Ik kom geregeld mensen tegen die hun naam als domeinnaam hebben vastgelegd. Nu ben ik dit ook aan het overwegen maar is dit niet eigenlijk weggegooid geld?
Dat hangt er toch helemaal vanaf of je er iets mee wilt?
Als je er niets mee wilt doen: Ja, weggegooid geld
Ga je er iets mee doen: Nee, geen weggegooid geld.
Wat zou je er mee willen doen?
Als je er niets mee wilt doen: Ja, weggegooid geld
Ga je er iets mee doen: Nee, geen weggegooid geld.
Wat zou je er mee willen doen?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Als je als ZZP'er aan de slag gaat, kan het handig zijn. Je kan dan, vergelijkbaar met Linkedin je profiel plaatsen. Daarnaast komt de pagina over het algemeen hoger in de zoekresultaten te staan als iemand zoekt op je naam om je in te huren. Je kan het ook gebruiken om het als persoonlijke website te gebruiken met (vakantie-)fotoos, blog, etc.
Heb je het nodig? Nee. Maar het kost hooguit 2-3 tientjes per jaar. En voor dat bedrag is een emailadres als voornaam@achternaam.nl best leuk. Eventueel doe je het samen met familieleden, krijgt iedereen een eigen mailadres met zijn/haar naam en deel je de kosten.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Domein is daarin eigenlijk helemaal niet relevant.EdwinW schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:46:
Daarnaast komt de pagina over het algemeen hoger in de zoekresultaten te staan als iemand zoekt op je naam om je in te huren.
Desalniettemin is een handige domeinnaam wel handig als je bij mensen onthouden wil worden. Voor die paar euro per jaar zou ik 't gewoon registeren. Een eigen domein is wel net zo handig voor mail enzo.
Ik betaal €0,33 per jaar bij StratoRannasha schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:49:
Heb je het nodig? Nee. Maar het kost hooguit 2-3 tientjes per jaar.

Omdat het 'niets' kost heb ik voor het hele gezin voornaamachternaam.nl geregistreerd. Mochten ze er later iets mee willen doen, dan kan dat. Alleen al voor bv e-mail. Zo gebruik ik mijn domein ook, samen met Zarafa. Voor het geld hoef je het niet te laten.
Ik heb al jaren een achternaam.it (werkzaam in de IT, .nl was al bezet). Kost me iets van een tientje per jaar. Daarbij een Exchange Online abo voor 3,40 per maand (https://products.office.com/nl-nl/exchange/exchange-online) dus een voornaam@achternaam.it mail adres. Heb het zelf bij Godaddy en daarbij kun je ook je eigen DNS records aanmaken. Via internet provider op basis van mac adres een vast ip adres. Website draait op mijn eigen NAS dus www.achternaam.it komt gewoon uit op de webserver op mijn NAS. Kost allemaal niet heel erg veel en allemaal prima te doen ook qua kosten.
[ Voor 3% gewijzigd door MRE-Inc op 19-07-2016 16:16 ]
XBL: MRE Inc
Ik ben er wel achter gekomen dat het heel belangrijk is om je domein bij een betrouwbare partij te registreren. Zo heb ik ooit achternaam.com bij Xs4all geregistreerd welke ik nu naar i3D.net aan het verhuizen ben. Dat gaat nog niet zonder slag of stoot daar ik maar een verhuiscode van 7 karakters ontvangen heb waar er minimaal 8 verwacht worden.
Maar ik ben er van overtuigd dat dit door beide partijen prima opgelost gaat worden.
Dat is echter wel wat anders met de overname van achternaam.nl die ooit door mijn (overleden) vader is geregistreerd bij destijds HetNet. Die is al snel "gekaapt" door een partij die er nu dik 600 Euro voor vraagt....
Zorg er dus wel voor dat je je achternaam.xxx wel vastlegt dusdanig dat je er zelf het beheer over hebt of bij een bedrijf wat je vertrouwd. Zodat een verhuizing en dergelijke geen probleem vormt en je ineens flink mag dokken als je vergeet te verlengen/betalen....!
Maar ik ben er van overtuigd dat dit door beide partijen prima opgelost gaat worden.
Dat is echter wel wat anders met de overname van achternaam.nl die ooit door mijn (overleden) vader is geregistreerd bij destijds HetNet. Die is al snel "gekaapt" door een partij die er nu dik 600 Euro voor vraagt....
Zorg er dus wel voor dat je je achternaam.xxx wel vastlegt dusdanig dat je er zelf het beheer over hebt of bij een bedrijf wat je vertrouwd. Zodat een verhuizing en dergelijke geen probleem vormt en je ineens flink mag dokken als je vergeet te verlengen/betalen....!
Verwijderd
Ik wou zelf bertru.ms hebben (mijn achternaaam is Bertrums), alleen vond ik .ms domeinnamen te duur voor €50,- per jaar…
En heb je gezocht naar de mogelijkheden van een eigen domeinnaam?Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:40:
Ik kom geregeld mensen tegen die hun naam als domeinnaam hebben vastgelegd. Nu ben ik dit ook aan het overwegen maar is dit niet eigenlijk weggegooid geld?
Want alleen het vastleggen is onzin, tenzij je van plan bent om er nog wat mee te doen. Emailadressen voor de familie, eigen website(s).
Maar goed, dat kan je zelf toch ook bepalen. Als jij er geld aan wilt uitgeven, dan is het toch prima.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.