Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 08:04

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Ik wil de accu van een redelijk recente Moto 4G (2013) met gebarsten scherm in de werkende, oudere Moto G met gare accu zetten. Mechanisch gaat dit lukken, maar hoe kan ik de accu het beste in gebruik nemen?

Ik weet niet hoeveel lading er nog in zit (maar hij is in ieder geval niet compleet leeg; ik drukte het toestel met kapot scherm per ongeluk aan, en hij startte gewoon op), maar is het raadzaam om:
  1. de accu eerst bijna helemaal leeg te maken (tot <10% bijvoorbeeld), dan helemaal op te laden en dit nog een paar keer alvorens hem weer 'normaal' (gewoon elke nacht aan de lader) te gebruiken?
  2. De accu eerst helemaal op te laden, dan helemaal leeg te maken, dit nog een paar keer en dan weer normaal?
  3. Gewoon gebruiken, maakt niets uit

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
EMP schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:38:
  • Gewoon gebruiken, maakt niets uit
Persoonlijk maakt het echt niet uit hoe je de batterij erin zet. In alle telefoons zit tegenwoordig een li-Ion of Li-Polymer accu en die hebben geen 'geheugen', zoals vroeger gebruikelijk was.

Je kan hem wel voor de zekerheid volledig opladen, dan is de status in ieder geval bekend en zit je niet met verrassingen te kijken na het vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
Voornaamste is dat het gewoon past. Enig verschil met een verwisselbare batterij is de aansluiting op het toestel. Vroeger kon je voor de meeste toestellen gewoon verwisselbare, dikkere batterijen kopen met meer mAh.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:00
3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 08:04

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Motorola heeft echt een belachelijk klein torx maatje gebruikt om alles vast te zetten. Als de schroevendraaier binnen is (twee weken geleden besteld op DX) weten we of het echt past.

Opladen is wel een goede tip. De batterij opnieuw calibreren is gelukkig ook niet zo lastig:
androidpit.com:
In order to solve this, it’s relatively easy: just let the battery fully discharge and then charge it back fully in one go. Repeat the process one more time and it should disappear as the battery “relearns” its calibration.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 13:55

SpamLame

niks

Señor Sjon schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:51:
Voornaamste is dat het gewoon past. Enig verschil met een verwisselbare batterij is de aansluiting op het toestel. Vroeger kon je voor de meeste toestellen gewoon verwisselbare, dikkere batterijen kopen met meer mAh.
Past als in mechanisch en elektrisch.
Anders gezeg accu's hebben de zelfde afmeringen en lokaties voor de connectoren EN connectoren zijn identiek wbt polariteit en andere zaken.
Pagina: 1