playseat F1 vs evo/revolution

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:12
Hi all!

Even een zoekopdracht gedaan maar kwam niet verder dan wat oude topics over dit onderwerp.
Ik ben al een tijdje aan het oriënteren op een playseat en merk dat er aardig wat keus is. Eigenlijk twijfel ik tussen twee types.. een playseat evolution/revolution (pakweg 280-350) of een playseat F1/Grand Prix (900-1000)

De f1 seat lijkt mij qua zitpositie een stuk relaxter dan zo een evolution/revolution. Ziet er nogal recht uit en vraag mij dan ook af of dit niet irritant gaat worden na een uurtje gamen. Het prijsverschil is overigens ook wel aanzienlijk vandaar dat ik ook naar de evolution/revolution kijk :X . Mocht de zitpositie nu echt niet relax zijn ben ik zeker wel bereid wat meer neer te tellen.

Jammer dat je nergens even kan proefzitten in een fysieke winkel..

Ben benieuwd of mensen ervaringen hebben met playseats en welke de beste aankoop zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:46
Er zijn mensen die zweren bij DxRacer, er zijn mensen die zweren bij Playseat. Zelf zweer ik bij de Maxnomic stoelen van NeedforSeat, qua prijs rondom de Playseats en iets daarboven als je luxere varianten neemt.

Hoe dan ook, ten opzichte van standaard bureaustoelen ga je er (bijna, er zijn natuurlijk uitzonderingen) altijd op vooruit. Ikzelf heb gekozen voor een wat goedkopere variant omdat ik niet wist wat ik er van zou gaan vinden. Nu wil ik nooit meer terug.

Dus, koop een variant die ergens rond de 300-500 euro kost, dat is mijn idee. Die 1000 kun je altijd nog uitgeven als je over een paar jaar nog een kwaliteitsslag wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:00

Niellie41

[object Object]

Zelf vind ik Playseat niet fijn. Die stang vind ik zelf irritant.

Je zou ook kunnen kijken naar:
rSeat
Simetik
Obutto
Ik ben er zeker nog een paar vergeten. Dit zijn de eerste alternatieven die in mij op kwamen.

Of je kan ook zelf een rig bouwen met 80/20 profielen. Dit is zeer stevig.
http://www.motedis.com/shop/