RX 480 OF GTX 1060

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb momenteel een ASUS GTX750TI-PH-2GD5 en ik wil graag voor een upgrade gaan. Nu ben ik aan het denken of ik één of twee RX 480's haal of een GTX 1060. Ik zou hier graag wat advies/hulp bij willen. Graag serieus advies, geen fanboy dingen. Ik wil echt weten welke nu werkelijk beter is/beter zal zijn met de rest van mijn systeem.

Wat wil ik doen met dit systeem?
Ik speel er vooral games mee, denk hierbij aan onder andere: WoW, GTA V, CoD BO3, Ark Survival, Rainbow Six Siege, etc.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Processor: Intel® Core™ i5-4430 Processor (6M Cache, up to 3.20 GHz)
Moederbord: ASUS H81M-A
Werkgeheugen: KINGSTON HYPERX BEAST XMP 8 GB DIMM DDR3-1600 2 X 4 GB
Videokaart: ASUS GTX750TI-PH-2GD5
Voeding: Cooler Master B500
HDD: Western Digital Blue 1TB
SSD: Samsung 840 EVO 250GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Benchmarks bekeken
- Gezocht op Google
- YouTube bekeken

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Heb je nog bepaalde eisen zoals:

Hoe stil moet de GPU zijn.
Hoeveel stroom mag hij verbruiken.
Op welke resolutie speel je.
Hoeveel FPS wil je minimaal halen.
Hoeveel jaar wil je vooruit kunnen.
Wat is jouw budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:06:
Mijn vraag
Ik heb momenteel een ASUS GTX750TI-PH-2GD5 en ik wil graag voor een upgrade gaan. Nu ben ik aan het denken of ik één of twee RX 480's haal of een GTX 1060. Ik zou hier graag wat advies/hulp bij willen. Graag serieus advies, geen fanboy dingen. Ik wil echt weten welke nu werkelijk beter is/beter zal zijn met de rest van mijn systeem.

Wat wil ik doen met dit systeem?
Ik speel er vooral games mee, denk hierbij aan onder andere: WoW, GTA V, CoD BO3, Ark Survival, Rainbow Six Siege, etc.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Processor: Intel® Core™ i5-4430 Processor (6M Cache, up to 3.20 GHz)
Moederbord: ASUS H81M-A
Werkgeheugen: KINGSTON HYPERX BEAST XMP 8 GB DIMM DDR3-1600 2 X 4 GB
Videokaart: ASUS GTX750TI-PH-2GD5
Voeding: Cooler Master B500
HDD: Western Digital Blue 1TB
SSD: Samsung 840 EVO 250GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Benchmarks bekeken
- Gezocht op Google
- YouTube bekeken
Wat zeggen de benchmarks ? Als je die hebt gelezen weer je ook welke de betere is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Starck schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:10:
Heb je nog bepaalde eisen zoals:

Hoe stil moet de GPU zijn.
Hoeveel stroom mag hij verbruiken.
Op welke resolutie speel je.
Hoeveel FPS wil je minimaal halen.
Hoeveel jaar wil je vooruit kunnen.
Wat is jouw budget.
De GPU moet natuurlijk niet zoveel lawaai maken dat het vervelend is (gewoon "normaal" denk ik?) Hoeveel stroom hij mag verbruiken weet ik ook niet echt, ik heb een 500watt voeding, dus zolang het daarmee werkt vind ik het prima. Ik speel op een 1920x1080 resolutie, en wil toch wel minimaal 60-70fps halen en ongeveer 2-3 jaar vooruit kunnen. Verder ligt mijn budget om en nabij de €300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MichaelvD2203 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:10:
[...]

Wat zeggen de benchmarks ? Als je die hebt gelezen weer je ook welke de betere is.
Het probleem is juist dat ik er zelf niet echt uit kom :/ Ik ben nog niet zo heel erg ervaren wat videokaarten betreft, mijn huidige pc is tevens ook de eerste pc die ik ooit gebouwd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelvD
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:13:
[...]

Het probleem is juist dat ik er zelf niet echt uit kom :/ Ik ben nog niet zo heel erg ervaren wat videokaarten betreft, mijn huidige pc is tevens ook de eerste pc die ik ooit gebouwd heb.
Ok nouja kort gezegd komt het er op neer dat de 1060 in de meeste games beter is de 480 maar dat de 1060 weer wat duurder is dan de 480. Als je echt gaat kijken naar fps per $/€ dan is de 480 bijna altijd de winnaar.

Daarnaast verbruik de 1060 minder en is ook stiller. ( reference koelers, custom koelers kan het geluid helemaal anders zijn maar die zijn nog niet beschikbaar voor de RX480)

He hebt het ook over 1 of 2 kaarten ? 1 voor nu misschien 1 voor later ? De 1060 heeft geen support voor 2 kaarten de RX480 daarnaast wel. Maar dit heeft op 1080p sowieso geen zin. Maar dat wil ook niet zeggen dat 2 kaarten door elke game goed wordt ondersteund dus dat altijd een lastig verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-07 15:18
Als het kan zou ik nog minstens een paar weken wachten voordat je een definitieve keuze maakt. In ieder geval totdat er custom versies van de RX 480 en van de GTX 1060 op de markt zijn. Tegen die tijd zullen er uiteraard ook reviews zijn verschenen. Op dit moment weten we simpelweg nog niet welke van de twee daadwerkelijk beter presteert, en hoeveel de custom kaarten gaan kosten.

Het is het zeker waard om te wachten op versies met custom koelers, omdat deze simpelweg meer waar voor je geld bieden. Ze zijn namelijk koeler, stiller, sneller, en (in het geval van de GTX 1060) waarschijnlijk goedkoper. Ik denk dat overigens zowel de RX 480 als de GTX 1060 een goede keuze zal zijn. Dat is uiteindelijk toch vooral afhankelijk van de prijs.

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MichaelvD2203 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:18:
[...]

Ok nouja kort gezegd komt het er op neer dat de 1060 in de meeste games beter is de 480 maar dat de 1060 weer wat duurder is dan de 480. Als je echt gaat kijken naar fps per $/€ dan is de 480 bijna altijd de winnaar.

Daarnaast verbruik de 1060 minder en is ook stiller. ( reference koelers, custom koelers kan het geluid helemaal anders zijn maar die zijn nog niet beschikbaar voor de RX480)

He hebt het ook over 1 of 2 kaarten ? 1 voor nu misschien 1 voor later ? De 1060 heeft geen support voor 2 kaarten de RX480 daarnaast wel. Maar dit heeft op 1080p sowieso geen zin. Maar dat wil ook niet zeggen dat 2 kaarten door elke game goed wordt ondersteund dus dat altijd een lastig verhaal.
Bij de RX 480 zat ik er inderdaad aan te denken om later een ander moederbord te halen en inderdaad 2 kaarten in crossfire te draaien. Van de 1060 wist ik inderdaad al dat SLI niet mogelijk zou zijn. Ik ben iemand die heel er naar de prijs kijkt en natuurlijk er zo goedkoop mogelijk vanaf wilt komen, en als de RX 480 gewoon alles op 1080p prima op een stable 60-70fps+ kan draaien, ben ik al lang tevreden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dionamuh schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:19:
Als het kan zou ik nog minstens een paar weken wachten voordat je een definitieve keuze maakt. In ieder geval totdat er custom versies van de RX 480 en van de GTX 1060 op de markt zijn. Tegen die tijd zullen er uiteraard ook reviews zijn verschenen. Op dit moment weten we simpelweg nog niet welke van de twee daadwerkelijk beter presteert, en hoeveel de custom kaarten gaan kosten.

Het is het zeker waard om te wachten op versies met custom koelers, omdat deze simpelweg meer waar voor je geld bieden. Ze zijn namelijk koeler, stiller, sneller, en (in het geval van de GTX 1060) waarschijnlijk goedkoper. Ik denk dat overigens zowel de RX 480 als de GTX 1060 een goede keuze zal zijn. Dat is uiteindelijk toch vooral afhankelijk van de prijs.
Klopt, ik wil ook wachten op de aftermarket kaarten. Ik zat persoonlijk te denken aan de ASUS ROG STRIX versie (van beide kaarten), zodra ik eruit ben welke ik ga halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Dionamuh schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:19:

Ik zou ook wachten op custom versie(s). Zeker omdat na lezen van meerdere reviews op valt dat prestaties niet overal overeen komen. Het lijkt wel of, afhankelijk van de site met verschillende instellingen getest wordt ter faveure voor NVidia of AMD.

Dus nu even wachten op custom AMD kaarten met meer after market cooler en betere power aansluitingen.

Voordeel van RX480 is wel, je kan CF doen. Dus meer schalen in de toekomst.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wim-Bart schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:23:
[...]

Ik zou ook wachten op custom versie(s). Zeker omdat na lezen van meerdere reviews op valt dat prestaties niet overal overeen komen. Het lijkt wel of, afhankelijk van de site met verschillende instellingen getest wordt ter faveure voor NVidia of AMD.

Dus nu even wachten op custom AMD kaarten met meer after market cooler en betere power aansluitingen.

Ik heb ook bij bijna elke RX 480 benchmark gezien dat ze een AMD processor gebruiken, waarbij ik dan ook veel reacties zien dat de AMD processors een bottleneck zijn voor de RX 480, klopt dat? Kan ik dan betere prestaties verwachten met mijn i5 4430?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Wim-Bart schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:23:
[...]

Laatste stukje tekst uit de 1060 review van tweakers.net
Daarbij kwamen we tot de conclusie dat de GTX 1060 op dit moment een procent of zeven sneller is dan de RX 480, maar dat het verschil in de toekomst, wanneer alle games gebruik maken van DirectX 12 of Vulkan, best klein zou kunnen worden. Of dat ook daadwerkelijk het geval zal zijn is een kwestie van afwachten, maar op dit moment houden AMD en Nvidia elkaar scherp in het midrange-segment, en dat is voor ons gamers alleen maar mooi.
Is/was dat niet gewoon de vraag die jij had? Vindbaar op de frontpage van tweakers? Hoewel dat weer een mooi staaltje techniek van tweakers is, een procent of 7, wat is het nou jongens? 1 of 7? Ik denk dialect ofzo.
Meer kunnen ze je hier ook niet vertellen denk ik..
Wil je goedkoop zoveel mogelijk krijgen? RX 480, wil je gewoon het beste dan op dit moment de 1060 (indien je tussen deze 2 wilt kiezen, en dat wil je volgens je titel).
Wil je alles zeker weten? Wachten op de aangepaste versies..

1 ding wat ik vervelend vind van AMD, heb nu bijv een R9 290 erin zitten: veel lawaai door de hoge warmteproductie. Ik heb de Sapphire R9 290 OC TRI-X (3 ventilatoren), zelfs met 3 waaiers veel lawaai.
nVidia verbruikt 1 minder stroom (op den duur misschien dus helemaal niet zo duur), minder warmte = minder lawaai.. Indien ik ooit nog ga upgrade (vast wel) zal ik voor een nVidia gaan en minder op het geld letten, indien de bekende kenmerken niet veranderen.

[ Voor 24% gewijzigd door LopendeVogel op 19-07-2016 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-05 23:12
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:06:
Mijn vraag
Ik heb momenteel een ASUS GTX750TI-PH-2GD5 en ik wil graag voor een upgrade gaan.
(...)
Een RX 470 is al een enorme upgrade tov 750Ti. Misschien ook het overwegen waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelvD
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:25:
[...]

Ik heb ook bij bijna elke RX 480 benchmark gezien dat ze een AMD processor gebruiken, waarbij ik dan ook veel reacties zien dat de AMD processors een bottleneck zijn voor de RX 480, klopt dat? Kan ik dan betere prestaties verwachten met mijn i5 4430?
Oja hier op tweakers hebben ze een Intel Core i7-4960X zodat er geen sprake kan zijn van een cpu bottleneck reviews: AMD Radeon RX 480: CrossFire, VR, DX12 en overklok getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LopendeVogel schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:26:
[...]

Laatste stukje tekst uit de 1060 review van tweakers.net
Daarbij kwamen we tot de conclusie dat de GTX 1060 op dit moment een procent of zeven sneller is dan de RX 480, maar dat het verschil in de toekomst, wanneer alle games gebruik maken van DirectX 12 of Vulkan, best klein zou kunnen worden. Of dat ook daadwerkelijk het geval zal zijn is een kwestie van afwachten, maar op dit moment houden AMD en Nvidia elkaar scherp in het midrange-segment, en dat is voor ons gamers alleen maar mooi.
Is/was dat niet gewoon de vraag die jij had? Vindbaar op de frontpage van tweakers?
Meer kunnen ze je hier ook niet vertellen denk ik..
Wil je goedkoop zoveel mogelijk krijgen? RX 480, wil je gewoon het beste dan op dit moment de 1060 (indien je tussen deze 2 wilt kiezen, en dat wil je volgens je titel).
Wil je alles zeker weten? Wachten op de aangepaste versies..

1 ding wat ik vervelend vind van AMD, heb nu bijv een R9 290 erin zitten: veel lawaai door de hoge warmteproductie. Ik heb de Sapphire R9 290 OC TRI-X (3 ventilatoren), zelfs met 3 waaiers veel lawaai.
nVidia verbruikt 1 minder stroom (op den duur misschien dus helemaal niet zo duur), minder warmte = minder lawaai.. Indien ik ooit nog ga upgrade (vast wel) zal ik voor een nVidia gaan en minder op het geld letten, indien de bekende kenmerken niet veranderen.
De 1060 zou ook rond de €300 gaan kosten, toch? Dat is namelijk mijn budget, om en nabij de €300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:31:
[...]

De 1060 zou ook rond de €300 gaan kosten, toch? Dat is namelijk mijn budget, om en nabij de €300.
Misschien nog wel minder als je 3-4 weken kan wachten.

Kijk, beiden kaarten zijn leuk, maar ook als je dan het review van tweakers leest, 7% sneller vind ik persoonlijk niet niks, daarnaast zuiniger en stiller en het valt binnen je budget.

Wel zoals aangegeven, geen SLI, dus geen 2 kaarten naast elkaar...
Maar als we naar het nu en verleden kijken bied dat ook amper voordeel en kan het zelfs tegenwerken bij bepaalde games, de enkele game die het wel ondersteund krijg je nog geen boost van 2x zoveel FPS, ondanks dat je 2x zoveel uitgeeft. Dus tegen de tijd dat je merkt dat de 1060 niet meer genoeg is kan je die beter verkopen en weer 1 enkele goeie kaart kopen.

Maar goed, just my 2 cents... Begrijp de redenen ook wel weer om voor de RX 480 te gaan :D

Ik ga nu ook iets zeggen wat je waarschijnlijk verschrikkelijk vind om te horen/lezen:
Kijkend naar de games die jij graag speelt, stuk voor stuk toppertjes.
Niks mis mee, maar kijkend naar wat voor type speler jij bent ga jij alsnog misschien al over 1 jaar pijn hebben..
Je houd namelijk van zware / high-end games, en dat wil je lijkt mij blijven doen, als je nu een low-mid end kaart koopt want dat is de 1060, dan ga je over 1 jaar gewoon krimpen op al je settings. Volgens mij zit de 1060 met 4GB??? De RX 480 met 8GB? Dan is de 8GB op gebied van geheugen de topper......
Het is gewoon moeilijk om voor weinig geld (klinkt raar, want we hebben het over maar liefst 300 euro) futureproof te zijn.

Om die reden heb ik ''maar'' een R9 290 (perfect voor 1080p 60fps en meeste games ultra) en daarnaast een xbox one, die xbox one is futureproof, mijn pc niet.

[ Voor 30% gewijzigd door LopendeVogel op 19-07-2016 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakie91
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-01-2017
TLDR: Niks interessants over te zeggen tot de custom kaarten uit zijn gebracht, dus afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Inderdaad zolang er geen custom kaarten zijn. Overigens stroomverbruik ga je in geen paar jaar terug verdienen met een 1060. Ik ben overigens benieuwd naar testen die niet conform NVidia/ATI instellingen gemaakt worden.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalFlyingdutchman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 09:00
MichaelvD2203 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:18:
[...]

Eigenlijk klopt deze uitspraak niet. De goedkoopste 1060 6GB kost 266 euro, de goedkoopste rx480 8GB kost 280 euro....

Dus buiten dat de GTX 1060 ietsje sneller is, is ie ook nog eens ietsje goedkoper EN een stuk zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
OriginalFlyingdutchman schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:42:
[...]

Eigenlijk klopt deze uitspraak niet. De goedkoopste 1060 6GB kost 266 euro, de goedkoopste rx480 8GB kost 280 euro....

Dus buiten dat de GTX 1060 ietsje sneller is, is ie ook nog eens ietsje goedkoper EN een stuk zuiniger.
Je weet dat je reageert op een topic dat 2 maanden oud is? Situatie is wellicht verandert in die tijd.

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalFlyingdutchman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 09:00
ECP0WERS schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:49:
[...]

Je weet dat je reageert op een topic dat 2 maanden oud is? Situatie is wellicht verandert in die tijd.
Ja, too little too late I'm afraid :)
Pagina: 1