Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:48
Beste Tweakers,

Een paar dagen geleden zag ik bij de action een jaar abbonement McAfee 2016 liggen voor 4,95.

http://www.action.nl/mcafee-antivirus-2016-1-jaar-1-pc

Normaal gesproken is dit veel duurder? Waar mis ik hier het ''addertje onder het gras''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:13
De Action koopt overal en nergens spul op in bulk. Waarschijnlijk komt dit van een retailer af die het kwijt moest of een betere deal kreeg bij een andere AV leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

OTOH: een geldige licentie is een geldige licentie. (Al heb ik sinds mijn MS DOS-tijden geen McAfee meer gehad dus het is niets voor mij).

Klein risico is dat het gevalletje nieuws: Ubisoft: geblokkeerde keys waren gekocht met frauduleuze creditcards is. Maar dat kan je bij de Action je 5eur terugvragen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bitdefender heb je ook al voor 10-15 euro. Iets duurder, maar een stuk minder kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Welke AV is niet kut? Blijft allemaal mosterd na de maaltijd, en onnodige inbreuk op je privacy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

OTOH, geen goede AV hebben zuigt nog meer: dan met wat pech helemaal geen mosterd, en geen privacy :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
elk AV pakket heeft zn goede en zwakke punten...

op dit moment draait t gros hier op Eset NOD32.. en de rest op AVG (free) kwa resources gebruik doet het niet zo veel imo.. alleen AVG zeurt wel meer dan NOD32 alleen dat komt mogelijk wel weer omdat AVG gratis is ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:04
Het addertje onder het gras is dat je niet goed beschermd bent.

https://www.av-test.org/en/pdfreport/11223

Bij de consumentenbond in Nederland komt mcafee zelfs als allerslechtste uit de test

[ Voor 105% gewijzigd door boyette op 19-07-2016 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
SMSfreakie schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:47:
elk AV pakket heeft zn goede en zwakke punten...

op dit moment draait t gros hier op Eset NOD32.. en de rest op AVG (free) kwa resources gebruik doet het niet zo veel imo.. alleen AVG zeurt wel meer dan NOD32 alleen dat komt mogelijk wel weer omdat AVG gratis is ;)
AVG is overgenomen door AVAST en een avast pakketje kost 5 euro meer maar dan heb je ook wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebia
Ook met AV ben je (vaak) nergens, zie maar wat er gebeurt is met die client waar Bullguard op stond.

Ik heb McAfee gezien in een Enterprise omgeving, die hield trouwens dit specifieke ding van KPN ook niet tegen.

Al met al zou ik eerder mijn geld uitgeven aan een goede back-up, dan aan een AV product...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ebia schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 23:47:
Ook met AV ben je (vaak) nergens, zie maar wat er gebeurt is met die client waar Bullguard op stond.

Ik heb McAfee gezien in een Enterprise omgeving, die hield trouwens dit specifieke ding van KPN ook niet tegen.

Al met al zou ik eerder mijn geld uitgeven aan een goede back-up, dan aan een AV product...
daarom zeg ik ook geen Mcafee maar Avast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:08
Volgens mij geen addertje onder het gras. Werk zelf bij action maar die pakketten verkopen volgens mij niet al te goed. Staat nog redelijk vol na een week ofzo. Niet omdat het product slecht is omdat : 'action' maar meer omdat niemand denkt : ik wil een av, laat ik naar de action gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Aangezien het product wel slecht is en als slechtste uit de test komt en het dan ver onder de normale prijs bij een action komt te liggen. Dat doet misschien ook de mensen van de action achter hun oren krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Winkels als Action, maar ook Aldi en Lidl kopen soms restpartijen op. Dan hebben ze iets er tussen liggen voor een lage prijs wat je niet zou verwachten. Niet zo lang geleden had de Aldi hier een zadel liggen. Geen idee hoeveel van het clientèle een paard heeft. :) Maar het kan best kloppen die licentie zo goedkoop.
ebia schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 23:31:
- Geen email bijlagen/links openen van afzenders die je niet kent.
- Geen software uit illegale bron downloaden.

Dat is het wel zo'n beetje. Als je gewoon een legale install van Windows hebt, altijd automatisch update doet van Windows/Flash/Java (of beter gooi Java en Flash eraf), dan is de kans echt heel erg klein dat je ooit te maken krijgt met iets wat lijkt op malware op je pc. Haal je games van Steam, gebruik geen dubieuze tools met 'adware'. Zo simpel is het.
Tegenwoordig is dat niet zo makkelijk meer. Met de sterke opkomst van malvertising kan elke legitieme site een bron van infecties zijn. Een kwaadaardige advertentie is voldoende. Een goed AV pakket kan de exploit kit al herkennen en die stoppen als die wil gaan lopen.
F_J_K schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 23:57:
En ook met condoom kan je HIV krijgen.
Alleen als het condoom breekt... Indien goed gebruikt is het compleet veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:48
Bedankt voor alle antwoorden in ieder geval!

Het is dus waarschijnlijk gewoon een werkende AV maar in testen blijkt niet de aller beste. De vraag
of je uberhaupt een AV nodig hebt, en zo ja welke, wil ik me niet aan branden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebia schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:09:
Welke AV is niet kut? Blijft allemaal mosterd na de maaltijd, en onnodige inbreuk op je privacy...
Bitdefender, Crowdstrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Ik vond Norton Security Premium voor 35,00 per jaar ook niet duur. Je kunt 10 apparaten beveiligen en betaald dus effectief maar 3,50 per apparaat. Ik koop er 1 voor de complete familie (ik, ma, pa, vriendin ect...) en delen we de aanschafkosten.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Beide (en zeker Crowdstrike) sturen data terug naar the mothership.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebia schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:48:
[...]

Wat gewoon nodig is om goede AV te kunnen leveren. Als je een product wilt dat zoiets niet kan, dan krijg je bijv. ClamAV. Daar heb je dus weer helemaal niks aan.

Dus doe vooral je aluhoedje weer op en gebruik vooral geen AV op je Linux distro, maar laten we nu gewoon proberen TS te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sir_Hendro schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:01:
Ik vond Norton Security Premium voor 35,00 per jaar ook niet duur. Je kunt 10 apparaten beveiligen en betaald dus effectief maar 3,50 per apparaat. Ik koop er 1 voor de complete familie (ik, ma, pa, vriendin ect...) en delen we de aanschafkosten.
Ik heb vrijwel hetzelfde hier, alleen dan als pakket voor 5 apparaten. Genoeg voor mijn desktop, tablet en telefoon. Verder nog op de laptop van mijn ouders en zus. Geen geld voor 5 apparaten voor een jaar lang vind ik. Verder komt Norton als 1 van de beste uit de testen en is het programma idle heel licht voor de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
Modbreak:Graag on-topic blijven (dus de Action McAfee aktie). Discussie over wel/geen AV nodig etc mag Wel of geen AV nodig?

[ Voor 58% gewijzigd door TheVMaster op 20-07-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-08 17:27
Ze geven vaker de licenties voor bijna niks weg om vervolgens het jaar er op een abonnement aan te smeren. Daarna word het automatisch afgeschreven en heb je er vaak zelf geen omkijk naar naar en hebben zij een vaste klant er bij ;)

According to my calculations the problem doesn't exist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

ebia schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:48:
[...]

Graag recente bronnen met daarbij de gebruikte settings (vergeet niet om de cloud based zaken uit te zetten) en onderbouwing wat er precies wordt teruggestuurd. Ik lees dit keer op keer maar goede onderbouwing zie ik nooit behalve een onduidelijk onderzoek welke je ook in andere topics aandraagt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Als ik op de website van McAfee kijk dan valt mij op dat het pakket vrij weinig functies heeft tegenover de andere varianten die McAfee aanbiedt. verder kan het slechts op één apparaat tegelijk worden geïnstalleerd en alleen op Windows apparaten. Via de website van McAfee toch nog €49,95

hier kun je het pakket vergelijken met de andere.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zeehond schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 22:29:
Als ik op de website van McAfee kijk dan valt mij op dat het pakket vrij weinig functies heeft tegenover de andere varianten die McAfee aanbiedt. verder kan het slechts op één apparaat tegelijk worden geïnstalleerd en alleen op Windows apparaten. Via de website van McAfee toch nog €49,95

hier kun je het pakket vergelijken met de andere.
Dat lijkt mij vrij evident bij een 1 year 1 pc licentie van een Windows product :?
Verder is een "antivirus" editie vrijwel altijd de minst uitgeruste versie die een leverancier aanbied. Wil je meer dan zul je naar een internet security oplossing (of soortgelijk) toe moeten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Bor schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:11:
[...]

Dat lijkt mij vrij evident bij een 1 year 1 pc licentie van een Windows product :?
Verder is een "antivirus" editie vrijwel altijd de minst uitgeruste versie die een leverancier aanbied. Wil je meer dan zul je naar een internet security oplossing (of soortgelijk) toe moeten.
Ja klopt, mijn reactie voegt eigenlijk niet zo heel veel toe want de productnaam zegt het inderdaad al ja.

200 fish found!

Pagina: 1