Ik zoek een videokaart voor mijn pas tweede hands aangeschafte computer.
Het is een agp pro gleufje wat erin zit verder nog gewoon ide en scici adapter ultra 160.
Wat ik nodig heb en meteen komt er een vraag erbij.
dat is dus een agp videokaart en een nieuwe controller minstens een sata 300 controller en dan rijst erbij dus de vraag als die controller erin zit kan ik dan gewoon metde sata booten zit er een bios in?
Wat voor een merk raden jullie me aan en wat voor een agp videokaart
specs van de computer:
Type 6850 (July 2001 to January 2003)
IBM 6850 M-Pro
Dual Intel Xeon at 1.5, 1.7, 2.0 or 2.8 GHz
Ultra160 SCSI or ATA100 HDD
Up to 4 GB RDRAM
10/100 Mbit Ethernet
Graphic adapter options:
Matrox Millennium G450
IBM/Diamond Fire GL4
Nvidia Quadro2 Pro
Nvidia Quadro4 200NVS
ATI FireGL 8800
3DLabs Wildcat III 6110
direct van wikipedia.
er zit dus bij mij een 4 tal geheugen sleufjes in ,ik had nog ddr400 liggen en die passen maar kan nu dus niks doen vanwege dat ik geen videosignaal heb.
Gaarne advies en bij voorbaat dank.
Dit was een systeem vroeger wat ongeveer 4 a 5000 euro gekost heeft en wil er weer nieuw leven inblazen.
Die videkaart die geloof ik wel het hoeft dus niet highend te zijn.
Waarmee ik dus mee zit is de compatibaliteit van het systeem ten behoeve van de harde schijf.
Vraag 2 loont het zich nog de moeite om dit systeem te upgraden?
vraag 3 wie heeft er ervaring met sata controllers?
wat heb ik nodig?
vraag 4 wat voor een soort geheugen moet erin ik had gelzen rdrim geheugen waar kan ik dat kopen
hij slikt ook ddr400 maar niet de 1 gb latjes wat ik hier heb liggen maar 512 pakt ie wel aldus in de handleiding gelezen.
een agp videokaart en een sata 3 controller.
Het is een agp pro gleufje wat erin zit verder nog gewoon ide en scici adapter ultra 160.
Wat ik nodig heb en meteen komt er een vraag erbij.
dat is dus een agp videokaart en een nieuwe controller minstens een sata 300 controller en dan rijst erbij dus de vraag als die controller erin zit kan ik dan gewoon metde sata booten zit er een bios in?
Wat voor een merk raden jullie me aan en wat voor een agp videokaart
specs van de computer:
Type 6850 (July 2001 to January 2003)
IBM 6850 M-Pro
Dual Intel Xeon at 1.5, 1.7, 2.0 or 2.8 GHz
Ultra160 SCSI or ATA100 HDD
Up to 4 GB RDRAM
10/100 Mbit Ethernet
Graphic adapter options:
Matrox Millennium G450
IBM/Diamond Fire GL4
Nvidia Quadro2 Pro
Nvidia Quadro4 200NVS
ATI FireGL 8800
3DLabs Wildcat III 6110
direct van wikipedia.
er zit dus bij mij een 4 tal geheugen sleufjes in ,ik had nog ddr400 liggen en die passen maar kan nu dus niks doen vanwege dat ik geen videosignaal heb.
Gaarne advies en bij voorbaat dank.
Dit was een systeem vroeger wat ongeveer 4 a 5000 euro gekost heeft en wil er weer nieuw leven inblazen.
Die videkaart die geloof ik wel het hoeft dus niet highend te zijn.
Waarmee ik dus mee zit is de compatibaliteit van het systeem ten behoeve van de harde schijf.
Vraag 2 loont het zich nog de moeite om dit systeem te upgraden?
vraag 3 wie heeft er ervaring met sata controllers?
wat heb ik nodig?
vraag 4 wat voor een soort geheugen moet erin ik had gelzen rdrim geheugen waar kan ik dat kopen
hij slikt ook ddr400 maar niet de 1 gb latjes wat ik hier heb liggen maar 512 pakt ie wel aldus in de handleiding gelezen.
een agp videokaart en een sata 3 controller.
[ Voor 9% gewijzigd door rjmno1 op 19-07-2016 01:58 ]