Groot probleem met Radeon 64MB DDR

Pagina: 1
Acties:

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Nou, ik krijg 'm dus niet fatsoenlijk aan de gang. Windows installeren (98SE) enz, enz, allemaal nog goed beeld. Maar na het installeren van programma's en drivers van de meegeleverde ATi CD-rom kom ik dus alleen nog maar in 640x480 Windows in. Als ik de resolutie hoger zet (kan trouwens ook maar op maximaal 1024x768 en ook maar 256 kleuren) krijg ik na het booten even in een flits m'n bureaublad te zien, en daarna schakelt ie uit (vast :( ) ... ik kan dan alleen nog maar in de Veilige modus komen. Nadat ik de resolutie hoger had gezet kon ik ook helemaal niet meer "gewoon" in Windows komen, alleen nog maar Veilige modus. Ik heb ook nog geprobeerd om het goede stuurprogramma voor de monitor erop te zetten i.p.v. PnP-monitor, en dat lukt wel (via de Veilige Modus) ... maar dat helpt dus niets.

Ik heb nu voor de 3e keer m'n schijf geformatteerd, en probeer het nu nog eens in een andere volgorde, maar is er hier iemand die dit probleem kent of die weet wat ik fout doe :?

Alvast bedankt ...

Monitor: Iiyama Visionmaster Pro 411 (A705MT)

edit: Ohw ja ... search hielp me niet veel verder ;(

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
andere windows versie?

Audi A8 W12 6.0

• Wouter!
  • Nu online
Moet toch gewoon kunnen? Win98SE :?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Eerst Via 4in1 geinstalleerd (als je een Via chipset hebt tenminste)? Ik zou ook niet de drivers van de cd gebruiken .. pak liever de laatste van de ATi site (een latere beta kan ook maar liever niet als je aan het troubleshooten bent natuurlijk).

Ow ja probeer ook eens bij refreshrate (display properties) te kiezen voor adapter default (=60Hz in alle resos) ipv optimal ..

PC Specs

• Wouter!
  • Nu online
Nee, het is een Intel chipset.

En hij zou in principe toch wel moeten werken met de drivers van de CD? Niet optimaal dan misschien, maar hij zou 't toch moeten doen :?

• Bomberman
Ja je hebt gelijk, het zou gewoon moeten werken (maar waarom die oude drivers installeren en dan later nieuwere drivers toch).

PC Specs

• Wouter!
  • Nu online
Weet ik ... maar ik wil 'm graag eerst maar eens aan de gang krijgen hè ...

• Bomberman
Ok wat jij wil.

PC Specs

• Wouter!
  • Nu online
Indmiddels na 3x installeren nog steeds hetzelfde probleem :( ;( :'(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Op dinsdag 26 juni 2001 17:54 schreef ThaWout het volgende:
Weet ik ... maar ik wil 'm graag eerst maar eens aan de gang krijgen hè ...
En dan steeds opnieuw het zelfde doen? Nieuwste drivers downloaden en proberen zou ik zeggen. Dat het nu niet werkt is vreemd, maar als het probleem verholpen is met nieuwere drivers ben je toch klaar :?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 17:20 schreef ThaWout het volgende:
Nou, ik krijg 'm dus niet fatsoenlijk aan de gang. Windows installeren (98SE) enz, enz, allemaal nog goed beeld. Maar na het installeren van programma's en drivers van de meegeleverde ATi CD-rom kom ik dus alleen nog maar in 640x480 Windows in. Als ik de resolutie hoger zet (kan trouwens ook maar op maximaal 1024x768 en ook maar 256
hmmmz... lijkt me een AGP poort probleem.. soms kan je een waitstate instellen in je bios, zet die eens aan/uit naargelang hij nu staat. Ook kan je de AGP speed eens op 2x zetten ipv 4x (als je moederbord dat ondersteund)... sommige combinaties mobo/video gaan gewoon niet op 4x...

• Wouter!
  • Nu online
Euhm ... AGP 4x zou toch moeten kunnen met deze videokaart op een Asus P4T mobo lijkt me :?

En dat van die waitstate ga ik effe proberen ... tnx

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
als je nou gewoon eens een ander OS probeert...

waarom niet iig?
je bent toch de hele tijd aan het installen

Audi A8 W12 6.0

• Wouter!
  • Nu online
Okey okey ... 't is gelukt

Ik heb dus nogmaals geformatteerd, Win98SE er weer opgezet, en ditmaal eerst de netwerk-kaart geinstalleerd en SyGate erop gezet. Vervolgens via een andere client (met bestands-deling via het netwerk) de driver updates van de ATi site op de nieuwe PC gezet, en geinstalleerd. En guess what :?

HET WERKT !!! :) :)

Tnx for the support

• Wouter!
  • Nu online
Dus gooi maar op slot :)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

lol, oftewel mensen zonder internet die die radeon kopen zullen dus nooit hun kaart goed krijgen. Das geen goede reclame voor ATI :P

MechWarrior || Monsters Game

• Wouter!
  • Nu online
Je zou het haast zeggen hè. Zoals ik het nu heb gedaan is toch ook wel een heel omslachtige manier :( ... maar goed, 't is gelukt :)

[deels off-topic]
Die Pioneer 106S DVD-player maakt wel vrij veel herrie trouwens moet ik zeggen.
[/deels off-topic]
Pagina: 1