Toon posts:

Kreeg die reet controller maar niet werkend!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb een k7m turbo moederbord, met een ingebouwde raid controller!. .onbard chip, maar ik krijg hem niet aan de praat, .. niets werkt!

heb nu een 10gig hd er aan hangen, met een ata 66 kabel als master maar ik zie helemaal niets geen melding, althans xp hem wel ziet.. de controller.. ik krijg hem ook niet aan de gang met een ander os win2k enz

Plz help :) thnx

Verwijderd

Wees es wat duidelijker :( .

Welke controller: Promise, Highpoint?
Wat zie als je boot, kun je naar een menu van de raidcontroller of niet.

Heb je nou één keer 10 gig eraan hangen. Want dan kun je hm net zo goed aan die gewone IDE hangen. Wat ik al zei, omschrijf je probleem wat beter.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 21:27

DarkSide

theres no place like ::1

idd meer info.
1 hd aan raid is useless.
wat wil je zien.
kan je wel booten.
heb je wel je drivers geinstalleerd.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het is een promise kaartje zit onboard, ik heb 2cdroms en 2hd er in hangen!, maar nou heb ik nog een schijf die ik er aan wil hangen, ... maar die zie ik niet, ik krijg geen menu te zien met opstarten dat ook niet nee :(

• DarkSide

DarkSide

Je wilt dus een HD toevoegen aan een bestaande RAID configuratie???
Dit gaat dus NIET werken. Tenminste niet met behoud van DATA. Je zou gewoon je RAID bios in moeten gaan en een nieuwe configuratie maken. Of je HD op je gewone IDE controller hangen en los gebruiken zonder RAID.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Ik bespeur een probleempje.

Je hebt nou een RAID Array 0 of 1 met twee harde schijven. Ik neem aan dat je een raid0 array hebt anders kun je geen derde harde schijf aan je array toevoegen.

Ten tweede, die derde schijf moet niet master staan. Maar als slave.

En ik weet bijna wel zeker dat je een hele nieuwe array aan moet maken. En daarbij zul je data verliezen.

Kun je niet gewooon je twee beste schijven pakken, en die in RAID0 zetten die andere voor data opslag gebruiken en die gewoon aan je normale IDE poort hangen, op deze manier behoudt jij wel je data.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, .. even uitleggen, was idd beetje vaag

heb 2x 40gig die hangen als master en slave
ide 1
goed

2x cd-rom / brander hangen als master slave op ide 2

Nou heb ik nog 2x hd in de lade liggen, 2x 10 gig data kwijt is geen probleem!!

Maar die wil ik graag aan het werk hebben!, :(

• DarkSide

DarkSide

Die kan je toch gewoon aan een Ide controller hangen? Je hebt er 4.
2 normale (4 devices) en 2 voor je raid contoller (ook 4 devices)
Je kan die 2 hd toch ook als master slave aan een ide controller hangen.
Of op de Raid controller hangen en dan de 2 nieuwe hd's selecteren en in een 2e array hangen (Dit laatste weet ik niet zeker, weet namelijk niet of die ide raid conrtroller goed met meerdere array's overweg kunnen gaan, nog nooit gedaan)
Maar je heb 4 devices nu aan je systeem hangen plaats zat lijkt me.
Misschien ff in je bios wat klooten om ze te detecteren. (Auto moet meetal gewoon werken, alleen hele oude schijven kunnen nog wat problemen hebben)

Verwijderd

Topicstarter
mijn ide's zitten vol 4 alles is vol, 2x cd-rom 2x hd

• DarkSide

DarkSide

Dan heb je geen RAID controller volgens mij.
Op een normaal moederbord zitten 2 IDE controllers. Daar kan je per IDE poort 2 devices aanhangen. Voor een totaal van 4 devices maximaal.
Op een moederbord met RAID controller heb je je standaard 2 IDE controllers zitten, EN je 2 RAID connectors(vaak oranje). Waar per poort ook 2 devices aan kunnen gehangen worden. Voor ook een maximum van 4 devices.
Zo kan je dus 8 devices gebruiken.
Weet je wel zeker dat je een Raid controller hebt?? Want een mobo met allen 2 Raid poorten ben IK iig nog niet tegengekomen (wil dus niet zeggen dat ze niet bestaan)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 19:39 schreef DarkSide het volgende:
Dan heb je geen RAID controller volgens mij.
Op een normaal moederbord zitten 2 IDE controllers. Daar kan je per IDE poort 2 devices aanhangen. Voor een totaal van 4 devices maximaal.
Op een moederbord met RAID controller heb je je standaard 2 IDE controllers zitten, EN je 2 RAID connectors(vaak oranje). Waar per poort ook 2 devices aan kunnen gehangen worden. Voor ook een maximum van 4 devices.
Zo kan je dus 8 devices gebruiken.
Weet je wel zeker dat je een Raid controller hebt?? Want een mobo met allen 2 Raid poorten ben IK iig nog niet tegengekomen (wil dus niet zeggen dat ze niet bestaan)
Nee ik heb er ook 4, kom ef op icq anders

4 poorten kan ik zien!

Afbeeldingslocatie: http://tw.msi.com.tw/showroom/mainboard/pic/6380.jpg

das mijn mobo!
Pagina: 1