Toon posts:

Handig om alle files op bureaublad te plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb even jullie hulp nodig! Een collega van mij heeft al zijn mappen niet onder deze computer staan maar gewoon op het bureaublad. totale grootte van +8GB.

Bij het opstarten duurt het dan ook zeker 10min voor dat je het bureaublad krijgt te zien. Kan dit te maken hebben met de bestanden die op zijn bureaublad staan?

Dus met andere woorden hoe meer bestanden, hoe langer het opstarten duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Slim of niet slim
Duidelijke topictitel of geen duidelijke topictel? Dat tweede ;) Geef ajb voortaan een titel die veel meer de situatie / vraag beschrijft.

Over situatie gesproken: wat is die? Welk OS? Stand alone, in een netwerk? Citrix? Etc. In het algemeen zou ik zeggen: niet slim. Maar dat is weinig waard zonder concreet beeld vd situatie..

Ook: wat zijn je eigen gedachten? En als je met en zonder files de tijd meet, wat zie je dan?

Kortom: kees ajb Het algemeen beleid #topicplaatsen nog eens door :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:18

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Kort antwoord: nee.

Lang antwoord: nee niet per se. De grootte van die mappen maakt niet veel uit, en ook niet waar je ze neerzet. Wat wél van invloed is, is welke programma's er allemaal gestart worden, hoeveel geheugen je hebt en hoe snel je schijf is. Maar daar zeg je niks over, dus kunnen we je niet helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06
En ik heb ook wel gezien dat er van het bureaublad geen backup werd gemaakt want "alleen voor snelkoppelingen".

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik was wat te haastig.

Het is een gewone laptop met windows 7.

Als ik na een zwart scherm via taakbeheer kijk of die activiteit heeft gehad, zie je helemaal geen activiteit. dus ik zou bij god niet weten wat die in de tussentijd heeft gedaan en kan dus ook niet eerder het taakbeheer opstarten omdat het scherm zwart blijft.

Maar wat ik snap zou het niet te maken hoeven te hebben met de 8GB op het bureaublad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:36

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit lijkt mij eerder voor de lokale IT afdeling, dan voor Tweakers. Die weten tenslotte hoe de boel is opgezet, of er gebruik gemaakt wordt van roaming profiles (dan is het echt een no-go om zooi op je desktop te dumpen).

Daarbij, je geeft aan dat het opstarten lang duurt. Maar bedoel je niet het inloggen zelf? Want die twee staan compleet los van elkaar namelijk. Je kan in 5 seconden opgestart zijn, waarna je een kwartier kan wachten op het inloggen zelf.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:02:
Dit lijkt mij eerder voor de lokale IT afdeling, dan voor Tweakers. Die weten tenslotte hoe de boel is opgezet, of er gebruik gemaakt wordt van roaming profiles (dan is het echt een no-go om zooi op je desktop te dumpen).

Daarbij, je geeft aan dat het opstarten lang duurt. Maar bedoel je niet het inloggen zelf? Want die twee staan compleet los van elkaar namelijk. Je kan in 5 seconden opgestart zijn, waarna je een kwartier kan wachten op het inloggen zelf.
het is niet het inloggen. Want hij start in de tussentijd wel een kleine logon.bat op. .bat file is daarom ook niet het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:16

Liberteh

All your base belong to me

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:06:
[...]

het is niet het inloggen. Want hij start in de tussentijd wel een kleine logon.bat op. .bat file is daarom ook niet het probleem
Dat sluit dus niet uit of het probleem in het inloggen zit of niet.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 05:58
[...]

Het is dus vanaf het moment dat je de computer aan zet (via de aan/uit knop) tot het login scherm?
.bat duid veelal op iets van netwerken, ook daar niks zinnigs over te zeggen.

Ik zou het bij de IT afdeling navragen, wij gaan jou niet het advies geven om de 8GB maar te verplaatsen als het het opstarten is. Daarnaast weet jij zelf ''niks'' ervan dus geef ik wel het advies om er zelf niks mee te doen. Ik bedoel het niet vervelend, wellicht dat een andere tweaker je wel een advies meegeeft, maar het lijkt mij niet verstandig om jou iets te laten doen en je collega dadelijk niet verder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zet dingen ook op mijn bureaublad die ik vaak nodig heb. En ik heb een map zooi (ook op het bureaublad) daar degraderen dingen in als ze minder hard nodig zijn. Volgens mij maakt het weinig uit, met backups en dergelijke moet je wel kijken of het meegenomen wordt als dat belangrijk is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 05:58
Marzman schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:09:
Ik zet dingen ook op mijn bureaublad die ik vaak nodig heb. En ik heb een map zooi (ook op het bureaublad) daar degraderen dingen in als ze minder hard nodig zijn. Volgens mij maakt het weinig uit, met backups en dergelijke moet je wel kijken of het meegenomen wordt als dat belangrijk is.
Bij mij zijn het enkel processen waar die op wacht, al kwak ik 100gb op mijn bureaublad neer daar ligt mijn pc niet wakker van... Probleem zit hem in de services/processen die gestart worden (maar we weten helemaal niet waar de topicstarter het over heeft, is het het inloggen van windows, of het opstarten TOT het login scherm? ).
Reden kan zijn dat zijn processen via het netwerk gestart worden, oftewel verzoek na server, verzoek na pc, laden laden, wifi wifi , hel hel..
Laten we maar gewoon lekker van die 8GB afblijven en vragen of de topicstarter zijn collega even naar hun IT afdeling stuurt, lijkt mij persoonlijk, iets wijzer :P

[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 19-07-2016 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:36

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

[...]

Zoals ik al zei, je IT afdeling weet hoe de boel is opgezet. Die weet ook wat er gestart wordt met de computer en wat er gestart wordt als je aanmeld. Dat jij denkt dat het niet het probleem is geeft alleen maar aan dat jij niet weet wat er gebeurt.

Plus, wat hierboven ook al is gezegd, heb jij er last van? Het is bij je collega. Laat hem lekker z'n eigen ding doen. Ik zou het erg vervelend en asociaal vinden als mijn collega's zich met mijn computergedrag gaan bemoeien.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Toch heb ik wel eens een vriend gehad die hetzelfde deed (producer) en elke keer bij opstarten ging Windows de media bestanden indexeren en thumbnails uitlezen. Hierdoor liep het geheugen vol en werd de pc zeer traag.
Dat was met Windows 7 maar ik weet niet of dat nog is.

Last.fm | Code Talks

Pagina: 1