Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• MatthijsBrabant
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-06-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Dual-Sim telefoon met uitbreidbaar geheugen (dus 2 sims + SD) voor niet te veel geld.

Wat is je budget?
Ongeveer 150-200, max 250.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Liefst redelijk stock android, een toestel dat naar de toekomst toe voorlopig ondersteund blijft worden met updates. Ik zal gebruiken voor browsen, appen, facebook, (simpele) games, fotos nemen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Wileyfox Swift, kijk ook naar de nieuwe Wileyfox Spark+, Wiko Fever 4G (special edition?).

Welke vragen heb je hier nog over?

Welke alternatieven zien jullie?

Hoe zijn jullie ervaringen met de door mij genoemde, minder bekende, merken?

Ik heb de recente artikelen op tweakers gelezen waarin de wileyfox als winnaar uit de bus kwam.

Eventueel toch de stap naar het middensegment maken? Is it worth it? Ik dacht hierbij aan de honor 5X (software?), al zie ik ook de video van all about phones die deze niet laat winnen van de wiko fever 4g: YouTube: Wiko Fever 4G vs Honor 5X review (Dutch).

Off topic vraag: Hoe zit het met launchers? Zijn die het antwoord op klachten over de software van bijvoorbeeld Huawei (EMUI)?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
MatthijsBrabant schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:21:

Wat heb je zelf al gevonden?
Wileyfox Swift, kijk ook naar de nieuwe Wileyfox Spark+, Wiko Fever 4G (special edition?).
De Wileyfox toestellen zijn gewoon echt hele goede en sterkte toestellen. De Swift is veel verkocht en veel tweakers zijn er erg over te spreken. De Spark serie is helaas nog niet leverbaar en het is nog niet bekend wanneer die wel leverbaar wordt. Je zou dit eventueel wel kunnen navragen bij belsimpel / coolbue / bol.com.
Off topic vraag: Hoe zit het met launchers? Zijn die het antwoord op klachten over de software van bijvoorbeeld Huawei (EMUI)? [/i]
Launcers blijft iets persoonlijks. Veel mensen knappen af op de launcher van Huawei (ik bijvoorbeeld), maar er zijn ook genoeg andere die het geweldig vinden. Je zou even naar een telecom winkel kunnen gaan en een toestel uit proberen van Huawei om te kijken of het iets is.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:02

D4NG3R

kiwi

:)

Recentelijk 2 Moto G4's gekocht voor mij en m'n zusje, tot dusver ben ik er erg over te spreken. Alleen is de camera een beetje so-so.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• rens-br

rens-br

D4NG3R schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:57:
Recentelijk 2 Moto G4's gekocht voor mij en m'n zusje, tot dusver ben ik er erg over te spreken. Alleen is de camera een beetje so-so.
De vraag is bij dit toestel is dual sim los of wordt een van de simslots gedeeld met het microSD slot?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

rens-br schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:59:
[...]

De vraag is bij dit toestel is dual sim los of wordt een van de simslots gedeeld met het microSD slot?
Afbeeldingslocatie: http://tech.firstpost.com/wp-content/uploads/2016/06/Moto-g4-plus-6.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2016 10:02 ]

• rens-br

rens-br

Bedankt voor de afbeelding! Heb de specificaties toegevoegd in de Pricewatch.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

rens-br schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:08:
[...]

Bedankt voor de afbeelding! Heb de specificaties toegevoegd in de Pricewatch.
Het probleem is dat in de US ook een single-sim uitvoering is (van zowel de G4 als de G4+), deze heb ik in NL echter nog nergens gezien.

(En de specs van de G4 en G4+ zijn identiek op de camera en de vingerafdrukscanner na, dat is in de Pricewatch niet het geval.)

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2016 10:13 ]

• MatthijsBrabant
Ik was me niet bewust dat de G4 op 224 zat, dat valt nog redelijk mee, maar blijft wel licht boven mn budget. Nadeel is dat je steeds voor enkele tientjes meer alweer betere smartphones krijgt, toch is deze wel het overwegen waard.

Hoe is jullie ervaring met de andere genoemde modellen?

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Toevallig ben ik voor mijn neefje aan het kijken. (in ander topic advies gevraagd :) )

Ik heb zelf de BQ Aquaris M5 met 3GB RAM en 32GB opslaggegeheugen. Het is een dual sim telefoon waar ook een micro SD kaartje in kan.
Ik heb hem via amazon.de gekocht voor 248euro. (nu staat ie voor 256 bij dezelfde aanbieder - Deliveryshop Sales SL)

Ik ben er zelf wel tevreden over. Hij kwam met Android 5.1 en ik moest zelf upgraden naar Android 6. Het is op 1 BQ app om accessoires te bestellen gewoon stock android met Google Now launcher. Geen bloatware.

Nadelen: weinig accessoires (hoesjes, etc.), onbekend merk, weinig reviews, al in augustus 2015 op de markt, en geen idee of het ook naar Android 7 zal worden geüpdate.

Ik heb hem zelf nog maar net, dus ik weet niet of ik het kan aanbevelen. Daarvoor heb ik er nog te weinig mee gedaan. Batterij gaat wel lang mee. Staat nu op 88% en ik heb hem om 06:00 van de lader gehaald.
Ik kan weinig anders zeggen. Geen idee of het snel is voor een Android, want ik heb geen vergelijkingsmateriaal. (het is mijn eerste Android) Voor mij is-ie snel genoeg, maar ik ben niet zo moeilijk.

• MatthijsBrabant
niemand ervaring met de door mij genoemde toestellen?

• rens-br

rens-br

MatthijsBrabant schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:17:
niemand ervaring met de door mij genoemde toestellen?
Welke door jou genoemde toestellen heb je het dan over? De Swift en de Spark + heb ik beide al behandeld en blijven erg goede toestellen met nagenoeg stock Android en goede ondersteuning.

De Wiko Fever 4G kwam niet bepaald goed uit deze review: reviews: Budget-Androids: underdogs en gevestigde orde dus ik zou die dan ook overslaan.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 20-07-2016 14:35 ]

• MatthijsBrabant
eens :) van jou wel, ik was benieuwd of er nog meer mensen input kunnen geven voor mn aankoopkeuze

• MatthijsBrabant
wat zou je dan adviseren?
SWIFT
positieve reviews, beste prijs/kwaliteit?
SPARK+
toch op wachten? weer helemaal up to date maar nog niet vrijgegeven, gebaseerd op swift moet het wel goed zitten
FEVER
niet doen
MOTO G4
betere specs, maar is het de meerprijs waard? en heb ik de specs nodig voor aangegeven gebruik.

Wil je voortaan de wijzigknop gebruiken om iets toe te voegen. Dubbelposten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 21-07-2016 10:16 ]

Verwijderd

Kijk ook eens naar de Spark X. Die heeft een zwaardere batterij dan de Spark+ end Swift.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-11 09:16
MatthijsBrabant schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:22:
wat zou je dan adviseren?
SWIFT
positieve reviews, beste prijs/kwaliteit?
SPARK+
toch op wachten? weer helemaal up to date maar nog niet vrijgegeven, gebaseerd op swift moet het wel goed zitten
FEVER
niet doen
MOTO G4
betere specs, maar is het de meerprijs waard? en heb ik de specs nodig voor aangegeven gebruik.
Voor wat jij wilt doen is praktisch elk toestel geschikt, daar waar jij er bijna niks mee zal doen volgens je bericht bovenaan.
De Moto G4 heeft ook als voordeel, stel je laat hem vallen, stel het scherm barst, dat je gewoon naar een lokale telefoon winkel kan gaan voor reparaties.
Als jij zo'n spark apparaat koopt, wordt je hier ''nergens'' geholpen, simpelweg doordat ze niet alle Chinese meuk kunnen ondersteunen. OPPO en OnePlus (laatste niet echt chinese meuk) worden dan wel nog ondersteund, maar goed dan hebben we het over de bekende van de onbekende telefoons.

Voor mij is dat altijd een belangrijk punt, wat als hij stuk gaat. Wat als je hem op dag 2 laat vallen... Terugsturen kost klauwen met geld, officiële reparatiekosten, verzending dit dat, lange wacht tijd (niet binnen een dag maar binnen 1 tot een aantal weken).

Ik zou zeggen: ga voor de Motorola, een degelijk toestel voor het geld (verwacht geen S7 Edge kwaliteiten), en ondersteuning bij ''elke'' telefoon reparatie winkel in NL, daarnaast voldoet die aan de eisen die jij stelt.

Kortom, volg het advies van D4NG3R

• rens-br

rens-br

LopendeVogel schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 17:31:
[...]
Als jij zo'n spark apparaat koopt, wordt je hier ''nergens'' geholpen, simpelweg doordat ze niet alle Chinese meuk kunnen ondersteunen.
Chinese meuk? Wileyfox is een bedrijf uit Engeland en is dus geen Chinese meuk. Verder kan je bij alle Wileyfox telefoons een schermverzekering afsluiten. Dit kost €14,99 per jaar. Het scherm wordt dan een jaar lang kosteloos gerepareerd.
Voor mij is dat altijd een belangrijk punt, wat als hij stuk gaat. Wat als je hem op dag 2 laat vallen... Terugsturen kost klauwen met geld, officiële reparatiekosten, verzending dit dat, lange wacht tijd (niet binnen een dag maar binnen 1 tot een aantal weken).
De OnePlus telefoons kun je gratis opsturen ter reparatie en worden binnen 2 tot 4 weken gerepareerd teruggestuurd.(Wat een vrij normale periode is) De Wileyfox telefoons kan je gewoon kopen bij Bol/Coolblue/BelSimpel.nl en daar zit dus ook hun garantieafhandeling op. (Buiten de schermreparatie om)
Pagina: 1