Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb te maken met een probleem waar ik nu al te lang op zoek. Wij hebben op het werk een tiental identieke laptops van HP aangekocht (HP EliteBook 820 G2).
Het idee was om van een enkele laptop een image aan te maken en deze image te restoren naar de andere laptops.
De laptops werden geleverd met een voorinstallatie van windows 7. Dus eerst deze installatie doorlopen, alle software geïnstalleerd en update naar Windows 10 uitgevoerd. Vervolgens heb ik een sysprep uitgevoerd die het toestel terug klaar zet alsof het nog niet gebruikt is.
Via Acronis True Image heb ik dan een image aangemaakt.

Via de zelfde software heb ik de image willen restoren naar een ander identie toestel. Dit toestel was nog niet opgestart. De image restore was gelukt maar toen ik wou booten liep het mis.
De laptop wil niet booten vanop de SSD.
Ik krijg de melding:
'A recent hardware or software change might have installed a file that is signed incorrectly or damaged, or that might be malicious software from an unknown source.
etc...
File: \Windows\system32\winload.exe
status: 0x0000428
Info: Windows cannot verify the digital signature for this file

Wanneer ik via Windows herstel naar de command prompt ga en via de bcdedit.exe de Windows Boot Loader bekijk, dan zie ik dat hij verwijst naar de Windows 7 installatie.

Loopt het hier dan fout? :?

Ik heb al eens alle partities verwijderd en één grote aangemaakt, geformatteerd, gezocht naar verborgen partities, enz... Ik raak maar niet verder.

Wie kan me hiermee advies geven of wie biedt de oplossing aan.
...

Toestel informatie:
HP Laptop EliteBook 820 G2
256 GB SSD
8GB RAM
...

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 19:55
Werkt die image wel in de originele laptop?

de fout: "Windows cannot verify the digital signature for this file"

ben ik wel tegengekomen, volgens mij opgelost met fixmbr/fixboot/rebuildbcd, was met dualboot win7/win10 preview dus mss hier niet van toepassing

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:07
Welke opties heb je gebruikt tijdens het syspreppen? ook /generalize?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben momenteel een nieuwe image aan het maken van de laptop zelf waarbij ik de driver-signature-enforcement heb uitgeschakeld. Dit is wel een 8.1 windows, maar maakt op zich niets uit denk ik.
fixmbr/fixboot/rebuildbcd --> had ik al geprobeerd.

Idd bij sysprep ook /generalize gedaan...

***update: restore van image naar zelfde laptop werkt zonder problemen. Nu bezig met nieuwe sysprep van die laatste install + restore naar nieuwe laptop

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het is me dus gelukt en niet gelukt...
Na veel tijd en energie geslaagd om een recovery uit te voeren van de Windows 10 installatie met sysprep.

Ik doorloop de windows out-of-the box procedure, sla de windows activatie over...

Eens in Windows wil ik die activeren...lukt dat niet. Dan maar proberen activeren via de telefoon, krijg ik te horen dat de opgegeven installatie ID niet kan geactiveerd worden...
Werd dan doorgeschakeld met MS medewerker.

Je kan dus geen Windows 10 activeren zonder eerst Windows 7 of Windows 8(.1) te hebben geïnstalleerd. Klinkt ergens logisch natuurlijk, maar HP levert geen product key aan van z'n OEM licenties.

Dus nu moet ik toch alle laptops de installatie laten doorlopen, de Windows 7 licentie noteren en dan de image restoren van de windows 10?
Ben dus volgens mij helemaal terug bij begin...Zie hier geen grote tijdswinst meer in...Dan kan ik beter laptop per laptop installeren en updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:43
Elitebooks worden geleverd met een Windows 10 licentie welke gedowngrade is naar 7 : de Windows 10 key staat echter gewoon in de UEFI.
Wat betreft het activeren : ik heb zelf met onder andere Elitebooks en Probooks "moeite" gehad met het activeren van Windows 10 als ik een machine adv een image installeer (dit alleen bij OEM versies uiteraard, voor machines met een Volume License gebruik ik gewoon KMS).

Mijn oplossing om machines met de UEFI key te activeren was echtet niet zo simpel. Uiteindelijk heb ik zelf maar een tooltje geschreven in C# welke de key uitleest uit de UEFI en deze invult als product key.

Tip : de UEFI key staat in de SoftwareLicensingService WMI class. Deze key uitlezen en invoeren zou voldoende moeten zijn om te kunnen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:00:
...

Via de zelfde software heb ik de image willen restoren naar een ander identiek toestel. Dit toestel was nog niet opgestart. De image restore was gelukt maar toen ik wou booten liep het mis.
De laptop wil niet booten vanop de SSD.
Ik krijg de melding:
'A recent hardware or software change might have installed a file that is signed incorrectly or damaged, or that might be malicious software from an unknown source.
etc...
File: \Windows\system32\winload.exe
status: 0x0000428
Info: Windows cannot verify the digital signature for this file

Wanneer ik via Windows herstel naar de command prompt ga en via de bcdedit.exe de Windows Boot Loader bekijk, dan zie ik dat hij verwijst naar de Windows 7 installatie.

...
Ik zit met een soortgelijk probleem. Een goedwerkende Windows 10 installatie (upgrade vanaf W7) met enige moeite met Ghost gekloond naar een SSD. Omdat de SSD kleiner is dan de totale bronschijf eerst partities (van gelijke grootte of groter) aangemaakt met Gparted. Toen de system en de Windows partitie met Ghost gekloond. De recovery partitie weggelaten. Met Boot Repair Disk de boot gefixed. En dan loop je tegen windows cannot verify the digital signature for this file voor winload.exe aan.

Als ik de W8 installatieCD laad en de diverse op internet meermaals genoemde herstelmogelijkheden probeer zie ik inderdaad ook regelmatig verwijzingen naar W7.

Ik vrees na het lezen van dit topic dat dit gewoon nooit gaat werken en ik een schone installatie zal moeten uitvoeren.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Pagina: 1