Ik wil mijn band weer opstarten (een erg luide rock band) en over ongeveer 1,5 maand heb ik mijn eerste live show gepland staan.
Tot nog toe heb ik al mijn shows opgenomen op miniDV-tapes (met een JVC GR-D320e), maar aangezien het tegenwoordig allemaal een stuk gemakkelijker gaat camera's die gebruikmaken van flash geheugen, ben ik op zoek naar een nieuwe camera.
Enige tips over welke camera/camcorder het beste aansluit bij mijn wensen zou ik erg waarderen:
En als er vragen zijn die je helpen bij het geven van een beter advies zal ik die uiteraard graag beantwoorden.
Bedankt!
Tot nog toe heb ik al mijn shows opgenomen op miniDV-tapes (met een JVC GR-D320e), maar aangezien het tegenwoordig allemaal een stuk gemakkelijker gaat camera's die gebruikmaken van flash geheugen, ben ik op zoek naar een nieuwe camera.
Enige tips over welke camera/camcorder het beste aansluit bij mijn wensen zou ik erg waarderen:
- hij zou goed moeten werken in omgevingen met weinig licht. Hoewel de hoevelheid licht wel snel kan veranderen
- Het zou fijn zijn als het geluid vrij goed is, zeker op de hoge volumes van een rock concert
- Om shots van verderaf te maken zou het fijn zijn om een vergelijkbare of betere zoom te hebben dan de JVC (25x)
- Resolutie van Full HD-kwaliteit is denk ik goed genoeg, ik zie niet direct een noodzaak voor 4k
- Ik wil de camera graag op een standaard kunnen monteren, voor de situaties wanneer er niemand beschikbaar is om op te nemen
- Wat betreft capaciteit (batterij en geheugen) verwacht ik dat ik zo'n 2 uur moet kunnen opnemen (ik ben niet echt van plan om optredens van langer dan een uur te spelen, maar het is prettig om wat extra ruimte te hebben)
- De camera zou niet moeten worden beperkt door een opname duur van 30 minuten per keer (of iets in die richting), wat ik bij andere camera's wel gezien heb
- Het budget dat ik in gedachten heb, is eerlijk gezegd wel redelijk beperkt. Ik zou het erg prettig vinden als ik een camera kan vinden voor onder de 300 euro. Als het echt niet anders kan zou ik denk ik wel tot 400 euro kunnen gaan.
En als er vragen zijn die je helpen bij het geven van een beter advies zal ik die uiteraard graag beantwoorden.
Bedankt!