Een heel groot en stoer systeem.
Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT
Verwijderd
Misschien heb je te weinig koeling, aangezien je 'm overklokt hebt. Het warme weer kan daar natuurlijk ook bij helpen...
Verwijderd
ik had eerst ook dat ie uit zichzelf opstarte ! heel vaag
denk dat t met wake on lan (wol) te maken heb ofzo
moeje ff in je bios kijken
Wat wil dat precies zeggen danOp dinsdag 26 juni 2001 17:19 schreef effex het volgende:
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Neh, hij start opnieuw op, dus terwijl hij aanstaat. Ook loopt IE vandaag veel vast ontdek ik net. Voeding zal het niet zijn, heb een tijdje terug een nieuwe AOpen kast gekocht en daar zit een 300W voeding in.Op dinsdag 26 juni 2001 17:19 schreef effex het volgende:
door het warme weer kan jij misschien zelf fouten maken
ik had eerst ook dat ie uit zichzelf opstarte ! heel vaag
Nou, dan zet ik de jumpers maar even op hun standaard positie!
tuurlijk kan datOp dinsdag 26 juni 2001 17:37 schreef seef het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, kan een cpu voor een onstabiel systeem zorgen?
[topic=168282]
Zet die autoreboot uit zoals daar beschreven staat, en dan wachten totdat je PC crasht. Hij reboot nu niet meer vanzelf, maar laat gewoon zien wat er fout gaat (bluescreen). Dan heb je wat meer info, en dat laat je hier horen
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Waarom zou dat niet kunnen? Op mijn kamer is het normaal 20 graden (ongeveer), nu is het er 25.5 graden, dat is dus ook 25.5 graden wat mijn kast ingezogen wordt, dan koelt hij mijn proc met een graad of 30 terwijl normaal de idle temp al lager is, dus hij loopt eigenlijk je proc te verwarmenOp dinsdag 26 juni 2001 17:37 schreef seef het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, kan een cpu voor een onstabiel systeem zorgen? Of is de cpu nooit de oorzaak van een probleem (behalve wanneer deze kapot is...)
Maar wat mijn point nu is: warmer weer zorgt zo hier en daar voor instabiliteit, beetje terug klokken en alles loopt weer goed
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
Dat ik w98/me niet krijg geinstalleerd is idd erg storend!!Op dinsdag 26 juni 2001 23:12 schreef Monstar.nl het volgende:
dit probleem heb/had ik ook met mijn computer onder windows 2k... maar na dat ik service pak 2 had geinstalleerd daad ie het niet meer... maar win98se en winme krijg ik nog steeds niet aan de praat...
Wat ik bedoelde over 'de cpu een oorzaak zijnde van een probleem' heb ik het niet over vastlopers omdat de cpu te heet wordt, maar over vastlopers omdat de cpu gewoon niet helemaal in orde is. Ik heb de neiging om te denken dat een cpu het goed doet, of niet doet.
Heb nu alles weer op default gezet, hoop dat hij nog even blijft draaien zo. Heb by the way de 'herstart bij blue screen' optie altijd al uitgevinkt staan. Toch krijg ik soms een reboot zonder bluescreen.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Bedankt voor het wegnemen van al mijn hoop!!Op woensdag 27 juni 2001 00:19 schreef limoentje het volgende:
We zijn er nog steeds niet uit en het probleem doet zich nog steeds zo af en toe voor!
Misschien moet ik maar eens een andere cpu proberen. Alhoewel ik het mobo verdenk...een paar weken terug had ik een pc op mn werk die hetzelfde probleem vertoonde. Een week later was hij naar zn gootje > mobo kapot.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
Asus A7V en een TB1000, ding crashte constant als kap dicht was, open niet.
Wat bleek, de voeding bleek te heet te worden, een andere voeding lostte dit probleem op, zet er es een andere voeding in zou ik zeggen, hoeft niet eens direct 300W te zijn, 250 moet voor de test ook ruim voldoende zijn
Ik had dit probleem ook al toen alles nog in een goedkoop midi-tower kastje zat. Nu zit alles in een goede 300w bigtower, Aopen. Dat lijkt mij dus niet de oorzaak...mijn voeding is trouwens lekker cool, voel ik net!Op woensdag 27 juni 2001 01:16 schreef oppertweaker het volgende:
Laatst op het werk ook combi gehad.
Asus A7V en een TB1000, ding crashte constant als kap dicht was, open niet.
Wat bleek, de voeding bleek te heet te worden, een andere voeding lostte dit probleem op, zet er es een andere voeding in zou ik zeggen, hoeft niet eens direct 300W te zijn, 250 moet voor de test ook ruim voldoende zijn
my computer -> properties -> startup enzo blablabla iets uitzetten dat ie niet opnieuw opstart als er een fout optreed, maar dan krijg je zo'n mooi blauw scherm
In de bios had ik de cpu critical temp op 50 graden gezet..
Vanacht stond mijn pc aan en 's ochtends was tie gereboot. Ik keek meteen in de bios en de cpu temp was 51 graden.. dat was bij mij dus het probleem.
als ik jou was zou ik je pc openschroeven en een ventilator erin laten blazen (misschien heb je hetzelfde probleem)
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
je moet goed opletten of je bios geschikt is... shit, ik ben de naam even vergeten, maar het heeft alles met het wel of niet automatisch toewijzen van irq's uit te staan. ik heb precies hetzelfde gehad.Op dinsdag 26 juni 2001 17:15 schreef seef het volgende:
Sinds gisteren doet mn pc onder win2k (zie Sig) een beetje vreemd, hij start soms op eigen initiatief opnieuw op! En das vervelend natuurlijk... Kan dit komen door het warme weer ofzo? Het lukte me laatst ook al niet win98/millennium te installeren.
Vertel! Want ik krijg idd nog weleens vastlopers bij het opstarten, met een blue screen en wat vaag gelul over irq's!Op woensdag 27 juni 2001 12:49 schreef wouter76 het volgende:
[..]
je moet goed opletten of je bios geschikt is... shit, ik ben de naam even vergeten, maar het heeft alles met het wel of niet automatisch toewijzen van irq's uit te staan. ik heb precies hetzelfde gehad.
Zou er de mogelijkheid bestaan dat die upgrade voorgaand beschreven problemen oplossen?