Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zal ik dagelijks gaan gebruiken voor studie/multimedia. Daarnaast wil ik de mogelijkheid hebben om af en toe leuk te kunnen gamen. Gezien mijn budget verwacht ik geen high-end machine, ik hoop nieuwe games voorlopig echter wel relatief aardig te kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Gezien de componenten en randapparatuur die ik meeneem wil ik zo'n 600 - 700 euro uitgeven. Ik zal zelf assembleren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ATX-kast, Blu-ray drive, monitor, speakers, OS.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk een processor, moederbord, grafische kaart, geheugen, harde schijf, en voeding nodig te hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd hoop ik nieuwe games voorlopig aardig kan draaien, het zou een bijkomend voordeel zijn als het systeem niet teveel lawaai maakt.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb geprobeerd binnen mijn budget de producten met de beste prijs/kwaliteitsverhouding te vinden, die bovendien goed op elkaar zijn afgestemd. Ik hoor graag of ik daarin logische keuzes heb gemaakt. Daarbij heb ik ook nog wat losse vragen/overwegingen:
Alvast heel erg bedankt!
Dit systeem zal ik dagelijks gaan gebruiken voor studie/multimedia. Daarnaast wil ik de mogelijkheid hebben om af en toe leuk te kunnen gamen. Gezien mijn budget verwacht ik geen high-end machine, ik hoop nieuwe games voorlopig echter wel relatief aardig te kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Gezien de componenten en randapparatuur die ik meeneem wil ik zo'n 600 - 700 euro uitgeven. Ik zal zelf assembleren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ATX-kast, Blu-ray drive, monitor, speakers, OS.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk een processor, moederbord, grafische kaart, geheugen, harde schijf, en voeding nodig te hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd hoop ik nieuwe games voorlopig aardig kan draaien, het zou een bijkomend voordeel zijn als het systeem niet teveel lawaai maakt.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb geprobeerd binnen mijn budget de producten met de beste prijs/kwaliteitsverhouding te vinden, die bovendien goed op elkaar zijn afgestemd. Ik hoor graag of ik daarin logische keuzes heb gemaakt. Daarbij heb ik ook nog wat losse vragen/overwegingen:
- Is de i5-4460, 3,2 Ghz (4e generatie) een betere keuze dan de i5-6400, 2,7 Ghz (6e generatie)?
- Geen duidelijk bottleneck aanwezig?
- Afgezien van snellere laadtijden zag ik geen enorme noodzaak voor een SSD, zie ik een grote meerwaarde over het hoofd?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 177,- | € 177,- |
| 1 | MSI H97 GAMING 3 | € 101,95 | € 101,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G | € 171,95 | € 171,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8 | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 400W | € 42,95 | € 42,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 578,75 | |
Alvast heel erg bedankt!