Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb een hele oude HTC Wildfire S die ik straks wil gaan gebruiken als Werktelefoon. Deze telefoon is ergens in november 2011 gemod met Cyanogenmod door een maatje, en uiteraard ben ik inmiddels de originele backup kwijt. Destijds was de telefoon gesimlockt, die is door vodafone dmv codes unlockt maar nog steeds weigert het beestje dienst behavle bij z'n originele simkaart die ik niet meer heb. Op het bootloader scherm staat heel mooi *unlocked* maar in de praktijk dus niet.

Nu wil ik graag de originele HTC rom er weer opkrijgen, maar wat ik ook probeer het lijkt niet te werken.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1275680
Bij de .exe's van deze site krijg ik error 170, device not found in elke optie die ik probeer. (usb modus aan/uit, met usb foutopsporingsmodus aan/uit) en kom ik niet verder.
Een kleine kanttekening, volgens het doosje van m'n telefoon had ik android 2.3.3, dat is Gingerbread (dus eentje verder dan Froyo die ik hier heb geprobeerd). Geen idee of dit uitmaakt.

Ik heb een losse hiervandaan: http://www.modifyandroid....ck-rom-on-htc-wildfire-s/
Maar mijn pc kan deze niet unzippen dus de 2e methode kan ik niet gebruiken. Als ik deze zip op de SD kaart gooi en in fastboot doe dan gaat ie wel vrolijk laden (blauwe balkje) maar opent ie doodleuk Cyanogenmod weer.

Ik heb HTC Sync weer op m'n pc gezet, maar die kan de telefoon net als dat programma'tje eerder vermeld niet vinden. Via de telefoon heb ik uiteraard geen HTC Sync mode meer dus dat zal dat wel zijn.

Wat doe ik verkeerd? Is het uberhaupt mogelijk om die HTC stock er weer op te krijgen? Of heb ik iets aan mijn telefoon gesloopt met het geklier met unlocken? Gaat de originele stock uberhaupt iets kunnen veranderen aan dat ie elke simkaart weigert?

Ik hoop dat jullie nog suggesties hebben, anders wordt het een random goedkoop telefoontje aanschaffen I guess. Als er nog verdere informatie nodig is laat maar weten, pc is Windows 10 overigens.

I have stability. The ability to stab.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Hou er rekening mee dat deze link voor de HTC Wildfire is, terwijl jij een Wildfire S hebt. Dit zijn twee verschillende toestellen. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat hij je apparaat niet kan vinden.

Even wat nuance, waarom wil je er stock Android weer op krijgen?

Verder verwacht ik dat het toestel echt te beperkt is, mocht je deze wel naar stock Android krijgen. Het toestel was in 2011 al niet vlug, laat staat in 2016. Ik zou gewoon voor €100+ een nieuw toestel aanschaffen. Bijvoorbeeld de pricewatch: Wileyfox Swift Zwart.
Ik heb een losse hiervandaan: http://www.modifyandroid....ck-rom-on-htc-wildfire-s/
Maar mijn pc kan deze niet unzippen dus de 2e methode kan ik niet gebruiken.
Waarom kan je deze niet unzippen? Ik heb het bestand net gedownload en krijg het gewoon geunzipped met WinRar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Die unlocked melding bij opstarten slaat op de status van de bootloader en niet op de simlock ;)

Waarom wil je precies terug naar stock ROM? CM zijn in veel opzichten beter werken op dit toestel en bijna dezelfde functionaliteit bieden. Als je hem simlockvrij wil maken kan dit als het goed is ook vanuit CM, of je kunt zelf pogen via de bootloader (die heb je nu toch unlocked). Ik raad het je in elk geval af om terug te gaan naar stock, als je wel nog eens er wat mee wil doen qua custom roms moet je weer het hele proces van de bootloader unlocked enz doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik wil terug naar de stockrom omdat hij binnen Cyanogenmod dus problemen heeft met het simlock. De telefoon is door unlockcodes van Vodafone simlockvrij gemaakt, maar pakt geen enkele simkaart en claimt dat hij een simlock heeft. Ik ging er vanuit dat dit wellicht kwam door de mod en dat er ergens wat fout gegaan is, waardoor als ik terug ga naar de stock rom ik dat foutje er wellicht uit kon krijgen. Is het anders verstandig om de Cyanogenmod versie die ik erop heb staan er opnieuw op te zetten? Of een hele andere versie of wat dan ook, of gaat dit totaal niks uitmaken en is dit toestel dus compleet waardeloos nu gezien ie geen simkaarten pakt?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 12:21
Grappig, dat was mijn eerste mobieltje :+ ben nu met mijn derde bezig. Ik raad je niet aan om meer dan bellen + SMS te doen. Heb hem al 2 jaar niet aangeraakt maar God o God, wat was dat ding sloom. Ik heb wel 10* een reset gedaan. WhatsApp kan hij nieteens bijhouden. Na de vakantie was meneer de hele dag bezig om appjes van 10 dagen terug te ontvangen. Je kunt ook niks downloaden want het staat gelijk helemaal vol.

Mijn advies : doe jezelf een plezier en koop voor 100 euro een mooie mobiel