Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Beste Tweakerts,

Ik wil graag van mijn desktop overstappen naar een laptop. Dit omdat ik de grote spullen allemaal een beetje beu ben en onderweg ook wil kunnen werken.

Ik kan wel wat hulp gebruiken bij hert uitzoeken van een laptop en ik heb wat vragen.

Dus, wat is de beste laptop die ik kan kan kopen voor mijn doeleinden?

Ik gebruik niet hele bijzondere dingen. Ik gebruik als programma's eigenlijk alleen maar wat Adobe spul zoals Photoshop en AfterEffects. Hiervoor is een IPS scherm ook wel heel erg welkom!

Qua hardware is het ook niet zo bijzonder, ik wil er graag een speakerset op aansluiten (Logitech Z623) en waarschijnlijk wil ik nog wel een extra schermpje aansluiten dmv. WiDi. Voorderest gewoon een standaard muis (Corsair M45, maar die wil ik misschien verwisselen voor een Logitech MX Master omdat 'ie draadloos is.

Ik weet niet hoe erg ik mijn mechanische toetsenbord ga missen, maar anders wil ik er ook nog een mechanisch toetsenbord op aansluiten.

Voorderest wil ik er gewoon goed een game op kunnen spelen. Dat hoeft niet op ultra settings en/of 4K, maar gewoon hoge settings 1080P met een constante frame rate van ongeveer 40+ FPS Ik speel nu vooral GTA Online, maar ik wil later ook heel graag Watch Dogs 2 en Forza Horizon 3 (eindelijk *O*) spelen.

Ik ben niet van plan om elke dag mijn laptop mee te nemen, maar zeg elke week één keertje ongeveer. Dit als ik naar mijn vriendin ga met de trein of eens naar een LAN-party. Het is fijn als de laptop niet zo zwaar is, maar eigenlijk maakt het mij niet veel uit. De accu moet ongeveer 2-3 uur mee gaan, maar dan hoef ik niet te gamen, dan is het waarschijnlijk vooral werken.

Hij moet minstens 15.6'' zijn, 17.3'' mag ook!

Ik moet er sowieso eerst mijn desktop voor verkopen (interesse -> V&A aangeboden: Complete game setup ), maar ik wil er maximaal 1300€ aan uitgeven, maar dan wil ik wel echt een 970.

Ik als redelijke goede Tweaker heb al gekeken naar wat lappie's en hun prestaties. Ik kwam vooral uit op laptops met een 960m en 970m. Nu is er een aardig prijsverschil, maar ook een behoorlijk prestatie verschil tussen die twee. De 960m zou in GTA V op high-settings rond de 43 FPS halen, wat goed genoeg is voor mij denk ik. De 970m haalt op high-settings de 68 FPS, wat me wel fijner spelen lijkt, maar ik weet niet of het het waard is en of ik het verschil daadwerkelijk merk...

Ik heb deze laptops gevonden:

pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN471T Nadeel is dat er geen SSD in zit, maar die kan ik er later ook nog in zetten. Voorderest lekker moderne I7 en een 960m.

Ook zat ik te denken om een laptop deels zelf samen te stellen, zoals deze:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Mobile HDD, 1TB€ 58,50€ 58,50
1Clevo P650RE6 GTX 970M€ 1.083,25€ 1.083,25
1Kingston ValueRAM KVR21S15S8/8€ 28,86€ 28,86
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 38,95€ 38,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.209,56

Dan doe ik die onderdelen zelf, is toch weer wat goedkoper :).

Beknopte samenvatting van eisen voor luie Tweakerts die het bovenstaande niet gelezen hebben:

- Minstens I5
- 960m of 970m
- 15.6'' of groter
- Gewicht maakt niet veel uit
- Goed op kunnen gamen, ook voor aankomende games
- WiDi ondersteuning
- Heel graag IPS
- Maximaal 1300€

Wat denken jullie wat het slimste is voor mij? Is een 960m voldoende of denken jullie dat die 200€ extra het zeker waard is?

Alvast zeer bedankt!

Alle reacties

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:14
ik heb zelf een pricewatch: Asus ROG GL752VW-T4231T En dezen doet het super. wel een tn paneel maar een goeie vul zelf eerst eens al je behoeftes in in de pricewatch en dan zul je zien dat er nog maar een paar keuzes over blijven en als er dan echt niet meet uit komt kun je altijd nog komen vragen.

• 3L3ktr1k
  • Nu online
En hoe presteert de 960m? Wat voor games speel jij bijvoorbeeld en op welke instelling draai je die games?

• Yannick-ski
ik speel project cars op 1080 high en dan haalt die een gemiddelde van fps. dit is een van de zwaarst games die ik heb allen anderen games speel ik gewoon op ultra.

• 3L3ktr1k
  • Nu online
Yannick-ski schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:13:
ik speel project cars op 1080 high en dan haalt die een gemiddelde van fps. dit is een van de zwaarst games die ik heb allen anderen games speel ik gewoon op ultra.
Een gemiddelde van hoeveel fps :p?

• Yannick-ski
hahahahahhaha rond de 40

• 3L3ktr1k
  • Nu online
Speel je toevallig ook GTA waar je een voorbeeld van zou kunnen geven?

• Yannick-ski
nee maar ik ben hem voor je aan het benchmarken met heaven

• Yannick-ski
ik kom op 1080p ultra op 24 fps en op 1080p high op 40 fps

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11 16:21

BLACKfm

O_o

Ik heb zelf een 970M van een zelfbouwlaptop (https://www.laptopplus.nl...ch-clevo-p650re6-gtx-970m), maar zonder dat ik instellingen heb aangepast liep de benchmark van GTA V maar rond de 35-40.

Ik weet niet of de standaard benchmark een standaard instelling gebruikt, of de instellingen test waarop deze in het menu zijn ingesteld, maar er stond wel redelijk wat aan kwa settings. Hoe dan ook is het perfect speelbaar

Ik kan niet oordelen over de 960M, maar als je dan toch zoveel geld uitgeeft dan zou ik gelijk voor de 970M gaan. Echter heb je bij de gevestigde merking dan niet heel veel keus.

De CLEVO P650RE6 in mijn geval is redelijk dun en stevig en dus ook goedkoop. Eventueel koop je alle onderdelen los of bestel je nu enkel de laptop met SSD en RAM zodat je gelijk aan de gang kunt, maar dan kun je voor een euro of 1150 al wel genieten van de 970m.

Verwijderd

No bashing, maar een 780M is best wat sneller als een 960M.
970M gaat daar weer overheen, dus ik zou idd aanrader om minstens een 970M te nemen (6GB als het even kan, 3 is al krap)

Is een beetje bot om te zeggen, maar met zo'n investering kan je beter paar honderd meer neerleggen en gewoon een 970m pakken (of 980m maar das vrij duur)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2016 14:23 ]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:33
Ik heb ze allebei gehad en merkte dat een 970M toch een hoop meer 'headroom' geeft. Zelfs bij WoW was merkbaar dat je toch onbezorgd met een 970M alles op ultra kan pleuren. Bij de 960M moest je toch wel een beetje op je tellen passen. De 970M was voor mij in dat opzicht best een verademing. Het verschil in smoothness was echt duidelijk te merken.

• 3L3ktr1k
  • Nu online
BLACKfm schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:17:
Ik heb zelf een 970M van een zelfbouwlaptop (https://www.laptopplus.nl...ch-clevo-p650re6-gtx-970m), maar zonder dat ik instellingen heb aangepast liep de benchmark van GTA V maar rond de 35-40.

Ik weet niet of de standaard benchmark een standaard instelling gebruikt, of de instellingen test waarop deze in het menu zijn ingesteld, maar er stond wel redelijk wat aan kwa settings. Hoe dan ook is het perfect speelbaar

Ik kan niet oordelen over de 960M, maar als je dan toch zoveel geld uitgeeft dan zou ik gelijk voor de 970M gaan. Echter heb je bij de gevestigde merking dan niet heel veel keus.

De CLEVO P650RE6 in mijn geval is redelijk dun en stevig en dus ook goedkoop. Eventueel koop je alle onderdelen los of bestel je nu enkel de laptop met SSD en RAM zodat je gelijk aan de gang kunt, maar dan kun je voor een euro of 1150 al wel genieten van de 970m.
De laptop die jij hebt heb ik dus ook op het oog.

Bevalt hij jou ook qua bouwkwaliteit en is 'ie luid of stil qua koeling? Mag ik ook zo brutaal zijn om te vragen wat jij er voorderest nog in hebt zitten en wat je ervoor betaald hebt?
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:23:
No bashing, maar een 780M is best wat sneller als een 960M.
970M gaat daar weer overheen, dus ik zou idd aanrader om minstens een 970M te nemen (6GB als het even kan, 3 is al krap)

Is een beetje bot om te zeggen, maar met zo'n investering kan je beter paar honderd meer neerleggen en gewoon een 970m pakken (of 980m maar das vrij duur)
Nou, ik wil als ik iets nieuws koop, ook het nieuwste hebben, wat best moeilijk is in de hardware wereld, maar alsnog proberen!

Dat dacht ik dus ook, maar daarom vroeg ik of het het waard was om die extra kosten erbij te maken!
Wouter Lucassen schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:46:
Ik heb ze allebei gehad en merkte dat een 970M toch een hoop meer 'headroom' geeft. Zelfs bij WoW was merkbaar dat je toch onbezorgd met een 970M alles op ultra kan pleuren. Bij de 960M moest je toch wel een beetje op je tellen passen. De 970M was voor mij in dat opzicht best een verademing. Het verschil in smoothness was echt duidelijk te merken.
Bedankt voor jouw beknopte ervaring, top!

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

3L3ktr1k schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:15:
[...]

De laptop die jij hebt heb ik dus ook op het oog.

Bevalt hij jou ook qua bouwkwaliteit en is 'ie luid of stil qua koeling? Mag ik ook zo brutaal zijn om te vragen wat jij er voorderest nog in hebt zitten en wat je ervoor betaald hebt?
Bouwkwaliteit is voor mij goed genoeg, al zijn er ook mensen die het niet zo hebben op clevo laptops. Het heeft in ieder geval geen goedkoop gevoel en de body is volgens mij ook nog van een soort geborsteld metaal achtig iets, maar dan moet je de reviews op internet even op nalezen.

Heb de laptop net 2 weken, dus nog niet veel ervaring mee. Kwa lawaai van de koeling is die in idle (windows omgeving) nauwelijks hoorbaar tot stil (alleen de cpu fan draait).

Ook met gamen is het geluid van de koeling niet overweldigend en komt zeker niet uit boven het redelijke gelijk van de speakers in de laptop.

Ik heb er net geen 1700 euro voor betaald met een 2 m.2 ssds (goedkoopste) , 3g modem, en 64gb ram (scheelde nauwelijks met los kopen)
Alleen is de 3g ook via een m.2 slot, dus hebben ze van 1 ssd een sata variant gemaakt na telefonisch contact.

• 3L3ktr1k
  • Nu online
BLACKfm schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:29:
[...]

Bouwkwaliteit is voor mij goed genoeg, al zijn er ook mensen die het niet zo hebben op clevo laptops. Het heeft in ieder geval geen goedkoop gevoel en de body is volgens mij ook nog van een soort geborsteld metaal achtig iets, maar dan moet je de reviews op internet even op nalezen.

Heb de laptop net 2 weken, dus nog niet veel ervaring mee. Kwa lawaai van de koeling is die in idle (windows omgeving) nauwelijks hoorbaar tot stil (alleen de cpu fan draait).

Ook met gamen is het geluid van de koeling niet overweldigend en komt zeker niet uit boven het redelijke gelijk van de speakers in de laptop.

Ik heb er net geen 1700 euro voor betaald met een 2 m.2 ssds (goedkoopste) , 3g modem, en 64gb ram (scheelde nauwelijks met los kopen)
Alleen is de 3g ook via een m.2 slot, dus hebben ze van 1 ssd een sata variant gemaakt na telefonisch contact.
Geweldig, heel erg bedankt voor je toelichting! Dus over het algemeen tevreden met de aankoop? Zijn er voor jou ook nog nadelen?

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

3L3ktr1k schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:49:
[...]

Geweldig, heel erg bedankt voor je toelichting!~Dus over het algemeen tevreden met de aankoop? Zijn er voor jou ook nog nadelen?
Ik ben tot op heden nog zeer tevreden ja. Het gewicht vakt me nog wel wat tegen, maar dat is gewoon even wennen. Hij is niet zwaar, maar omdat het relatief dun is verwacht je het gewicht er niet bij. Ik zou het iets minder snel op de bank gebruiken zeg maar, omdat je het iets minder snel aan de kant legt.

• 3L3ktr1k
  • Nu online
Is het het waard om te wachten tot de 1060m uit is? Want de 1060 is al aanzienlijk sneller dan 960, dan moet dat lijkt mij ook wel zijn bij de 1060m.

• SebasC88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-10 22:07
Zie bericht van gisteravond op Tweakers:
https://tweakers.net/nieuws/113833/gerucht-gtx-1070-krijgt-meer-shaders-maar-lagere-kloksnelheid-bij-laptops.html

De nieuwe 'mobiele' grafische kaarten lijken dus veel meer dan de vorige generaties op de desktop kaarten, alleen lijken ze een tandje lager gezet te zijn qua clockspeed in de meeste gevallen. Dit betekent waarschijnljk dat de mobiele kaarten allicht iets minder zullen presteren dan een desktop equivalent, maar dat ze toch in vergelijking met de voorgaande generaties dichter in de buurt zullen komen. Ik wacht zelf ook nog even af, zou het liefst nu ook een mooi nieuw laptopje halen, maar als dit klopt en de prijzen niet al te gek zijn ga ik liever eind augustus/september voor een met een GTX 1060(m) dan nu voor een met een GTX 960m. Ik gok erop dat deze toch wel behoorlijk wat prestatiewinst gaat hebben in vergelijking met de 960m.

Edit: er is dus niet echt een 1060m, waarschijnlijk laat nvidia die naam ook compleet vallen. Laptops krijgen dus een iets omlaag gedraaide desktop grafische chip. De 960m was wel een 'echte' mobiele chip met minder cores etc dan de 960. Dus een 960m presteerde al veel minder dan een 960. Nu krijgen we dus iets wat je nog het beste kan zien als een soort light 1060 desktop kaart in je laptop en in vergelijking met de mobiele 960m gok ik dus dat dit een behoorlijk verschil zal zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door SebasC88 op 22-07-2016 16:01 ]

• 3L3ktr1k
  • Nu online
Dankjewel! Lijkt me duidelijk genoeg :). En wellicht zakken de prijzen ook tegen die tijd, dan is het misschien alsnog interessanter.
Pagina: 1