Welke monitor?

Pagina: 1
Acties:

• Tiboluk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-12-2025
Mijn vraag
Welke monitor past het beste bij mij?

Ik game graag, speel zowat alle type games. Heb momenteel een gewone monitor 24 inch
Films kijk ik ook op de pc

Relevante software en hardware die ik gebruik
I5-6500
8GB kingston
Gigabyte GA-B150-HD3P
Cooler Master GX 750W
MSI 1070 8GB gaming

Heb momenteel een 75HZ asus 1920 * 1080 24 inch monitor
Nu wil ik ofwel naar een dual monitor setup gaan waarbij het nieuwe scherm voornamelijk voor games gebruikt zal worden ofwel naar een 27 inch scherm of groter .

Ik wil graag men games op high/ultra settings kunnen draaien. Hoe mooier het beeld hoe leuker natuurlijk.
Weet niet goed of ik voor 144HZ moet gaan, hogere resolutie, groter scherm?

Wat zal mij het mooiste beeld met goede framerates bezorgen?

Merci voor al jullie hulp!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Welke games speel je het meeste ?

Wat is je budget ?

For sommige games is een hogere framerate niet van belang maar heb je liever de mooiste graphics.

• Tiboluk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-12-2025
Hey

Ik speel zowat alle games eigenlijk, van FPS (battlefront, call of duty, ...) , strategy (warhammer , total war, hearts of iron 4) en bijna elke goeie game die uitkomt :)

Budget is op zich geen probleem. Ik wil vooral weten wat voor mij de beste optie zou zijn.
ik wil gewoon soepel beeld, en zo mooi mogelijk :)

Het gaat niet om minste lag etc te hebben voor online (doe ik niet zo zeer aan mee).
Eerder het mooiste beeld te krijgen op goede framerate (geen haperend beeld)

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-02 19:59
Klinkt alsof je toe bent aan een ultrawide :+ strategy, fps en de online competitive kant ga je niet op. Geen hoge refreshrates nodig en het "mooiste" beeld willen.

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-02 16:49
Tiboluk schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:50:
Hey

Ik speel zowat alle games eigenlijk, van FPS (battlefront, call of duty, ...) , strategy (warhammer , total war, hearts of iron 4) en bijna elke goeie game die uitkomt :)

Budget is op zich geen probleem. Ik wil vooral weten wat voor mij de beste optie zou zijn.
ik wil gewoon soepel beeld, en zo mooi mogelijk :)

Het gaat niet om minste lag etc te hebben voor online (doe ik niet zo zeer aan mee).
Eerder het mooiste beeld te krijgen op goede framerate (geen haperend beeld)
Als je kijkt naar je wensen én als budget echt geen rol speelt. Dan ga je voor een monitor met een IPS-scherm, op 27-inch wil je geen Full HD meer, dat wordt dan WQHD met een monitor die een MS heeft van 1-2 en een aantal HZ die minimaal 120 haalt en/of Freesync/G-Sync ondersteunt.
Wil je een monitor die dat allemaal heeft... Dan wordt het een duur grapje: minimaal 600 euro zo even uit mijn hoofd...
Als dat te duur is zal je moeten gaan kiezen of je liever IPS of een TNT-scherm wil, of je liever een 24-inch scherm houdt met Full HD of een 27-inch met WQHD, wel of niet meer dan 60 HZ, etc...
Als je een beetje pro FPS speelt dan wordt een scherm met een hogere response (ms) en framerate (hz) wel aanbevolen.

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 21:59
Gezien het feit dat je een 1070 videokaart hebt en geld blijkbaar geen rol speelt kan je mi het beste gaan voor een asus P279Q. (IPS, 144Hz, G-Synch).

Heb je wel een risico dat je de scherm loterij moet winnen. Kijk maar eens in dit draadje.

[ASUS ROG SWIFT]Ervaringen & Discussie

Maar als je dan een keer een goed scherm hebt getroffen dan is dat mi momenteel het beste wat je voor (veel) geld kunt kopen.
Pagina: 1