Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

video edit desktop 2000 euro max

Pagina: 1
Acties:

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Voor mijn schoonvader ga ik een nieuwe desktop maken. Er staat nu een klein Asus dingetje van 20cm hoog met daarin...
Anyway in de kliko en vanaf scrap beginnen.

Sinds zijn jeugd is mijn schoonvader voor de hobby aan het filmen. Al jaren , zo lang ik hem ken, worden de beelden bewerkt op een Casablanca systeem. Vraag mij niet wat erin zit en welke software het draait. ik ben een pc man en heb van deze dingen geen kaas gegeten.
Wat ik wel weet is dat het systeem bijna aan vervanging toe is en dat de nieuwe generatie casablanca systemen niet aansluiten bij de wensen van mijn schoonvader. Bijna gepensioneerd en steeds professioneler met de hobby bezig waagt hij zich op deze leeftijd toch nog aan Adobe premiere. Overbodig om te melden dat het geen succes was op dat kleine Asus dingetje wat meer lijkt op mijn wekkeradio dan een pc.

Een eigen Youtube kanaal, steeds vaker items in opdracht van de lokale tv omroep. Alles tot nog toe in 1080P Maar inmiddels wel de camera's in huis om 4K beelden te schieten. Dit zijn geen Gopro's, of 500 euro consumenten camera's maar stevige jongens van enkele duizend euro's dikke lenzen en noem het maar op. vind het altijd wat overdreven maar zelf vind hij van niet. Moet eerlijk toegeven dat zijn beeldmateriaal zo in een natuurdocmentaire op de ned tv kan wat betreft kwaliteit, of komt dat door de 4K 55'' tv die in de woonkamer... crap ik dwaal af.

Om een lang verhaal nog langer te maken:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem gaat gebruikt worden voor video editen! De bedoeling dat het ook in de nabije toekomst met 4K materiaal redelijk soepeltjes verloopt. Er wordt gewerkt met Adobe Premiere. Op het systeem wordt niet gegamed en overige taken zijn qua specs verwaarloosbaar.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs 2000 Euro excl monitor. overige randapp is al aanwezig/aangeschaft.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
https://tweakers.net/pric...gv-n970g1-gaming-4gd.html
Ja deze 970 uit mijn systeem. Misschien wat overkill? anyway ik wil upgraden en deze blijft dan over.
https://tweakers.net/pric...30/dell-p2415q-zwart.html
Dit is het scherm wat op het systeem komt. Moet nog gekocht worden maar hij is er vrij zeker van.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In eerste instantie blijf ik even van het x99 platform af. Volgens mij is het met de 6700 i7 wel realiseerbaar. Correct me if I'm wrong. Voor de rest snelle nvme m2 ssd 16GB ram op 2 reepjes grote hdd erbij. Een must zijn kaartlezer en blueraybrander. (niet mijn wensen maar het moet erin) Bij voorkeur een niet al te grote kast. Komt op het bureau te staan. (niet al te groot is vergeleken met mijn R5 en CM652S.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia. hardwareversnelling, koeling geluid energie etc, asus msi en gigabyte hebben mij nog nooit laten zitten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals ik al zei niet al te groot. Op het bureau betekend dus ook niet te veel lawaai.

Ga je overklokken?
Neen. vandaar het b150 bordje. Ik weet dat hij eraan gaat komen dus zal jullie voor zijn. Ik ben ervan bewust dat ik de oc versie van de cpu heb. Deze draait sneller voor 3 tientjes meer. Bovendien zit ik nog erg ruim binnen budget.

Wat verwacht je van ons?[i]
De gaat alles passen check. Vergeet ik nog dingen. Advies evt mbt software. Premiere is niet helemaal mijn ding, wel redelijk over gelezen maar daar blijft het bij. kom ik niet in de knoop met de aansluiting van de usb poorten kast en kaartlezer op dit mobo? kan er maar weinig over vinden.

Ben gewend om ruim en full atx te bouwen dus dit gaat een nieuwe ervaring worden voor mij.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 349,-€ 349,-
1Asus B150M PRO GAMING€ 83,95€ 83,95
1WD Blue WD40EZRZ, 4TB€ 133,95€ 133,95
1Cooler Master Silencio 352€ 56,95€ 56,95
1Akasa PROSLIM SATA 3.0 50cm€ 3,38€ 3,38
1Scythe Fuma€ 41,95€ 41,95
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 67,95€ 67,95
1LG BH16NS55 Zwart€ 63,95€ 63,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 63,95€ 63,95
1Samsung SM951 (NVMe) 512GB€ 233,95€ 233,95
1Akasa AK-ICR-14 USB 3.0 Internal 6-Port Card Reader€ 22,-€ 22,-
1Arctic Silver 5 - 3,5 gram€ 5,95€ 5,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.126,93

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
ik zou persoonlijk voor 32gb gaan daar heb je bij video edditen wel nut van. ook moet je je bedenken dat een b150 bord niet sneller onderteund dan 2.400, maar dit terugclocked naar 2.133 dus zonde om het snellere ram erin te doen en sinds het een dichte kast is kan je er gewoon iets als dit in doen: pricewatch: Crucial CT2K16G4DFD8213.
-voor een voeding zou je mischien ook voor de pricewatch: Corsair RM550x wat een erg zuinige voeding is van een erg hoge kwaliteid en past zeker in je budget.
-op je kast zit trouwens ook all een sd reader weet niet of je meer ports nodig hebt....
-sata kabels worden ook gewoon bij je moederbord geleverd en het zelfde geld voor koelpasta (bij je koeler dan en in dit geval wel in een zakje)

[ Voor 11% gewijzigd door mcmlevi op 18-07-2016 22:31 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Aangezien het een dedicated machine is voor video, en hij er serieus mee bezig is..x99 met een 6 core lijkt me wel op z'n plek. 6800k met klein oc'tje. Met 4K materiaal schaalt premiere pro beter dan met 1080p materiaal dus meer dan 4 cores is zeker leuk. Plus 2011-3 is later nog leuk te upgraden, 1150 niet. budget genoeg.

specs

• Leijenaar
maratropa schreef op maandag 18 juli 2016 @ 23:05:
Aangezien het een dedicated machine is voor video, en hij er serieus mee bezig is..x99 met een 6 core lijkt me wel op z'n plek. 6800k met klein oc'tje. Met 4K materiaal schaalt premiere pro beter dan met 1080p materiaal dus meer dan 4 cores is zeker leuk. Plus 2011-3 is later nog leuk te upgraden, 1150 niet. budget genoeg.
Die 550 lijkt me niet een probleem, ook qua budget enzo. 32 GB alvast prima en kan er altijd een zbordje in zetten voor de snelheid. ook dat past prima qua budget.
De SD op de front is idd een leuke meevaller en scheelt zo nu en dan het deurtje openen. Helaas moet er ook een CF reader bij in.

Sata kabeltje en koelpasta is voor mezelf. Had het er ff bij in gezet zodat ik het niet vergeet mee te bestellen.Kan met mijn huidige pasta nog maar 1 buildje doen. Ben absoluut geen fan van die zakjes pasta. De laatste keer bij een Mugen4 PCGH was dat net klei zo dik :(

Dan x99. Zo jammer dat de R5 te groot is voor op zijn bureau. Ergens wel logisch want die goede ATX kasten zijn ook huge! Als ik x99 selecteer en uatx blijven er nog maar 10 hits over. Waarvan en slechts maar 3 uitgerust met M2 slot. Wat heb ik dan nog meer voor opties?

• maratropa
  • Niet online
Leijenaar schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:54:
[...]

Die 550 lijkt me niet een probleem, ook qua budget enzo. 32 GB alvast prima en kan er altijd een zbordje in zetten voor de snelheid. ook dat past prima qua budget.
De SD op de front is idd een leuke meevaller en scheelt zo nu en dan het deurtje openen. Helaas moet er ook een CF reader bij in.

Sata kabeltje en koelpasta is voor mezelf. Had het er ff bij in gezet zodat ik het niet vergeet mee te bestellen.Kan met mijn huidige pasta nog maar 1 buildje doen. Ben absoluut geen fan van die zakjes pasta. De laatste keer bij een Mugen4 PCGH was dat net klei zo dik :(

Dan x99. Zo jammer dat de R5 te groot is voor op zijn bureau. Ergens wel logisch want die goede ATX kasten zijn ook huge! Als ik x99 selecteer en uatx blijven er nog maar 10 hits over. Waarvan en slechts maar 3 uitgerust met M2 slot. Wat heb ik dan nog meer voor opties?
R5 te hoog dus? Andere behuizing? Matx x99 kan ook toch zoals je zelf zegt?

specs

• Leijenaar
maratropa schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:57:
[...]

R5 te hoog dus? Andere behuizing? Matx x99 kan ook toch zoals je zelf zegt?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6800K Boxed€ 448,90€ 448,90
1ASRock X99M Extreme4€ 197,50€ 197,50
1WD Blue WD40EZRZ, 4TB€ 135,95€ 135,95
1Cooler Master Silencio 352€ 58,95€ 58,95
1Akasa PROSLIM SATA 3.0 50cm€ 3,38€ 3,38
1Scythe Fuma€ 43,95€ 43,95
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C16G4D240FSB€ 142,22€ 142,22
1LG BH16NS55 Zwart€ 66,50€ 66,50
1Corsair RM550x€ 95,65€ 95,65
1Samsung SM951 (NVMe) 512GB€ 234,50€ 234,50
1Akasa AK-ICR-14 USB 3.0 Internal 6-Port Card Reader€ 22,-€ 22,-
1Arctic Silver 5 - 3,5 gram€ 5,95€ 5,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.455,45

Ik zit er meer mee dat ik op matx nog maar keuze heb uit slechts 3 bordjes. als ik matx, x99 en m2 als eisen invoer.
Alle 3 van asrock. ben daar totaal niet bekend mee... affijn heb het er toch even in gezet om te zien hoe het dan lijkt. ram ook naar 32 en die gold voeding die gelinkt werd.

Ook twijfel ik nog om mijn eigen GPU wel te vervangen. Door schaars aanbod zijn de prijzen nog ietwat aan de hoge kant. Tot in hoeverre leunt premiere op gpu? of heb ik voor de aansturing monitor en hardware versnelling voldoende als ik er bijv een 950 inzet.

• maratropa
  • Niet online
of een gpu voldoet in premiere ligt aan heel veel factoren, res en codec en fps van bronmateriaal en export materiaal, hoeveelheid effecten, welke effecten, monitor, workflow, overige hardware etc.

Maar het is vaak wel zo dat de cpu vaak meer bepalend is dan of je een 950 of 970 hebt.

Als hij nu al flink inzet op 4K dan zou ik zelf geen nieuwe gpu met maar 2GB nemen. Met 4K en genoeg effecten kun je daar wel doorheen bijv. Beetje vram bandbreedte is ook wel leuk. Gtx 780 voor 170 2dehands is ook wel leuk. Veel meer waar voor je geld dan een 1060 bijv. op dit moment.

Je zou ook eens kunnen testen met jouw 970 om te kijken hoe de belasting is. Mogelijk blijkt een 950 prima...

specs

• Leijenaar
Mjah lastig te zeggen aangezien er nog niet gewerkt werd met premiere. Met het ontdekken van de software kan de workflow er over 2 jaar ook al heel anders uitzien. Beetje ruim nemen qua gpu kan geen kwaad dus.

Monitor staat overigens in de openingpost. Wordt misschien nog een maatje groter maar res staat vast.

Bekend met Asrock? goedkoopste plankje met gewenste eisen maar meteen al wel stevig aan de prijs. Zie net dat de interne 3.5'' kaartlezer de usb 3.0 poort op het mobo gebruikt. Dat zal dan wel problemen met de frontpoorten op de kast geven denk ik? zucht

• Leijenaar
iemand anders nog iets toe te voegen? En gaat die kaartlezer werken op dit mobo? of kom ik dan een aansluiting te kort?

• maratropa
  • Niet online
Leijenaar schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 00:01:
iemand anders nog iets toe te voegen? En gaat die kaartlezer werken op dit mobo? of kom ik dan een aansluiting te kort?
lijkt me ok systeem zo. Niks mis met asrock, er zijn geen slechte x99 borden. En mATX is prima als je met de concessies kan leven.

Die cardreader heeft een interne usb3 connector nodig, en je hebt er maar 1 dus geen usb op je behuizing dan.

specs

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:59
Ik zelf zou gewoon een Skylake systeempje nemen en geen x99 met een mATX bordje. Ik vind het heel erg zonde om zoveel geld ervoor uit te geven en vervolgens functies op te offeren zoals front USB. Een i7 6700k kan ook prima mee en met dat budget kan je een hele goede waterkoeler kopen en hem tot 4.5 overclocken. Vind je het waard om 10-60 seconden eerder klaar te zijn met renderen en zoveel voor x99 uit te geven en dingen op te offeren? Neem dan de x99 systeem. De x99 zal echt je geld waard zijn als je naar atx/e-atx boards gaat kijken. Dit is mijn mening en ik vind het gewoon erg zonde.
Pagina: 1