Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Workstaton Laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sp32
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-02-2021
Beste Forumleden,

Ik ga in September beginnen met de opleiding HBO Bouwkunde hiervoor heb ik een flinke workstation laptop nodig. De programma's die ik verwacht te gebruiken zijn AutoCAD, Revit, Archicad en SCIA. Ik weet niet zeker of ik er mee ga renderen. Ik ga er niet op gamen, daar is mijn computer voor.

Het grote probleem van workstation laptops is dat ze duur zijn. Ik wil een zo goedkoop mogelijke workstation laptop aanschaffen, maar het mag niet ten koste gaan van de kwaliteit en rekenkracht van de laptop. Ik denk dat het tussen de 1500 en 1800 euro wel moet lukken.

De laptop zal ik dagelijks naar school moeten meenemen. Als het een lichte laptop is dan is het fijn, naar ik heb liever een koele laptop dan een lichte laptop. De laptop moet 17,3 inch zijn, Ik heb eerder op 15,6 inch gewerkt maar voor CAD en BIM is dat echt te klein. een full HD scherm is voor een laptop genoeg.

Omdat de laptop zware programma's moet draaien lijkt het mij verstanding om het volgende lijstje aan te houden:

- een quad-core i7 processor
- Quadro of Firepro videokaart (of je moet me overtuigen dat dit echt geen meerwaarde heft)
- 16GB ram
- bij voorkeur een SSD

Ik heb zelf al zitten zoeken naar een goede workstation laptop. Vanuit mijn school zijn er geen aanbiedingen. Ik heb gekeken in de studentenstore's van O.A. HP, maar die hebben geen workstations in de aanbieding.

Op moment zit ik aan de volgende laptop te denken: https://www.laptopplus.nl...-inch-clevo-p771dm-quadro inc. i7-6700, 16GB ram en 480gb ssd.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening, Alvast bedankt.

Sp32

Alle reacties

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
dell precision een optie?

edit

http://www.dell.com/nl/be...c=xctop7710emea&ref=PD_OC

2100 euro ex btw... ik denk het niet huhu

[ Voor 74% gewijzigd door DeDooieVent op 18-07-2016 19:57 ]

• sp32
Daar heb ik naar gekeken, maar die begint bij 2100 euro. voor een i5, 8gb werkgeheugen en 500gb harddrive. De optie waar ik naar zit te kijken kost zo'n 1500 euro. Dus de dell precision is geen optie.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik werk al weer een aantal jaar met Revit en een Quadro is echt nergens voor nodig.
Quadro/Firepro kaarten zijn alleen echt handig bij OpenGL programma's, wat Revit dus niet is.

Beter neem je een 970m zodat je ook in 3dsmax lekker snel leuke renders kan maken

Handige link om eens goed onderzoek te gaan doen.
http://www.revitforum.org...aptop-selection-help.html

Verder wil ik je ook meegeven dat een 17 inch á 3,9 kg elke dag meeslepen naar school echt niet fijn is.

15 inch
pricewatch: Asus N551VW-FY195T-BE

17 inch, onder de 3 kg
pricewatch: Asus ROG GL752VW-T4231T

[ Voor 32% gewijzigd door Ernemmer op 18-07-2016 20:14 ]

• DeDooieVent
Ernemmer schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:05:
Ik werk al weer een aantal jaar met Revit en een Quadro is echt nergens voor nodig.
Quadro/Firepro kaarten zijn alleen echt handig bij OpenGL programma's, wat Revit dus niet is.

Beter neem je een 970m zodat je ook in 3dsmax lekker snel leuke renders kan maken

Handige link om eens goed onderzoek te gaan doen.
http://www.revitforum.org...aptop-selection-help.html

Verder wil ik je ook meegeven dat een 17 inch á 3,9 kg elke dag meeslepen naar school echt niet fijn is.
mss is TS wel een boom van een kerel :P

anyway

ik heb zelf de dell 7559 een gamelaptop, maar wel met i7qm en gtx960m

heb er zelf nog een 500 gb ssd en 8 gb ram bijgezet...

op zich leuke laptop, maar ik vrees dat hij in het niet valt bij mijn dell latitude van mijn werk, niet qua prestaties, wel qua draagbaarheid en robuustheid... de 7559 is echt plastic fantastic... voor op de bank geen ramp... maar dagelijks heen en weer gaat hij geen jaar volhouden.

De clevo schat ik gelijkaardig in... het is allemaal leuk consumentenspul... voor thuis...

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Er staat ook nog een leuke nieuwe laptop in de V&A.
V&A aangeboden: MSI Gaming Series GT72 i7-6700HQ/16GB DDR4/SSD/GTX970 IPS
Maar deze laptops zijn inderdaad een stuk minder robust.

Je zou ook kunnen overwegen om een 2ehands workstation te kopen, scheelt een boel geld en dan heb je wel echt goede bouwkwaliteit.
https://tweakers.net/cate...W0lEqSExPDc6sSlWyMjQwqAUA

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 18-07-2016 20:21 ]

• DeDooieVent
die zbooks zat ik zelf ook net te bekijken, je gaat toch googlen naar aanleiding van dit topic... verlekkerd je mandje volgooien dit dat

mooie apparaten wel... alleen als ik TS was zou ik voor dat geld wel de laptop willen beethouden en testen, alhoewel, koop op afstand biedt ook een bepaalde zekerheid...

edit
wat ik me ineens bedenk is het volgende, stel TS gaat voor een sub 1000 euro semi gamelaptop en neemt het risico dat het ding er na een jaar mee kapt of stuk is op de koop toe, dannog hou je nog een keer hetzelfde budget over voor een nieuwe...

alleen... tja.... die opleiding duurt geen twee maar minimaal 4 jaar

[ Voor 35% gewijzigd door DeDooieVent op 18-07-2016 20:25 ]

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-11 08:28
Let bij die ZBooks wel op de koeling.
De cpu van de ZBook Studio G3 bijv. wordt extreem warm: http://www.notebookcheck....tion-Review.165832.0.html

• sp32
Het gewicht van een laptop zie ik niet als probleem, het grootste gedeelte van de dag draag ik het toch niet.
Ik wil een comfortable en stevige laptop. mijn vorige laptop werd 60 graden idle, en dat is niet echt fijn om een dag op te werken.

Ik koop liever een nieuwe laptop ivm garantie, bovendien weet je niet wat er mee is gebeurd.

Moet ik er van uit gaan dat zo'n laptop een jaar of 3 meegaat?
Pagina: 1