Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endemion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik was dus aan 't kijken naar prepaid aanbieders. Kwam op een gegeven moment *bliep tegen. Waarom daar zo nodig een sterretje voor moet?

Ze beweren dus onbeperkt houdbaar beltegoed aan te bieden echter niets blijkt minder waar.

Dit is wat op de website staat:
Je behoudt je tegoed voor altijd zolang je iedere 6 maanden opwaardeert
Het omgekeerde dus van onbeperkt houdbaar beltegoed. 8)7 8)7

De reactie die ik vervolgens kreeg is nog idioter.
Hoi,

Beltegoed is inderdaad onbeperkt geldig zolang jouw simkaart actief blijft en om jouw simkaart actief te houden moet je iedere 6 maanden opwaarderen.

Groetjes,
*hamid
Wat is dit voor een idioterie!? 8)7 8)7 8)7
Of wellicht is dit ook een voorbeeld van cognitieve dissonantie hoewel doorgaans niet een term die op dit vlak gebruikt wordt.
Het woord activiteit wordt blijkbaar ook niet begrepen door de gasten achter bliep 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Dat doen alle providers met prepaid. Ik zie het probleem niet.

Voorheen was bliep wél veel beter/leuker, maar inmiddels zijn ze niet interessant meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
HvanderT schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:26:
Dat doen alle providers met prepaid. Ik zie het probleem niet.

Voorheen was bliep wél veel beter/leuker, maar inmiddels zijn ze niet interessant meer.
Denk dat het probleem is dat de (meeste) andere providers niet claimen onbeperkt houdbaar tegoed te hebben ;) Zo wist ik prima dat ik bij Vodafone mijn beltegoed na x aantal maanden kwijt ben als ik het niet zelf op maak.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Simyo/KPN volgens mij nog wel echt onbeperkt houdbaar. Als je maar minimaal elke 6 maanden iets gebruikt om de sim actief te houden. (een sms versturen of bellen of een mb verbruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
zero_cool89 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:50:
Simyo/KPN volgens mij nog wel echt onbeperkt houdbaar. Als je maar minimaal elke 6 maanden iets gebruikt om de sim actief te houden. (een sms versturen of bellen of een mb verbruiken)
Maar dat is vziw meer omdat ze na 6 maanden inactiviteit de SIM deactiveren.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Dus ook niet onbeperkt houdbaar. Bij de één dus 1 x per half jaar gebruik maken, de andere dus 1 x per half jaar opwaarderen.

Mijn pa heeft al jááren KPN prepaid. In die 10 jaar nooit opgewaardeerd, hij belt heel af en toe of stuurt een sms.

Die providers verdienen niet erg veel aan prepaid en al helemaal niks aan gebruikers zoals m'n pa.

Desondanks een goed systeem. Ik heb tot vorig jaar ook gewoon prepaid gehad, nu een simpele simonly omdat het gewoon goedkoper is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Deze uitleg kun je eraan geven.
Voorbeeld:
1 januari: Waardeer op met €20. Saldo nu: €20.
30 juni: Waardeer op met €5. Saldo nu: €25.

mogelijkheid 1:
2 juli: als het beltegoed onbeperkt houdbaar is is het saldo nog steeds €25.

mogelijkheid 2:
2 juli: als het beltegoed na 6 maanden zou vervallen is op 1 juli de eerdere €20 vervallen en is het saldo nu €5.

[ Voor 9% gewijzigd door asmi2 op 19-07-2016 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:40
Het is maar wat je onder het woord "onbeperkt" verstaat.

Onbeperkt qua tijd: Ja, mits er maar steeds opgewaardeerd wordt.
Onbeperkt qua "niet beperkt door randvoorwaarden": Nee, obviously.

Uiteraard legt tele2 dit uit zoals in de eerste interpretatie, en geldt er wel degelijk een opwaardeervoorwaarde.
Voor de klant is de wens uiteraard vader van de gedachte, dus die leest het als de tweede interpretatie en is daarna teleurgesteld.

Wat mij betreft moet je als bedrijf nooit dingen suggereren die je niet waar kunt maken als je op lange termijn klanten voor je wilt winnen, maar goed de prepaidklanten zullen hen worst zijn daar; daar verdienen ze vrijwel niets op. Het enige nut dat prepaidklanten in de bedrijfsvoering hebben is dat je ze kunt proberen een abonnement te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit topic bevat eigenlijk weinig inhoud en is alleen een rant richting *bliep. Dit heeft weinig discussiewaarde en gaat daardoor ook op slot.

Mocht je verder nog twijfelen tussen verschillende providers, maak dan vooral een nieuw topic aan in MAA. Maar vermeld daar wel wat je zoekt en waar je tussen twijfelt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.