Onlangs een nieuwe snellader gekocht voor de telefoon. Ding heeft precies een week goed gewerkt. Totdat ik weer de lader in het stopcontact stopte, dikke vonken uit de usb port kwamen en prompt de stoppen doorgeslagen. Gelukkig de telefoon nog niet aangesloten anders was deze wellicht ook kaduuk.
Ik heb de lader open gemaakt omdat ik wel nieuwschierig was geworden wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn.

Zoals duidelijk te zien is, is het hier niet goed gegaan.

Als ik het goed heb is dit een bridge rectifier. Eén van de (wisselspanning?) pins is compleet van het bord geslagen, maar als ik juist heb gemeten werkt deze nog wel naar behoren.

Dit is naar mijn weten een ceramische condensator. Deze is compleet opgeblazen.
Dat het geheel niet meer werkt mag duidelijk zijn, maar ik ben benieuwd waarom dit nu gebeurt zou kunnen zijn. Er was niks aan de lader aangesloten, dus daar kan het niet aan liggen. Brakke componenten?
Ik heb de lader open gemaakt omdat ik wel nieuwschierig was geworden wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn.

Zoals duidelijk te zien is, is het hier niet goed gegaan.

Als ik het goed heb is dit een bridge rectifier. Eén van de (wisselspanning?) pins is compleet van het bord geslagen, maar als ik juist heb gemeten werkt deze nog wel naar behoren.

Dit is naar mijn weten een ceramische condensator. Deze is compleet opgeblazen.
Dat het geheel niet meer werkt mag duidelijk zijn, maar ik ben benieuwd waarom dit nu gebeurt zou kunnen zijn. Er was niks aan de lader aangesloten, dus daar kan het niet aan liggen. Brakke componenten?