Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe mid-range gaming PC met GTX 1060

Pagina: 1
Acties:

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-11 22:57
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zal voornamelijk gebruikt worden om op te gamen op 1080p. Dit vanwege het feit dat ik mijn monitor koppel aan zowel mijn PC als console.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zal de PC zelf assembleren maar ik wil er eigenlijk ook niet meer dan 1000 euro in totaal aan kwijt zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel mijn monitor, die ga ik op een later moment pas vervangen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb wel echt een voorkeur voor de wat meer gesettelde merken die hun kwaliteit bewezen hebben.

Ga je overklokken?
Nee ik ga niet overklokken. Daar heb ik net iets te weinig kennis over en de componenten die ik denk nodig te hebben zullen afdoende zijn waarvoor ik het systeem wil gaan gebruiken.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of het systeem dat ik bij elkaar heb gezet, welke ik later dit jaar zou willen kopen, wel in balans is. Ik ben van plan om de GTX1060 of de RX 480 (vooralsnog denk ik GTX) te halen en ik wil weten of ik componenten heb geselecteerd die veel te veel of veel te weinig leveren om het systeem in balans te krijgen. Hiervoor heb ik jullie inhoudelijke expertise nodig.

Ik weet ook dat de GTX 1060 nog niet officieel te verkrijgen is en dat de prijs ergens tussen de 250 en 300 euro zal liggen past deze wel precies binnen het budget wat ik er maximaal voor over zou hebben.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 205,-€ 205,-
1Asus H170 PRO GAMING€ 119,95€ 119,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming€ 300,-€ 300,-
1Phanteks Eclipse P400S Zwart€ 74,50€ 74,50
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.3€ 21,95€ 21,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 38,95€ 38,95
1Cooler Master GM G450M€ 51,95€ 51,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 88,95€ 88,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 901,25

• iChris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-06 15:28
Mooi lijstje!

Ik zou alleen het moederbord veranderen naar een Gigabyte GA-B150-HD3P. Deze heeft ongeveer dezelfde specs voor een paar tientjes lager

Ook kan je een NZXT S340 nemen. Deze is goedkoper maar ook het geld waard voor zijn prijs

Een andere cooler is niet nodig tenzij je gaat overclocken. Ik vind het verspild geld. Veel verschil merk je toch niet ;)

Waar is eigenlijk je HDD? Ik zou anders de 500GB versie SSD nemen

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:58
Ik weet niet of dit een ergerlijk punt is voor jou, maar ik zou zelf wat meer een bijpassend kleurenschema pakken. Nu heb je groene verlichting in je kast, is je GPU met oranje en je mobo met rood.

Ik zelf vind dit niet mooi, maar als jij je er niet aan stoort is 't prima!

Mooi lijstje voorderest!

Verder sluit ik me deels aan bij iChris, HDD erbij of een grotere SSD en dat Gigabyte mobo. Een betere koeler vind ik zelf altijd wel fijn, die zijn vaak stiller dan die van Intel zelf.

• MichaelBelgium
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-11 20:17
iChris schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:11:
Ook kan je een NZXT S340 nemen. Deze is goedkoper maar ook het geld waard voor zijn prijs
3L3ktr1k schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:20:
Ik weet niet of dit een ergerlijk punt is voor jou, maar ik zou zelf wat meer een bijpassend kleurenschema pakken. Nu heb je groene verlichting in je kast, is je GPU met oranje en je mobo met rood.
De case is perfect, ik denk niet dat hij dat moet veranderen; Ook kan je het led kleur veranderen dus het is niet altijd groen

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 22:08
Ik zit nu ongeveer in dezelfde situatie, zelfde budget en eisen. Ik heb een vergelijkbaar lijstje als wenslijst. Ga dit topic ook even volgen, wellicht heb ik er ook nog wat aan :D

Waarom heb je trouwens de i5-6500 en niet de i5-6400? Voor zover ik begrijp uit andere topics hier is die 6500 de meerprijs eigenlijk niet waard ten opzichte van de prestaties. Of heb ik iets gemist ergens?

• iChris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-06 15:28
Tankiej schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:09:
Ik zit nu ongeveer in dezelfde situatie, zelfde budget en eisen. Ik heb een vergelijkbaar lijstje als wenslijst. Ga dit topic ook even volgen, wellicht heb ik er ook nog wat aan :D

Waarom heb je trouwens de i5-6500 en niet de i5-6400? Voor zover ik begrijp uit andere topics hier is die 6500 de meerprijs eigenlijk niet waard ten opzichte van de prestaties. Of heb ik iets gemist ergens?
Je kan ook op YT opzoeken: "i5 6400 vs i5 6500"

Hieruit kan je zelf bepalen of je de i5 6500 het waard vind ;)

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-11 22:57
Bedankt voor alle reacties alvast.

De keuze voor de i5 6500 was omdat ik voor die paar tientjes meer een flinke performance verschil heb ten opzichte van de i5 6400. Aangezien ik de PC meerdere jaren wil gebruiken was dit de paar tientjes wel waard.

iChris, zou je mij kunnen helpen wat het verschil is tussen een B150 bord en een H170 bord? Je zou mij hiermee helpen om de keuze te begrijpen. Ik ben voornamelijk aan het kijken geweest naar een H170 bord (goede performance wat ik begrepen heb) en ik kwam uit op of de opgelijste Asus of de Gigabyte H170-D3HP (deze is inderdaad ook wat goedkoper).

Wat ik begrepen heb is dat deze case ten opzichte van de NZXT net iets stiller is. Omdat mijn PC in de woonkamer staat te loeien was dit voor mij een extra plus. Prijstechnisch zijn de twee gelijk aan elkaar en qua indeling ook. Dus dat was het verschil. Ik vind het overigens alle 2 mooie kasten :).

HDD's zijn niet inbegrepen. Deze heb ik nog wel in mijn oude kast maar heb ik niet nodig omdat ik al mijn data op mijn NAS op sla. Ik heb enkel een schijf nodig om de OS en games op te schrijven. Data gaat allemaal naar mijn NAS.

Als laatste, de GPU is niet final en hoeft niet perse van Gigabyte te zijn. Het is even afhankelijk van de aftermarket welk merk er gekozen wordt. Maar het idee was een PC met een GTX1060.

[ Voor 9% gewijzigd door Remmetje op 20-07-2016 09:04 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 22:08
iChris schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:48:
[...]

Je kan ook op YT opzoeken: "i5 6400 vs i5 6500"

Hieruit kan je zelf bepalen of je de i5 6500 het waard vind ;)
Als ik benchmarkresultaten die ik via Google vind vergelijk, is de 6500 zo'n 5 tot 8% beter. Maar in de Pricewatch is hij 10-11% duurder, dat zou ik het niet waard vinden.
Remmetje schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:02:
Bedankt voor alle reacties alvast.

De keuze voor de i5 6500 was omdat ik voor die paar tientjes meer een flinke performance verschil heb ten opzichte van de i5 6400. Aangezien ik de PC meerdere jaren wil gebruiken was dit de paar tientjes wel waard.

[...]
Welke flinke performance verbetering zie jij bij de 6500 als ik vragen mag? Ik zie dat namelijk niet terug in de benchmarkresultaten. Of ik zie nog steeds iets over het hoofd natuurlijk :X

Verwijderd

Tussen een 6400-65
00 merk je totaal niet dan alleen je portomonnee.
Pagina: 1