Toon posts:

moederbord kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn asus a7v133 blijft maar kapot gaan. Ik heb er nu net een week een nieuwe inzitten en nu is het weer raak. Ik kan niet blijven aankomen bij die winkel. Ik krijg wel steeds een nieuwe, maar toch. Ik heb geen idee wat het kan zijn.

Ik klok wel wat over, maar niet extreem. Die laatste keer was hij trouwens niet overclocked. En als ik het doe doe ik het alleen met m'n multiplier. Ik weet datdat minder effectief is, maar wel veiliger voor je moederbord.

Waar zou het aan kunnen liggen?? Voeding niet goed??

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
kan er niet ergens kortsluiting zijn? Of zit je met je statische handen aan je computer, dan is het niet zo gek dat je mobo zo snel kapot gaat elke keer :)

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het zou aan de voeding kunnen liggen..laat die eens nameten op eventuele fluxuaties ofzo..

Verwijderd

Topicstarter
ik ga een nieuwe halen. DDR bordje. Miischien gelijk ff wat geheugen erbij kopen. Ik kan zoiezo een ASUS A7A266 krijgen. Misschien wacht ik veen tot ze de A7M leveren. Die heeft een betere chipset geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
heb net nieuwe bordje binnen. A7A 266. Best een leuk bordje, maar problemen met AGP. Wanneer het systeem herstart herkent hij mijn videokaart niet. Zal zo ff bij asus kijken voor een nieuwe bios. Misschien dat dat helpt.

Of hebben jullie andere suggesties?

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
voeding
elektrostatische ontladingen
insteekkaarten die lopen te fücken

noem maar op!
er zijn best veel factoren die je mobo kunnen slopen.

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

Of probeer een ander stopcontact.

simpele oplossingen kunnen er ook zijn :)

Het kan voorkomen dat je stopcontact sluiting maakt.

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 22:29 schreef bouncin-j het volgende:
heb net nieuwe bordje binnen. A7A 266. Best een leuk bordje, maar problemen met AGP. Wanneer het systeem herstart herkent hij mijn videokaart niet. Zal zo ff bij asus kijken voor een nieuwe bios. Misschien dat dat helpt.

Of hebben jullie andere suggesties?
Dat probleem heb ik ook gehad met mijn A7A. Was echt heel vaag. De eerste keer heb ik hem dus ook teruggestuurd als zijnde stuk..kreeg ik een andere terug...hetzelfde.
Nu komt het meest vage. Als ik in mijn kast/systeem er een andere AGP-kaart in stopte maakte het niks uit...Nu had een vriend van me er wel belang bij en ik miste mijn A7V toch best wel. Hebben we geruild...wat denk je...hij nergens problemen mee. BTW. Ik heb een Geforce 2MX en hij een TNT2 M64 32mb.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus ook een 2mx en mijn oude matrox kaartje (pci) deed het ook niet. Heb net trouwens opnieuw windows moeten installeren wegegen instabiliteit. ??? mobo niet goed? ff een tijdje aankijken. Heb nog geen ervaring met ali chips. Ff rondneuzen naar goede drivers enzo.

Nieuwe BIOS (1004) van Asus haalde trouwens niets uit.
Pagina: 1