Mijn vraag heren,
Ik bezit een vaste werk pc en wil deze gaan gebruiken voor een aantal kerntaken:
- grafisch werkstation voor adobe achtige dingen (ook licht videogebruik, maar dit is geen kerntaak)
- zwaar chrome gebruik (6 verschillende profielen a 10tal tabs)
- VMware voor testen in verschillende OS setups. Vandaar dus al het extra geheugen in combinatie met dit moederbord.
Waar ik tussen aan het twijfelen ben is of:
- Upgrade naar de I7 5775C (400 euro)
- Upgrade naar I7 (ieder huidig topmodel) met nieuwe grafische kaart waarop minimaal 3x displayport zit voor evt 3e scherm. Dit betekent dus ook upgrade naar grotere case ivm low profile model dat ik nu heb. (200 euro voor 2e hands I7 + 260 euro voor radeon RX480)
Kom er niet helemaal uit wat voor mij nu een slimmere keus is; nieuwste processor op 1150 voet of oudere I7 met aparte grafische kaart.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10 OS
Msi motherboard H97M-G43
CPU I5-4570t
32 gbyte RAM
geen videokaart
2x 2560x1440 dell schermen
256 m.2 rechtstreeks op Moederbord
512 gbyte SSD
...
Ik bezit een vaste werk pc en wil deze gaan gebruiken voor een aantal kerntaken:
- grafisch werkstation voor adobe achtige dingen (ook licht videogebruik, maar dit is geen kerntaak)
- zwaar chrome gebruik (6 verschillende profielen a 10tal tabs)
- VMware voor testen in verschillende OS setups. Vandaar dus al het extra geheugen in combinatie met dit moederbord.
Waar ik tussen aan het twijfelen ben is of:
- Upgrade naar de I7 5775C (400 euro)
- Upgrade naar I7 (ieder huidig topmodel) met nieuwe grafische kaart waarop minimaal 3x displayport zit voor evt 3e scherm. Dit betekent dus ook upgrade naar grotere case ivm low profile model dat ik nu heb. (200 euro voor 2e hands I7 + 260 euro voor radeon RX480)
Kom er niet helemaal uit wat voor mij nu een slimmere keus is; nieuwste processor op 1150 voet of oudere I7 met aparte grafische kaart.

...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10 OS
Msi motherboard H97M-G43
CPU I5-4570t
32 gbyte RAM
geen videokaart
2x 2560x1440 dell schermen
256 m.2 rechtstreeks op Moederbord
512 gbyte SSD
...