Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Publieke Wifi hotspot, Wi-Fi dongel advies?

Pagina: 1
Acties:

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Over een week ga ik naar familie in Frankrijk op vakantie. Daar hebben wij geen internet, maar ik heb wel toegang tot de publieke hotspots van SFR WiFi FON. In het huis kan ik deze met m'n laptop en iOS apparaten niet ontvangen. Als ik mijn oude dongel gebruik, de Linksys WUSB54GC, kan ik op een bepaalde plek in het huis een hele zwakke verbinding tot stand brengen.

Omdat deze verbinding heel zwak is en vaak uitvalt, wil ik een nieuwe Wi-Fi dongel kopen die wellicht een beter bereik heeft. De dongel die ik nu gebruikte is namelijk al heel oud. Welke dongel kunnen jullie mij hiervoor adviseren?

PC Specs

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:51
DIt is een hele goede maar dan wel de nieuwe versie:

pricewatch: TP-Link Archer T4UH

http://nl.tp-link.com/pro...s/cat-11_Archer-T4UH.html

[ Voor 16% gewijzigd door boyette op 19-07-2016 11:31 ]

• Montu
Ziet er goed uit. Heeft deze dan ook wel echt een veel beter bereik dan de dongel die ik nu heb? Of zal dat verschil niet groot zijn? In de pricewatch staat ie niet, waar kan ik hem het goedkoopst verkrijgen?

PC Specs

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:51
Je hebt nu een wireless G dongle die alleen wireless B en G standaard ondersteunt.
De nieuwe dongle ondersteunt ook de N en AC standaard (nieuwer). Netwerken die met deze techniek werken kun je nu dus niet ontvangen of alleen gedeeltelijk als ze ook nog in de B/G modus functioneren.

Kortom, het bereik en de doorvoersnelheid is minder op de manier zoals je dongle nu werkt.

Daarnaast is de Archer ook dual band.
Jou dongle kan alleen internet op de 2,4ghz frequentie ontvangen.
De archer zowel op 2,4ghz als 5ghz.

Netwerken die dus op de 5ghz frequentie uitzenden zou je nu niet eens kunnen ontvangen maar met de nieuwe dongle wel.

Dan is je huidige dongle gebonden aan de 20mhz bandbreedte terwijl de nieuwe dongle ook op 40mhz kan functioneren wat voor langere afstand verschil kan maken.

Kortom, verschil genoeg.
De nieuwe dongle heef alle functionaliteit en maakt gebruik van de nieuwste technieken en ondersteunt alle mogelijke combinaties.

Let wel, dit is alleen theorie.

In de praktijk kan het nog altijd nauwelijks verschil maken. Als je gewoon te ver weg zit van de zender of er zijn te veel obstakels. Daar is geen dongle tegen opgewassen.

• Montu
Deze wifi adapter heb ik al: pricewatch: TP-Link TL-WDN4800

Deze lijkt me ook al een stuk beter met 3 antennes. Deze heeft echter een PCI aansluiting en die kan ik niet aansluiten op mijn laptop. Zou een PCI -> USB convertertje werken? Zonder verlies van bereik?

EDIT: En deze? pricewatch: TP-Link TL-WN822N

Ik hoef geen AC en hoge snelheden te hebben want die hotspot levert toch maar max 10 mbps. Het gaat me echt puur om goed bereik en een stabiele verbinding.

[ Voor 31% gewijzigd door Montu op 20-07-2016 12:03 ]

PC Specs

• retrosaurus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:19
Al gedacht aan een cantenna? Het lijkt dom, maar het verbetert echt de ontvangst van je signaal. Verder kan ik je ook vertellen dat ondersteuning van 5Ghz (en dus ook AC) geen meerwaarde zal zijn voor deze applicatie. De 5Ghz frequentie gaat veel minder goed door muren enz. heen. Dus waar je amper ontvangst hebt op 2.4Ghz zal je geen 5Ghz kunnen ontvangen, tenzij ze een 5Ghz outdoor AP hebben gebruikt welke 1000mW kan uitzenden. Die kans is echter klein gezien de naam van de hotspot.

www.xtremeclocking.org

• Montu
retrosaurus schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:34:
Al gedacht aan een cantenna? Het lijkt dom, maar het verbetert echt de ontvangst van je signaal. Verder kan ik je ook vertellen dat ondersteuning van 5Ghz (en dus ook AC) geen meerwaarde zal zijn voor deze applicatie. De 5Ghz frequentie gaat veel minder goed door muren enz. heen. Dus waar je amper ontvangst hebt op 2.4Ghz zal je geen 5Ghz kunnen ontvangen, tenzij ze een 5Ghz outdoor AP hebben gebruikt welke 1000mW kan uitzenden. Die kans is echter klein gezien de naam van de hotspot.
Heb die aansluting niet op mijn laptop.. Alleen USB en ethernet

PC Specs

• retrosaurus
Je pakt een usb dongle en je steekt die in de cantenna: http://www.instructables....p-and-Easy-Wifi-Cantenna/
Ik heb het thuis gedaan, en merk een duidelijk betere ontvangst op. Je kan meerdere blikken aan elkaar lijmen voor nog betere ontvangst (segment cantenna)

www.xtremeclocking.org

• Montu
retrosaurus schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:36:
Je pakt een usb dongle en je steekt die in de cantenna: http://www.instructables....p-and-Easy-Wifi-Cantenna/
Ik heb het thuis gedaan, en merk een duidelijk betere ontvangst op. Je kan meerdere blikken aan elkaar lijmen voor nog betere ontvangst (segment cantenna)
Haha grappig.. Is het niet gevaarlijk mbt straling enzo? Kan me voorstellen dat zoiets veel energie kan uitstralen.

PC Specs

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:35
Jirachi schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:43:
[...]

Haha grappig.. Is het niet gevaarlijk mbt straling enzo? Kan me voorstellen dat zoiets veel energie kan uitstralen.
Er wordt niet meer energie uitgestraald, het is alleen wat gerichter.

• Montu
BB-One schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:47:
[...]

Er wordt niet meer energie uitgestraald, het is alleen wat gerichter.
Ja dat klopt, het wordt nu ipv een omni antenne een directionele antenne. Maar ik kan me voorstellen dat je niet te veel/lang voor die ''straal'' moet staan?

PC Specs

• retrosaurus
De straling blijft beperkt tot het zendvermogen van de dongle. Dus zolang je een dongle koopt van een "normaal"merk in europa is het zendvermogen (max 100mW) beperkt en is dus geen probleem.

www.xtremeclocking.org

• Montu
Hmm, goede tip dan. Ik zal het eens uitproberen. ^^

PC Specs

• Montu
retrosaurus schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:09:
De straling blijft beperkt tot het zendvermogen van de dongle. Dus zolang je een dongle koopt van een "normaal"merk in europa is het zendvermogen (max 100mW) beperkt en is dus geen probleem.
Maakt de grootte van het blik uit? Welke grootte gebruik jij?

PC Specs

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Echte hevoelige usb dongles ken ik niet, maar op campings maken mensen vaak gebruik van een EnGenius EZ Hotspot Extender (all in one, zit ook lokaal ap in) of een ubiquiti nanostation m2 als client. Die laatste moet je via utp aan je router of laptop verbinden.

Als je echt voor een usb wilt gaan, de alfa's zijn een goede optie. bv de ALFA Network AWUS036ACH.

De tp-link die je zelf al linkt is voor het geld ook een prima device om eens te testen: http://kelvyntaylor.blogs...nk-300mbps-high-gain.html

Denk dat je de beste resultaten gaat halen met een nanostation omdat dit een waterdichte richtantenne heeft die je ook makkelijk buiten hangt.

[ Voor 51% gewijzigd door laurens0619 op 21-07-2016 08:27 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• retrosaurus
Ik heb het beste resultaat met 4 grote blikken boontjes uit de lidl :-). Daarvan kan je ook de bodem eruithalen met een blikopener en zo heb ik er 4 aan elkaar gelijmd.

www.xtremeclocking.org

• Montu
retrosaurus schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:43:
Ik heb het beste resultaat met 4 grote blikken boontjes uit de lidl :-). Daarvan kan je ook de bodem eruithalen met een blikopener en zo heb ik er 4 aan elkaar gelijmd.
Ik heb het ff uitgeprobeerd met 1 grote blik (unox soep), en ik merk nauwelijks verschil.. Helemaal geen verschil eigenlijk.Zowel zonder als met blik geven op afstand tussen de -85 en -93 dBm aan.

Ik zal wel iets verkeerds doen....

[ Voor 21% gewijzigd door Montu op 21-07-2016 10:05 ]

PC Specs

• Montu
laurens0619 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 07:24:
Echte hevoelige usb dongles ken ik niet, maar op campings maken mensen vaak gebruik van een EnGenius EZ Hotspot Extender (all in one, zit ook lokaal ap in) of een ubiquiti nanostation m2 als client. Die laatste moet je via utp aan je router of laptop verbinden.

Als je echt voor een usb wilt gaan, de alfa's zijn een goede optie. bv de ALFA Network AWUS036ACH.

De tp-link die je zelf al linkt is voor het geld ook een prima device om eens te testen: http://kelvyntaylor.blogs...nk-300mbps-high-gain.html

Denk dat je de beste resultaten gaat halen met een nanostation omdat dit een waterdichte richtantenne heeft die je ook makkelijk buiten hangt.
Ja, dat is ook een optie. Maar zo'n nanostation is wel behoorlijk aan de prijs. Welke zou je aanbevelen?

PC Specs

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-11 14:43
Jirachi schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:05:
[...]

Ik heb het ff uitgeprobeerd met 1 grote blik (unox soep), en ik merk nauwelijks verschil.. Helemaal geen verschil eigenlijk.Zowel zonder als met blik geven op afstand tussen de -85 en -93 dBm aan.

Ik zal wel iets verkeerds doen....
Met soepblikken is het mij ook nooit echt stabiel goed gelukt. Je moet echt een langwerpig model hebben en soepblikken zijn breder en hebben vaak een golvende buitenkant. Een langwerpige chips koker werkt goed.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Pringles *O*
Een keukenzeef schijnt overigens ook te kunnen.

[ Voor 86% gewijzigd door ThinkPad op 21-07-2016 12:01 ]

• Montu
Cave_Boy schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:56:
[...]

Met soepblikken is het mij ook nooit echt stabiel goed gelukt. Je moet echt een langwerpig model hebben en soepblikken zijn breder en hebben vaak een golvende buitenkant. Een langwerpige chips koker werkt goed.
Aha, dat maar eens proberen dan. Hoe positioneer je de dongel dan? De dongel is namelijk te lang om hem via de zijkant horizontaal te plaatsen. Kan ik ook een gat maken aan de onderkant, en dan de dongel recht omhoog plaatsen?

Nog iets, hoe nauw komt het richten? Is het zo dat als je een paar meter naast naast de router richt, dat hij dan helemaal niets meer ontvangt?

[ Voor 11% gewijzigd door Montu op 21-07-2016 12:02 ]

PC Specs

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Jirachi schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:46:
[...]

Ja, dat is ook een optie. Maar zo'n nanostation is wel behoorlijk aan de prijs. Welke zou je aanbevelen?
Hij werkt ook behoorlijk goed ;)

Persoonlijk vind ik hem absoluut niet duur (56 euro) voor een richtantenne met kwalitatief goede antenne maar dat is persoonlijk :)
Ik zou deze aanraden: https://www.afuture.nl/pr...works-nanostation-loco-m2

Voordeel is dat je de utp direct in een eigen router kunt stoppen en er dus niet altijd een laptop aan hoeft te staan om als accesspoint te spelen)

CISSP! Drop your encryption keys!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-11 14:43
http://www.wikihow.com/Increase-the-Range-of-Your-Wifi

probeer hem eens in midden van de onderkant van de bus.

Richten is wel iets meer secuur maar een paar meter ernaast ontvangen ... vaak merk je dit wel maar je hebt nog wel signaal.

[ Voor 36% gewijzigd door Cave_Boy op 21-07-2016 12:10 ]

• Montu
Cave_Boy schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:08:
http://www.wikihow.com/Increase-the-Range-of-Your-Wifi

probeer hem eens in midden van de onderkant van de bus.

Richten is wel iets meer secuur maar een paar meter ernaast ontvangen ... vaak merk je dit wel maar je hebt nog wel signaal.
Thx! Zo maar lekker aan de chippies dan ^^

PC Specs

• retrosaurus
Er is een bepaalde lengte VS diameter VS de plek waar je de stick moet steken welke het beste resultaat geeft. Een pringles kan schijnt daar goed aan te voldoen inderdaad. Ik kan de hot en spicy aanbevelen :-)

www.xtremeclocking.org

• Montu
retrosaurus schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:56:
Er is een bepaalde lengte VS diameter VS de plek waar je de stick moet steken welke het beste resultaat geeft. Een pringles kan schijnt daar goed aan te voldoen inderdaad. Ik kan de hot en spicy aanbevelen :-)
Heb het uitgeprobeerd maar ik ondervind helaas niet echt succes, meerdere dongels geprobeerd. Misschien test ik op een verkeerde manier. Er zitten namelijk wel een paar dikke muren tussen. Toch zou gericht dan een beter resultaat moeten geven, toch?

PC Specs

Pagina: 1