Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell XPS 13 of Lenovo 710S

Pagina: 1
Acties:

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 14:32
Ik overweeg een Dell XPS 13 of Lenovo 710S te kopen.

I.v.m. een korting actie bij dell wil ik vandaag besluiten. Graag hoor ik van jullie of ik nog punten over het hoofd zie die in het voordeel van de één van beiden laptops gelden.

Mocht er nog een laptop zijn dat kan concureren met deze lichtgewichten, dan hoor ik dat ook graag.

Ik besef dat ik door te kiezen voor een lichtgewicht voor dezelfde prijs een nvidia 950m gpu kan krijgen en een i7 cpu in een laptop van rond de twee kg, dergelijke laptops ben ik niet in geinteresseerd (al was die keus wel lastig ;) ).

Dell XPS 13 kost 970 euro (incl. korting)

Ideapad 710S kost 849 euro

Is de XPS 13 voor die prijs wel zo interessant ondanks dat het een aanbieding is?

Vanuti de XPS 13 bekeken zie ik de volgende + en - punten (Laat buiten beschouwing wat nagenoeg hetzelfde is)

- 120 euro duurder dan de Lenovo
- Niet rondom van alluminium/magnesium zoals lenovo.
- Gewicht is iets hoger (niet veel)
- Webcam zit vlak boven toetsenbord

Voor 120 euro extra krijg je echter wel:

+ Accucapaciteit is veel hoger (in de praktijk zo'n 8 uur versus 5 uur lenovo)
+ Meer poorten (USB-C, etc).
+ Kan opladen met USB-C kabel (maar levert ook een standaard adapter mee voor de gewone aansluiting)
+ zeer smalle bezel rondom (lenovo is iets dikker en bovenin extra dik ivm webcam)
+ Dell komt thuis voor reparatie / of wisselt laptop om (de lenove ben je dan even kwijt).
+ Toetsenbord is een stuk beter / clicky (lenovo's toetsen zijn wat zwaarder en sponziger)

[ Voor 22% gewijzigd door 2green op 19-07-2016 11:42 ]

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Lastige keuze, denk dat beide goede opties zijn. Toch zouden voor mij persoonlijk de voordelen van de xps 13 zwaarder wegen en het geld (120 euro) wel waard zijn en uiteraard de betere support van Dell.

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 14:32
sjenk schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:37:
Lastige keuze, denk dat beide goede opties zijn. Toch zouden voor mij persoonlijk de voordelen van de xps 13 zwaarder wegen en het geld (120 euro) wel waard zijn en uiteraard de betere support van Dell.
Dat vond ik dus ook al een lastige keus, blij dat het niet aan mij ligt ;)

Heb trouwens inmiddels de xp13 besteld om inderdaad de betere support en de accu. Zal hem zelf nauwelijks tot niet gebruiken, maar anders zou het toetsenbord voor mij ook een belangrijke factor zijn.