intelistation

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 21:12
Ik zoek een videokaart voor mijn pas tweede hands aangeschafte computer.
Het is een agp pro gleufje wat erin zit verder nog gewoon ide en scici adapter ultra 160.
Wat ik nodig heb en meteen komt er een vraag erbij.
dat is dus een agp videokaart en een nieuwe controller minstens een sata 300 controller en dan rijst erbij dus de vraag als die controller erin zit kan ik dan gewoon metde sata booten zit er een bios in?
Wat voor een merk raden jullie me aan en wat voor een agp videokaart

specs van de computer:

Type 6850 (July 2001 to January 2003)
IBM 6850 M-Pro

Dual Intel Xeon at 1.5, 1.7, 2.0 or 2.8 GHz
Ultra160 SCSI or ATA100 HDD
Up to 4 GB RDRAM
10/100 Mbit Ethernet
Graphic adapter options:
Matrox Millennium G450
IBM/Diamond Fire GL4
Nvidia Quadro2 Pro
Nvidia Quadro4 200NVS
ATI FireGL 8800
3DLabs Wildcat III 6110
direct van wikipedia.

er zit dus bij mij een 4 tal geheugen sleufjes in ,ik had nog ddr400 liggen en die passen maar kan nu dus niks doen vanwege dat ik geen videosignaal heb.
Gaarne advies en bij voorbaat dank.
Dit was een systeem vroeger wat ongeveer 4 a 5000 euro gekost heeft en wil er weer nieuw leven inblazen.
Die videkaart die geloof ik wel het hoeft dus niet highend te zijn.
Waarmee ik dus mee zit is de compatibaliteit van het systeem ten behoeve van de harde schijf.
Vraag 2 loont het zich nog de moeite om dit systeem te upgraden?
vraag 3 wie heeft er ervaring met sata controllers?
wat heb ik nodig?
vraag 4 wat voor een soort geheugen moet erin ik had gelzen rdrim geheugen waar kan ik dat kopen
hij slikt ook ddr400 maar niet de 1 gb latjes wat ik hier heb liggen maar 512 pakt ie wel aldus in de handleiding gelezen.
een agp videokaart en een sata 3 controller. :)

[ Voor 9% gewijzigd door rjmno1 op 19-07-2016 01:58 ]

Alle reacties

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zo een bak is voor de hobby, daar kan je verder niets meer mee.

Of om kort ten toon te stellen. Ik heb destijds mijn oude 80286 bij het grof vuil gezet. Als ik hem nu had bewaard, was het nu misschien wel leuk geweest om te kijken hoe dat vroeger ging. Nu is jouw bakje wel iets recenter, maar het lijkt me allemaal toch wel roestig worden.

• rjmno1
Reepje schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:21:
Zo een bak is voor de hobby, daar kan je verder niets meer mee.

Of om kort ten toon te stellen. Ik heb destijds mijn oude 80286 bij het grof vuil gezet. Als ik hem nu had bewaard, was het nu misschien wel leuk geweest om te kijken hoe dat vroeger ging. Nu is jouw bakje wel iets recenter, maar het lijkt me allemaal toch wel roestig worden.
Je ik had hem ook gekocht vanwege de kast ik denk dat dit mobo bij het grof vuil word gezet.
Ik ga er ook geen geld meer insteken het is gewoonweg te oud denk ik.
It is ook een beetje voor de hobby.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pluk een AGPkaart uit V&A voor een tientje.

vraag 2: Nee, niet de moeite
vraag 3: Iets dat compatible is, en zat snelheid heeft. Heb je PCI-X in die bak zitten?
vraag 4: DDR en Rambus zijn compleet anders en heb nog nooit borden gezien die beiden aankonden. Dus kom eens met wat meer specs van het bord.

• rjmno1
TERW_DAN schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:02:
Pluk een AGPkaart uit V&A voor een tientje.

vraag 2: Nee, niet de moeite
vraag 3: Iets dat compatible is, en zat snelheid heeft. Heb je PCI-X in die bak zitten?
vraag 4: DDR en Rambus zijn compleet anders en heb nog nooit borden gezien die beiden aankonden. Dus kom eens met wat meer specs van het bord.
Het is allemaal achterhaalt hoewel de condensators nog heel erg goed uitzien.
En ik geloof dat er rambus in moet wat me wat duur in de markt licht.
Volgens mij heeft dit bord niet lang gedraait,er zat ook geen stof erop
Het is machine type 6221 ik geloof dat dit hem is maar weet ik niet zeker.
Dit type nummer staat aan de onderkant van de kast. :)

http://www.cnet.com/produ...2-ghz-4-gb-36-4-gb/specs/

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Daar hoeft geen Rambus in, gewoon DDR PC2100 spul, dat is nog wel betaalbaar te vinden.
En je hebt een PCI-X slot, dus daar zijn nog wel leuke controllertjes voor te vinden.

• rjmno1
TERW_DAN schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:00:
Daar hoeft geen Rambus in, gewoon DDR PC2100 spul, dat is nog wel betaalbaar te vinden.
En je hebt een PCI-X slot, dus daar zijn nog wel leuke controllertjes voor te vinden.
volgens de handleiding van ibm heb ik een viertal pci-x slots.
Met een hele lange erbij.
De processors zullen volgens de handleiding op 3,2 ghz draaien,en daar heb ik er 2 van.
Het is dus een soort prehistoriese dual core,maar dan dubbel en enkel op het moederbord geplaatst.
Loont het zig de moeite om een controller en een hardrive erin te plaatsen.
De harddrive en controler kosten bijna niks meer, er hoeft maar een schijf op van 1 tb.
Misschien installeer ik wel windows 7 erop.origineel loopt ie op windows xp, daar heb ik wel een key voor die staat opde kast.Maar geen update support meer.
Ik denk dat het windows 7 word.als ik besluit er nog iets van te maken.
Maar is het niet zo dat ie alles gewoon accepteerd dadelijk koop ik hardware en dan pakt ie die hardware niet,het is een originele ibm pc,het zou allemaal compatible moeten zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door rjmno1 op 20-07-2016 16:35 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

rjmno1 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:21:
[...]

volgens de handleiding van ibm heb ik een viertal pci-x slots.
Met een hele lange erbij.
Als ik me niet vergis zijn alle PCI-X sloten even lang.
De processors zullen volgens de handleiding op 3,2 ghz draaien,en daar heb ik er 2 van.
Het is dus een soort prehistoriese dual core,maar dan dubbel en enkel op het moederbord geplaatst.
Loont het zig de moeite om een controller en een hardrive erin te plaatsen.
Vergeet niet dat een dual CPU op 3,2GHz uit die tijd waarschijnlijk wordt ingehaald door een simpele huis tuin en keuken dualcore chipje dat je nu kan vinden
De harddrive en controler kosten bijna niks meer, er hoeft maar een schijf op van 1 tb.
Misschien installeer ik wel windows 7 erop.origineel loopt ie op windows xp, daar heb ik wel een key voor die staat opde kast.Maar geen update support meer.
Ik denk dat het windows 7 word.als ik besluit er nog iets van te maken.
Maar is het niet zo dat ie alles gewoon accepteerd dadelijk koop ik hardware en dan pakt ie die hardware niet,het is een originele ibm pc,het zou allemaal compatible moeten zijn.
Incompatibiliteit kun je altijd tegenaan lopen, en dit soort hardware is vaak helemaal niet getest met consumenten spul. Ik heb een tijd met een 760MPX plank met 2 Athlons erop gewerkt, maar daar moest je wel echt de juiste hardware hebben, want veel was niet compatible (Creative SBlive kaarten die toen populair waren werkten niet, alleen USB2.0 kaartjes met een opti of nec chip werkten, Via en SiS was geen beginnen aan. Lang niet alle videokaarten werkten goed.
Nadeel daarvan was dat je voornameljk vage problemen had die lastig te troubleshooten zijn, en er is vaak maar heel weinig over te vinden (want niemand gebruikt zo'n config).

Als het gaat om de leuk dan zou ik zeker gewoon aanklooien met dit ding, zeker als je de hardware voor weinig kan vinden. Houdt er alleen rekening mee dat die Xeons traag zijn in vergelijking met moderne consumenten hardware, die het ook nog eens tegen een fractie van het stroomverbruik weet te doen. Een TDP van 100W is niet vreemd bij die dingen (en dan heb je daar 2 van).

• rjmno1
a klopt ook origineel zit er een 450 watt voeding erby, maar niet meegeleverd by deze 2 de hands computer.
Maar heb er nog een liggen van 450 wat (deze voeding is eigenlik myn test voeding)
Dus dat zou allemaal geen probleem hoeven te zyn.
Pagina: 1