Koptelefoon kopen, SMS audio?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 15:01
Ik zoek een?
Koptelefoon met degelijke noise isolation en natuurlijk goed geluid. Het is echt voor het luisteren van muziek, bijvoorbeeld onderweg op de fiets of op vakantie. Ik luister van alles van hiphop tot rock tot klassiek. Ik heb geen specifieke wensen qua sound.

Wat is je budget?
Maximaal 150 euro, echter zou het van mij best wat goedkoper mogen

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk voor op de fiets en op vakantie maar ook thuis. Moet te gebruiken zijn icm een iphone 5s en een ipod classic.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben begonnen met het kijken naar sennheiser omdat ik hier goede ervaringen mee heb en het een goed aangeschreven merk is. Ben naar de mediamarkt geweest en daar werd mij de sennheiser HD 461i aangeraden echter naar wat luisteren was ik niet echt verkocht, matige isolatie en vond m ook niet zo lekker zitten. Na wat verder kijken kwam ik uit bij de Shure SRH440, een collega heeft deze headphone en is er erg tevreden over, het enige nadeel vind ik de vervoerbaarheid. Vanmorgen zag ik weer de SMS audio headphones op ibood. Erg goedkoop en krijg aardige reviews en nu twijfel ik erg

Hebben mensen ervaring met de SMS Audio Headphones zo als bijvoorbeeld de SMS Audio Street By 50 die ziet er namelijk erg compact uit.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je daar wen mogelijkheid om te proberen en eventueel terug te sturen?
Naast de kwaliteit is pasvorm minstens even belangrijk en dat moet je echt proberen.... Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik wilde je de Beyer DT770 pro 80 Ohm aanraden maar Iphones schijnen en te lichte audio-chip te hebben om die van voldoende prik te voorzien. Daarnaast is ie erg cumbersome voor mobiel gebruik.

Wellicht de Beyerdynamics Custom One Pro? Die is meer gericht op mobiel gebruikt met 32 Ohm en een kortere kabel.
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:40:
Heb je daar wen mogelijkheid om te proberen en eventueel terug te sturen?
Naast de kwaliteit is pasvorm minstens even belangrijk en dat moet je echt proberen.... Succes!
Ze zeggen zelf op de site van niet. Zolang je echter je product als nieuw houdt kan het gewoon. (had een madcats Freq-m besteld maar die deed het niet lekker en toen dus maar geretourneerd, was geen boze brief voor nodig)

[ Voor 44% gewijzigd door eL_Jay op 21-07-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:10
eL_Jay schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:57:
Ik wilde je de Beyer DT770 pro 80 Ohm aanraden maar Iphones schijnen en te lichte audio-chip te hebben om die van voldoende prik te voorzien. Daarnaast is ie erg cumbersome voor mobiel gebruik.
Wat een onzin. Mijn iPhone kan ook de 250 Ohm versie van die headphone aansturen (zij het ietwat zacht, geef ik toe), dus die 80 Ohm zal alleen maar beter zijn. Er is ook een 32 Ohm versie van trouwens. Maar sowieso, deze headphone is inderdaad zoals je zegt niet heel chill voor onderweg (te lomp groot).

Mijn tip: V-Moda XS. Ik heb zelf de Crossfade M80 en de XS is de opvolger daarvan. Gaat al twee jaar mee, met erg goed geluid (zie ook Head-fi). Hij kan tegen de regen en is gewoon oersterk.

[ Voor 13% gewijzigd door Sluuz op 22-07-2016 12:08 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Bedankt voor de reaties, ik heb de SMS audio headphones niet gekoht, ik ga vandaag eens kijken of ik de V-Moda XS en de Beyer DT770 ergens kan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:27
Sluuz schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:07:
[...]

Mijn tip: V-Moda XS. Ik heb zelf de Crossfade M80 en de XS is de opvolger daarvan. Gaat al twee jaar mee, met erg goed geluid (zie ook Head-fi). Hij kan tegen de regen en is gewoon oersterk.
Sluit ik me ook bij aan. Verder kan je naar de Sennheiser Momentum on-ears kijken. Geen geweldige isolatie, maar zitten geweldig op je hoofd en leveren goede geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Pastapipo schreef op zondag 24 juli 2016 @ 16:43:
[...]

Sluit ik me ook bij aan. Verder kan je naar de Sennheiser Momentum on-ears kijken. Geen geweldige isolatie, maar zitten geweldig op je hoofd en leveren goede geluidskwaliteit.
Thanks, de Sennheiser Momentum overweeg ik ook sterk maar is eigenlijk boven mijn budget.
Wel een prachtig ding :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 10:34
Ik ben erg te spreken over deze:

http://www.teufelaudio.nl...eufel-massive-p15386.html

Superfijn geluid, perfecte pasvorm en een aantrekkelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Hoe zit het met de aansprakelijkheid van een automobilist als je een fietser met gesloten koptelefoon dood of bijna dood rijd omdat deze je niet kan horen aankomen of signalen zoals claxon niet hoort?

Het is me namelijk al bijna een keer gebeurd en dat is geen fijne ervaring. Zie steeds meer ignorante fietsers met gesloten koptelefoons in het verkeer.

[ Voor 28% gewijzigd door Wim-Bart op 24-07-2016 20:31 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
Zspirit schreef op zondag 24 juli 2016 @ 20:22:
[...]

Thanks, de Sennheiser Momentum overweeg ik ook sterk maar is eigenlijk boven mijn budget.
Wel een prachtig ding :*)
139,95 voor de zwarte versie bij bol.com
Gek genoeg staat hij niet in de prijswatch...
Wim-Bart schreef op zondag 24 juli 2016 @ 20:29:
Hoe zit het met de aansprakelijkheid van een automobilist als je een fietser met gesloten koptelefoon dood of bijna dood rijd omdat deze je niet kan horen aankomen of signalen zoals claxon niet hoort?

Het is me namelijk al bijna een keer gebeurd en dat is geen fijne ervaring. Zie steeds meer ignorante fietsers met gesloten koptelefoons in het verkeer.
Geen idee, maar ik denk dat iedere fietser zelf de beslissing moet maken of hij veilig in het verkeer kan deelnemen zonder omgevingsgeluid. Persoonlijk kan ik dat niet in en drukke stad en gebruik ik daarom niet isolerende oordopjes (earbuds).

[ Voor 23% gewijzigd door Pastapipo op 25-07-2016 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Pastapipo schreef op maandag 25 juli 2016 @ 01:43:
[...]

139,95 voor de zwarte versie bij bol.com
Gek genoeg staat hij niet in de prijswatch...
Wow thanks, die ga ik zo maar eens bestellen denk ik.
EDIT: besteld nogmaals super bedankt Pastapipo!
Ook echt alleen de ios versie is 140 de ander gewoon 200 dat hield mij tegen, deze 60 euro voordeel is super mooi meegenomen!
Super tip!
Ook nog eens voor 12 besteld dus mag m straks uit mijn werk gelijk ophalen :D

[ Voor 29% gewijzigd door Zspirit op 25-07-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny1090
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-08 12:00
Sluuz schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:07:
Ik gebruik de XS nu een maandje of 4 en dat ding is fantastisch.

Wat wel is, maar volgens mij heb je dat met alle on-ears, is dat je de wind er doorheen hoort als je op de fiets zit. Ik heb hiervoor altijd over-ears gehad dus durf niet met zekerheid te zeggen of dit altijd zo is.

Owja, je zal de XS wel even moeten "indragen", de eerste 2 weken kan 'ie behoorlijk oncomfortabel voelen na een uur of anderhalf. Daarna is het de meest comfortabele headphones die ik ooit heb gehad, zelfs beter dan mijn AudioTechnica M50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Ik heb de V-Moda XS ook overwogen maar vind deze toch wat groot.
Eerlijk gezegd ben ik gewoon een liefhebber van sennheiser en ben ik ook verleidt door het mooie ontwerp.
Eigenlijk een beetje het zelfde verhaal als met de Shure SRH440 zullen hele goede headphones zijn maar die senheiser kan ik in ieder geval goed mee over straat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
Zspirit schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:22:
[...]

Wow thanks, die ga ik zo maar eens bestellen denk ik.
EDIT: besteld nogmaals super bedankt Pastapipo!
Ook echt alleen de ios versie is 140 de ander gewoon 200 dat hield mij tegen, deze 60 euro voordeel is super mooi meegenomen!
Super tip!
Ook nog eens voor 12 besteld dus mag m straks uit mijn werk gelijk ophalen :D
Graag gedaan. Hopelijk bevalt hij een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Pastapipo schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:38:
[...]

Graag gedaan. Hopelijk bevalt hij een beetje!
Hij bevalt goed, geluid is erg fijn en lijkt steeds beter te worden.
Daarnaast ziet hij er gewoon schitterend uit!
Het enige nadeel is dat hij pijn begin toen doen aan mijn oren na een uurtje of twee.
Hoop wel echt dat dit nog minder wordt, hebben andere mensen hier wel eens last van gehad?
Normaal draag ik eigenlijk nooit koptelefoons dus ik hoop dat mijn oren er gewoon aan moeten wennen.
Pagina: 1