Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalSmit
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-04-2022
Beste tweakers,

Aanschaf videokaart.
Op het moment ben ik nu al meer dan 2 jaar in het bezit van een`Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC Tri-X'. Aangezien het op het moment mee zit, zit ik te kijken voor een upgrade naar een nieuwe videokaart. Na informatie te hebben opgezocht op het internet en goed overlegd te hebben met een maatje van me zie ik helaas door alle bomen door het bos niet meer. Daarom hoop ik dat een mening van een tweaker mij verder kan helpen.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de €550,-.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur zelf gaat uit naar MSI GTX1070, maar ik sta open voor suggesties.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De huidige specs zijn als volgt:
Asrock Z77 Extreme 4
Intel Core i5-3550P zonder een OC
DDR3 - Viper 3 Intel® Extreme Masters Memory, Limited Edition 32GB
Seasonic M12II Evo Bronze 620W
Samsung Monitor 1920x1080 op 60hz

De pc staat zelf in een slaapkamer die naar mijn mening soms te stoffig is. Dus graag zou ik een product willen dat indien er een verschil is daar beter tegen kan.

Zelf vraag ik mij af of het überhaupt enige vorm van vooruitgang is door up te graden. Op het moment ben ik persoonlijk klaar met AMD door de slome updates en ga ik liever terug naar NVIDEA.

Het doel uiteindelijk is om betere graphics en meer frames te krijgen tijdens het gamen. Op het moment speel ik de volgende spellen: Arma III, Battlefield 4, Overwatch en CSGO. De upgrade is ook bedoelt voor de aankomende games zoals Battlefield 1, Mafia III en Tom Clancy's Ghost Wildlands.

Hopelijk heb ik voldoende informatie gegeven en kan iemand mij verder helpen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Thomas

[ Voor 9% gewijzigd door AdmiraalSmit op 19-07-2016 01:32 . Reden: Informatie update ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Belangrijkste vraag: Welke resolutie speel je op :)

Daarnaast: Wat is exact je probleem wat je ervaart met 'de slome updates'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalSmit
De resolutie waar ik zelf op speel is 1920x1080 op 60hz. Er zijn wel al plannen om over te gaan op een 120hz scherm.

Het verschil wat ik zelf merk is met een nieuwe gamerelease dat nVidea echt stukken sneller is met nieuwe driverupdates dan AMD waardoor het veel soepeler loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ik mis nog iets anders. Welke games speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalSmit
Op het moment speel ik Arma III, Battlefield 4, Overwatch en CSGO. De upgrade is ook bedoelt voor de aankomende games zoals Battlefield 1, Mafia III en Tom Clancy's Ghost Wildlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 15:45
in rauwe rekenkracht is de 1070 een flinke upgrade tov een 290. Kijk maar in de review van tweakers bij prestatie-index. Tov de 290X (!) zou de 1070 zo'n 60% beter performen.

De vraag is of je nu die extra rekenkracht nodig hebt, zeker op 1080p zul je denk ik niet veel verschil gaan merken bij de huidige games, afgezien van mogelijk wat extra AA en Nvidia specifieke instellingen.

Zelf heb ik onlangs overigens exact deze upgrade gedaan. Ik speel op 1200p en hoef nu nergens naar te kijken: alles op max tegen lage temperaturen (mijn 290 liep vaak in de 90 graden). Ik kijk uit naar een monitor upgrade: 1440p of 120> hz, zodat de 1070 straks echt tot zn recht komt.

Ik zou als ik jou was nu het niet echt nodig is je geld nog even in je zak laten en een paar weken/maanden wachten. Dat scheelt je dan sowieso al 100,- denk ik zo. Ik had de upgrade niet echt nodig, maar zin om weer eens met geld te strooien, plus dat ik een vriend blij kon maken met mijn 290. Dat zijn ook allemaal plausibele redenen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Croqy op 20-07-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 16:00
- Als je kamer stoffig is, moet je voorkomen dat er stof in je behuizing komt, dat begint bij stoffilters aan de openingen. Er zijn geen meer of minder stofbestendige componenten.

- Je hebt het gehad met de "slome" updates bij AMD net op het moment dat die zo goed als op het niveau van Nvidia zijn? En het is ook niet dat je nog veel driver optimalisering moet verwachten voor ARMA III, Overwatch, Battlefield 4 of CSGO. Akkoord je noemt ook nieuwe games, maar wanneer had je hier eerlijk gezegd voor het laatst last van? Kan zijn dat ik hier het probleem niet zie omdat ik toch zelden games bij release koop (omdat het meestal niet alleen de drivers zijn die optimalisering nodig hebben, de bugs zijn bij AAA games vaak ook niet te tellen).

- Momenteel haal je normaal nog wel de 60 fps met je R9 290. Ik zou ook wachten tot je ook iets hebt aan extra frames, de prijs van de GTX 1070 is nu te hoog. En moet je dus al ook nu een scherm met hoge refresh rate en/of hogere resolutie kopen om er wat aan te hebben.
Pagina: 1