Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Android toestel ter vervanging van mijn S3 mini die sinds kort niet meer opstart. Graag had ik het scherm kleiner gehad dan 5.5", omdat dat handzamer is en ik echt moeite heb met het bedienen van die grote phones met 1 hand.

Wat is je budget?
Hoe minder hoe liever, maximum ligt rond de 400 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Redelijk wat uren 'normaal' te gebruiken. Veel surfen (op mobiel internet), doet dienst als GPS, agenda, mail checken en de standaarddingen zoals facebook. Zwaarste spel dat er eventueel zou opkomen is Pokemon Go. Belangrijk voor mij is een goede batterij die gemakkelijk de dag doorkomt, ook bij veel gebruik. Camera hoeft geen topkwaliteit te zijn (daarvoor gebruik ik mijn DSLR) maar iet of wat toonbare foto's is wel fijn. 4G is een must. Een telefoon die vlot loopt qua menu's en switchen tussen apps zou ook fijn zijn na het gepruts met mijn bejaarde S3 mini. Ik heb vaak verschillende dingen tegelijk open staan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Met een budget en toch 'honger' naar een kwalitatieve telefoon kwam ik uit bij de Chinese merken en de OnePlus. Die schermen zijn ook iets kleiner van diameter. De OP X leek mij ideaal, maar het gebrek aan updates schrikt mij wat af? Ik las in dat topic ook van een aantal mensen dat ze hem nu niet meer zouden aanraden?

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik sta open voor alle suggesties maar ben nog niet helemaal thuis in de minder bekende merken en heb het ook moeilijk om voor mezelf uit te maken welke specificaties noodzakelijk zijn voor mij, en welke overkill in mijn situatie.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Palthe

pricewatch: Motorola Moto X (2014) 16GB Zwart

Wellicht niet de nieuwste phone, maar wordt hier naar alle tevredenheid door mijn eega gebruikt en voldoet naar mijn idee aan al je eisen. Mooiste is dat hij de helft van je budget kost.

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-11 21:31
Heb zelf een oneplus 2, echt een top telefoon. Daar kan een Samsung niet tegen op qua prijs/performance.

De oneplus 3 zou eerder wat slechtere software hebben maar dit is volgens mijn weet al weer gepatcht. De vingerafdrukscanner op de oneplus 3 is ook veel beter dan bij de 2. Mijne doet het aardig goed. Maar hij heeft zijn momenten haha.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:32
Misschien wachten op de nieuwe Nexus?

Palthe

BatmanNL schreef op maandag 18 juli 2016 @ 21:24:
Heb zelf een oneplus 2, echt een top telefoon. Daar kan een Samsung niet tegen op qua prijs/performance.

De oneplus 3 zou eerder wat slechtere software hebben maar dit is volgens mijn weet al weer gepatcht. De vingerafdrukscanner op de oneplus 3 is ook veel beter dan bij de 2. Mijne doet het aardig goed. Maar hij heeft zijn momenten haha.
Mooie phone maar die is toch 5.5"? Dat wil OP juist niet.

Verwijderd

Topicstarter
Die Motorola X ziet er inderdaad ook nog oke uit voor zijn prijs, gelijkaardig aan de OnePlus X, alleen het feit dat hij al bijna 2j 'oud' is baart mij wat zorgen. Mijn S3 mini is 3,5 jaar mee gegaan (waarvan de laatste 6 maanden niet optimaal waren), en die 'levensduur' zou ik graag evenaren met een nieuwe telefoon.

De OnePlus 3 is inderdaad super op het 1e zicht, tot ik zag hoe groot die is. Die phone met een kleiner scherm en de keuze was gemaakt denk ik. Ik heb het al lastig met het 5.1" scherm van mijn vriend :(

BaronRuud, heb je daar al ergens wat meer info over en een idee wanneer die verwacht wordt? Ik heb nu een Nokia Lumia 520 kunnen lenen, maar dat is echt een 'nood'oplossing. Hiermee kan ik niet nog maanden verder...

Palthe

Even zoeken op nexus 2016 of nexus 6x en je vindt veel informatie.
Idee is dat deze in september 2016 op de markt gaan komen en de kleine variant zou 5" moeten worden en bruut snel zijn.
Nadeel is dus nog even wachten en je hebt nog geen idee van wat de prijzen zullen zijn. Ik gok wel 450 euro voor de 5".

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, klinkt ook niet ideaal. Lang wachten, waarschijnlijk boven het budget en nog geen duidelijk zicht op de specs.

Heeft iemand nog andere voorstellen die ik eens kan bekijken? Of duidelijke nadelen van de OnePlus X, waardoor ik die definitief moet afschrijven?
Eventueel hulp met welke specs voor mij noodzakelijk zijn (en welke overkill), zodat ik zelf ook wat gefundeerder kan zoeken?

Al supermerci voor de reacties tot hier toe!

Verwijderd

Bij Coolblue.be is de Samsung Galaxy S6 32GB te koop voor €439, maar er is nog €50 cashback op. €389 is een mooie prijs voor een van de beste toestellen van 2015.
http://www.pdashop.be/pro...-galaxy-s6-32-gb-wit.html

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2016 09:53 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:16:
Of duidelijke nadelen van de OnePlus X, waardoor ik die definitief moet afschrijven?
Kan je helaas geen nadelen geven. Mijn vriendin heeft dit toestel en is er echt super tevreden mee. Het enige 'nadeel' is dat het momenteel beperkt leverbaar is, omdat het toestel uit de line-up gaat.
Pagina: 1