Secure boot violation Intel bord, bricked door win update?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hier op het werk hebben wij een cadstation dat op de een of andere manier waarschijnlijk update KB3133977 gedownload heeft. Hoe dan ook hij heeft er sinds vanmorgen last van en ik krijg dit niet verholpen!

Wat wil, er is zat op internet over te vinden maar niet met een Intel moederbord (Intel maakt ok geen borden meer). Verder heb ik ook erg beperkte middelen in de bios, natuurlijk kan ik secure boot wel uitschakelen. Maar CSM bijvoorbeeld krijg ik niet gevonden, en de other os option ook niet, wel legacy os of uefi os. Wel kan ik bijvoorbeeld chassis intrusion uitschakelen en de secure boot key verwijderen, maar ook dat helpt niet.

Tot laatste hoop van ellende de bios gereset gehad en reflashed, maar met nada rsultaat. Kortom; het bord lijkt wel bricked door een update! Wie o wie weet hoe dit via de bios van een intel bord moet? Ik zit met mijn handen in het haar en het enige waar ik nu aan kan denken is een nieuw bord erin plaatsen. Zou erg graag deze bak ener komende dagen weer werkende hebben.

Specs;
Intel DQ77MK
Xeon E31230
16GB DDR3 Kingston ram
Nvidia Quadro 4000
Samsung 850 256GB SSD
Windows 7 Pro (deze boot nu niet meer).

Boekje van het moederbord; http://downloadmirror.int...dq77mk_techprodspec04.pdf

Verder; het staat in Windows clients omdat het komt door een update waarschijnlijk maar heeft betrekking op de bios, wie weet waar deze moet staan mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:19
Kun je niet gewoon duidelijk omschrijven waar de machine last van heeft ipv een KB document (zelfs zonder link) te plaatsen?

[ Voor 41% gewijzigd door Killah_Priest op 18-07-2016 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Staat er duidelijk; maar zal het uitschrijven voor wie hier onbekend mee is. Dit is een stukje code waardoor alleen een bepaalde hardware combi kan booten, tegen diefstal dat een andere HD erin zetten geen zin heeft. Deze KB veroorzaakt een probleem door een stukje code in de bios te schrijven. Dit is een zeer groot en bekend probleem waardoor de bios corrupt kan raken of in een lock terecht kan komen. Genoemde stappen zijn de bekende manier om het op te lossen.

Van mijn kant achtte ik het bekend want dit is meer dan dik in het nieuws gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 18:11

DeTeraarist

#Boots2Asses

Secure Boot is a technology where the system firmware checks that the system boot loader is signed with a cryptographic key authorized by a database contained in the firmware.
De boot loader moet dus wel aan Secure Boot doen. Dat is in het geval van Windows 7 niet het geval. Dus, wat gebeurt er als je Secure Boot gewoon uitzet?

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Staat uit, stond al eerder uit maar dat maakt geen verschil alleen. Je moet CSM (Computer Security Module) ook uit zetten alleen dat zit dus niet in de bios zoals eerder beschreven. Na het schrijven nog een aantal bios versies geprobeerd maar nada. Er is contact geweest met Intel maar het bordje is EOL en doen geen telefonische ondersteuning (meer). Voor Intel borden is geen bekende fix bekend, was het een asus geweest of supermicro dan was het 100x simpeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Update: semi fix gevonden.

Als je een vroege bios flasht zonder uefi omgeving dan heb je meer settings. Vervolgens doe je een bios reset; alle settings van de oude bios worden dan naar standaard gezet, slechts defaults laden heeft geen zin.

Nu kun je weer in je instal booten maar tijdens het booten, na het start scherm met press F2 for bios setup etc, krijg je de melding cmos data corrupt voor 3 seconde. Een andere bios versie eroverheen zetten verhelpt dit niet.

Niet een melding die mij aan staat maar deze cad bak staat nu op de nominatie om als eerste vervangen te worden zodra het ICT potje aangevuld is.
Pagina: 1