Game PC feedback

Pagina: 1
Acties:

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 03:25
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, ik speel vooral DOTA2, maar wil weer wat nieuwe games gaan doen. Ik heb nog een HD6950 met geupgrade bios in mijn oude systeem. Die gaat over en dan kijk ik later naar de RX480 kaarten. Ik game op Full HD dus zal waarschijnlijk een 4GB versie worden, maar dat is voor later.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Poehh, ik heb geen bedrag in mijn hoofd, maar ik wil niet overspeccen, dat is het belangrijkste.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals gezegd, de HD6950 van Sapphire en een Samsung 830 120GB SSD. Ik zit nog op de wip wat betreft het overzetten van een optische drive, ik heb er 2 in mijn oude pc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, op de videokaart en de SSD na.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Neen.

Ga je overklokken?
Nou, ja. In principe heb ik daar nooit echt de need voor gehad, maar omdat ik al een dik mobo erin heb gezet i.v.m. toekomstige pciE ssd upgrade heb ik ook maar een i5 K processor op het lijstje gezet. Leek mij overigens ook wel leuk om eens te leren overlocken :D

Wat verwacht je van ons?
Wat feedback over het systeem. Klopt mijn voeding ? (ik houd rekening met toekomstige Crossfire met de RX kaart). Mis ik nog koelpasta of kom ik kabels tekort op mijn voeding? Ik heb dit in principe uitgezocht en naar wat ik gevonden heb zit ik zo goed, maar een vers paar ogen is altijd welkom 8)7

Ik heb aardig wat review sites gelezen die ik o.a. via tweakers gevonden heb en aan de hand daarvan het systeem samengeklikt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 247,51€ 247,51
1Asus Z170 PRO GAMING€ 142,95€ 142,95
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 68,95€ 68,95
1Sharkoon BW9000-W (Window) Zwart€ 68,95€ 68,95
1Scythe Fuma€ 41,95€ 41,95
1GeIL Dragon RAM GWW416GB3000C15DC€ 71,50€ 71,50
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 735,76

[ Voor 7% gewijzigd door rem4rk4ble op 19-07-2016 10:42 ]

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:52

RvL

Het geheugen wat je gekozen hebt heeft geen meerwaarde, maar is wel erg duur. De geheugencontroller in de i5-6600K heeft namelijk niets aan geheugen wat sneller is dan 2133MHz. Met dit setje kun je dus prima uit de voeten en steek je een kleine €30 in je zak: pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van Seagate door ervaringen in het verleden en zou zelf voor een WD gaan. De Blue is goed betaalbaar, maar wel wat langzamer dan de Seagate volgens benchmarks. Maar misschien is mijn sentiment onterecht en zijn het tegenwoordig weer prima schijven :)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• iChris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-06 15:28
Mooi lijstje

Eerlijk gezegd, ben ik niet een fan van Sharkoon. Je zou beter een Phanteks Eclipse P400S nemen: pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Zwart
Bovendien is een pricewatch: WD Blue WD20EZRZ, 2TB iets slomer. Maar wel heeft het meer sterren

[ Voor 5% gewijzigd door iChris op 19-07-2016 11:02 ]

• rem4rk4ble
RvL schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:59:
Het geheugen wat je gekozen hebt heeft geen meerwaarde, maar is wel erg duur. De geheugencontroller in de i5-6600K heeft namelijk niets aan geheugen wat sneller is dan 2133MHz. Met dit setje kun je dus prima uit de voeten en steek je een kleine €30 in je zak: pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van Seagate door ervaringen in het verleden en zou zelf voor een WD gaan. De Blue is goed betaalbaar, maar wel wat langzamer dan de Seagate volgens benchmarks. Maar misschien is mijn sentiment onterecht en zijn het tegenwoordig weer prima schijven :)
Ik zou toch zweren dat ik in de specsheet las dat hij meer kon hebben, maar na het nogmaals opgezocht te hebben zie ik dat je gelijk hebt! Dank O-) O-)

Wat betreft de HDD. Ik heb hem uitgekozen op snelheid, de betrouwbaarheid geloof ik wel.

• rem4rk4ble
iChris schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:01:
Mooi lijstje

Eerlijk gezegd, ben ik niet een fan van Sharkoon. Je zou beter een Phanteks Eclipse P400S nemen: pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Zwart
Bovendien is een pricewatch: WD Blue WD20EZRZ, 2TB iets slomer. Maar wel heeft het meer sterren
Zie: https://nl.hardware.info/...sultaten-koeling-400-watt

De koelresultaten van de Sharkoon zijn vele malen beter dan Phanteks, vandaar mijn keuze want het ging tussen die 2 ;)

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:31
Ik ben geen expert, maar persoonlijk vind ik die 6-7 graden die het in die tests scheelt nou niet zo heel schokkend.

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:01
De 6600K/z170 combo kan ook gerust geheugen aan dat sneller is dan 2133 Mhz, alleen zal je dat dan via XMP profiles moeten instellen. Het valt voor Intel onder overclocken, officieel, en is dan daarom ook niet in de rated specs opgenomen. Er zijn mensen die op Skylake met vloeibare stikstof tot voorbij 5189 Mhz zijn gekomen, echter. Dat is op een z170/6700K, die heeft zelfde memory controller als de 6600K, als het goed is. Zie hier voor details.

Normale build is in principe kwestie van kijken wat je moederbord standaard ondersteunt. Mijn Z170 Carbon lustte probleemloos Corsair Vengeance chips tot 3200 Mhz, bijvoorbeeld. Stond in de handleiding, werkt gewoon met XMP-profiel, geen extra koeling nodig. Of het zin heeft hangt erg van je toepassingen af, maar meeste tests lijken erop te duiden dat 2666 mooi punt is qua prijs/prestaties. Zal je wel in je BIOS moeten instellen...

• rem4rk4ble
Twam schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:11:
De 6600K/z170 combo kan ook gerust geheugen aan dat sneller is dan 2133 Mhz, alleen zal je dat dan via XMP profiles moeten instellen. Het valt voor Intel onder overclocken, officieel, en is dan daarom ook niet in de rated specs opgenomen. Er zijn mensen die op Skylake met vloeibare stikstof tot voorbij 5189 Mhz zijn gekomen, echter. Dat is op een z170/6700K, die heeft zelfde memory controller als de 6600K, als het goed is. Zie hier voor details.

Normale build is in principe kwestie van kijken wat je moederbord standaard ondersteunt. Mijn Z170 Carbon lustte probleemloos Corsair Vengeance chips tot 3200 Mhz, bijvoorbeeld. Stond in de handleiding, werkt gewoon met XMP-profiel, geen extra koeling nodig. Of het zin heeft hangt erg van je toepassingen af, maar meeste tests lijken erop te duiden dat 2666 mooi punt is qua prijs/prestaties. Zal je wel in je BIOS moeten instellen...
Ik ga even googlen wat XMP-profielen zijn, want wat je nu zegt is voor mij nog even abakadabra, maar zo te zien is er genoeg te vinden hierover.

• rem4rk4ble
De pc is inmiddels gebouwd. Heerlijke kast. Erg stil. Een nadeel? De LED van de kast koeler achter is blauw en mijn mobo is rood, de Blauwe LED is dusdanig fel dat je het rode niet ziet, maar ja, hoe vaak kijk je nou in de kast ;-)
Pagina: 1