HDD werkt niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:

• SoWTM
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-02-2025
Beste Mede-tweakers,

Ik kom erzelf niet meer uit en wellicht dat een van jullie mij advies kunnen geven :

Ik heb een HDD die 2-3 jaar oud is, waar hele belangrijke DATA op staat, die niet meer goed functioneerd.
Deze HDD tikt een paar keer, en daarna blijft hij gewoon normaal draaien alleen gebeurd er niks.

Ik heb de HDD nagekeken, en wat er gebeurd is het volgende, de lezer (punt) gaat steeds van het begin punt naar het midden van de schijf en dan weer terug, dit doet hij een paar keer en daarna stopt het bij het beginpunt.

Iemand enig idee hoe ik deze HDD weer lopend kan krijgen om de DATA te kunnen recoveren?

mvg ,

Sjoerd

Heracles Almelo | Borussia Dortmund

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je hebt de schijf open gemaakt begrijp ik? In dat geval is het sowieso einde verhaal.

• SoWTM
MikeyMan schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:25:
Je hebt de schijf open gemaakt begrijp ik? In dat geval is het sowieso einde verhaal.
Bedankt voor de snelle reactie, is nog niet opengemaakt, ben hier achtergekomen door heel veel video's te bekijken , en met wat software testjes, en dus geconcludeerd dat dit het probleem moet zijn !

[ Voor 4% gewijzigd door SoWTM op 19-07-2016 16:27 ]

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Niet meer aanzitten, en opsturen naar een professional. Zelf richt je alleen maar meer schade aan waardoor recovery moeilijker/duurder wordt.
Is het geen optie om de disk te vervangen en gewoon een backup terug te zetten?

• SoWTM
TommyboyNL schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:40:
Niet meer aanzitten, en opsturen naar een professional. Zelf richt je alleen maar meer schade aan waardoor recovery moeilijker/duurder wordt.
Is het geen optie om de disk te vervangen en gewoon een backup terug te zetten?
Bedankt voor de reactie, is voor iemand anders dus zou eerst moeten overleggen als hij wel 500 euro + wilt betalen, maar lijkt mij ook de beste optie.
De Disk gaat zeker vervangen worden, alleen de DATA heeft hij geen Back-Up van helaas vandaar dat
ik bezig ben met deze HDD.

• SoWTM
Laatste poging, de vriezer, mocht dit werken laat ik het wel weten, hopen hopen hopen

Pagina: 1