Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Mijn neefje van 11 wil graag een Android telefoon kopen. De keuze is mbv pricewatch teruggebracht tot de volgende 2 toestellen:

Hij heeft eigenlijk een budget van 200 euro, maar kan het rekken naar de 256 op Amazon.de voor de BQ.

Honor 5C

BQ Aquaris M5 3GB 32GB

Vergelijking: https://tweakers.net/pricewatch/compare/555743;490865/

Waarom deze 2?
- Laatste versie van Android
- Batterij >3000mAh
- NFC (vind hij belangrijk)
- minimaal 2GB RAM
- minimaal 16GB opslaggeheugen
- scherm <= 5,2" (past anders niet in zijn broekzak/hand)
- aantal cores >4
- prijs <200EUR
- KPN 4G frequenties (800, 1800, 2600)

Eigenlijk bleef alleen de Honor 5C over, maar omdat ik zelf de BQ heb en weet dat hij voor rond de 250 op Amazon.de staat hebben we die er ook bijgedaan. Ik vind het fijne van de BQ dat het op een BQ accessoire app gewoon stock Android is. Op de Honor zit de EMUI van Huawei. (geen idee of dat een voordeel of een nadeel is)

In de vergelijking is de Honor 5C alleen op processorsnelheid en camera aan de voorkant beter. De camera aan de voorkant maakt niet zoveel uit, maar ik weet niet of het verschil in processorsnelheid echt zodanig is dat de Honor 5C de voorkeur heeft.

Ik heb zelf de BQ en vind het wel een fijne telefoon. Het is echter mijn eerste Android telefoon en ik heb hem nog niet zo lang. Ik kan niet beoordelen of hij snel is. Ik vind het moeilijk om mijn neefje te adviseren. Op papier lijkt de BQ het beste, maar is dat wel zo?

Wat vinden jullie?

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aankoopadvies dus schopje naar MAA.

Verwijderd

Je zal niet veel verschil merken tussen beide toestel qua snelheid. Zolang hij geen zware games speelt, zal de snelheid goed genoeg zijn.
Maar misschien kan oom bijleggen, zodat hij een Huawei P9 Lite kan kopen. :)
Goede middenklasser, goede camera en goede accuduur.
https://www.amazon.de/gp/...938037&s=telephone&sr=1-5

• joi-c
  • Niet online
eh...tante. ;) Ik zou wel willen, maar ik kan niet meer bijleggen. Hij heeft al 3 smartphones van mij gekregen. Hij heeft 2 laten stuiteren en de laatste heeft hij van de week tijdens een kamp kwijtgeraakt. Z'n moeder vindt het niet goed dat hij weer een nieuwe krijgt. Deze moet hij echt zelf betalen. En daar heeft ze uiteraard gelijk in.
(Huawei P9 Lite is overigens inderdaad een mooi toestel, maar echt te ver over budget. Eigenlijk is de BQ dat al.)

• rens-br
  • Nu online

rens-br

joi-c schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:05:
eh...tante. ;) Ik zou wel willen, maar ik kan niet meer bijleggen. Hij heeft al 3 smartphones van mij gekregen.
Aangezien je neefje pas 11 is heeft hij genoeg aan een low-end/mid-end toestel.

Daarom zou ik je de pricewatch: Wileyfox Swift Zwart of pricewatch: Wileyfox Spark + Zwart kunnen aanraden. Beide toestellen kost rond de 150 euro en dan blijft er nog geld over voor een eventuele 4e telefoon ;).

Beide toestellen voldoen aan bijna alle eisen, alleen NFC ontbreekt. In hoeverre is dit belangrijk / bepalend?

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 20-07-2016 08:53 ]

• joi-c
  • Niet online
Dank je wel Rens. Ik vind NFC helemaal niet belangrijk, maar hij wel. Ik heb geen idee waarom. Ik heb er nog nooit iets mee gedaan, terwijl ik het al sinds 2008 op mijn telefoons heb.

We zullen eens naar de Wileyfox telefoons kijken. Je hebt wel gelijk:het is misschien beter een goedkopere te nemen, zodat er geld overblijft voor vervanging ;)

• rens-br
  • Nu online

rens-br

joi-c schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:41:
Dank je wel Rens. Ik vind NFC helemaal niet belangrijk, maar hij wel.
Lijkt me handig om daar achter te komen. Daardoor wordt de keuze ineens een stuk groter.
We zullen eens naar de Wileyfox telefoons kijken. Je hebt wel gelijk:het is misschien beter een goedkopere te nemen, zodat er geld overblijft voor vervanging ;)
De Swift is in ieder geval een heel erg goed toestel voor zijn prijs. Er draait CyanogenOS op en dat is gewoon een geweldig OS, zit ook op de OnePlus One en lijkt heel erg op CyanogenMod (misschien ooit van gehoord).

Verwijderd

joi-c schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:05:
eh...tante. ;) Ik zou wel willen, maar ik kan niet meer bijleggen. Hij heeft al 3 smartphones van mij gekregen. Hij heeft 2 laten stuiteren en de laatste heeft hij van de week tijdens een kamp kwijtgeraakt. Z'n moeder vindt het niet goed dat hij weer een nieuwe krijgt. Deze moet hij echt zelf betalen. En daar heeft ze uiteraard gelijk in.
(Huawei P9 Lite is overigens inderdaad een mooi toestel, maar echt te ver over budget. Eigenlijk is de BQ dat al.)
Excuseer tante :).
Je hebt inderdaad gelijk dat hij zijn nieuwe smartphone zelf betaald.
Gezien hij het toestel gemakkelijk laat vallen, kan je misschien een stoot werend jasje aandoen.
De Wileyfox Spark X ziet er een goed toestel uit voor zijn prijs. Hij heeft een zwaardere batterij dan de Swift en de Spark+ wat ten goede van de accuduur kan komen.

• joi-c
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:57:
De Swift is in ieder geval een heel erg goed toestel voor zijn prijs. Er draait CyanogenOS op en dat is gewoon een geweldig OS, zit ook op de OnePlus One en lijkt heel erg op CyanogenMod (misschien ooit van gehoord).
Ja, ik ken het wel. Hoewel ik zelf altijd alleen Windows/Sailfish OS wilde hou ik alles op mobiel gebied wel in de gaten. ;) (en dan nu voor mijn werk toch aan een Android...)
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:06:
Gezien hij het toestel gemakkelijk laat vallen, kan je misschien een stoot werend jasje aandoen.
De Wileyfox Spark X ziet er een goed toestel uit voor zijn prijs. Hij heeft een zwaardere batterij dan de Swift en de Spark+ wat ten goede van de accuduur kan komen.
Ik koop bij elke telefoon een goed hoesje en screen protector, maar ja... :)

We hebben in ieder geval weer wat goede tips. Dank jullie wel! _/-\o_
Pagina: 1