus al zou dit probleem niet voorkomen, zou ik helemaal geen router gehad willen hebben :p

Maar heeft iemand dan nog een goed idee voor een router (die ook een apart gastennetwerk heeft)?

[ Voor 6% gewijzigd door aojudo op 20-07-2016 17:45 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:00

MsG

Forumzwerver

Heb je Ziggo of KPN of toegang tot iemand die dat heeft? Via hun kan je goedkoop een TP-Link Archer C7 V2 bestellen (Ziggo) en bij KPN weer een andere kwalitatieve range extender.

Deze kan je voorzien van verbeterde software, waardoor hij perfect inzetbaar zou zijn op de gewenste locatie.

Zie ook het topic over het apparaatje van Ziggo: Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7

EDIT: Een gastennetwerk kan met nagenoeg elke moderne router, dat is niet zo spannend.

[ Voor 9% gewijzigd door MsG op 20-07-2016 17:46 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1