Toon posts:

Kosten automatisering

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

allereerst een disclaimer; dit is mijn allereerste post op Tweakers en ik weet niet of ik hier het juiste subforum voor heb gekozen. Als dat niet zo is; mijn excuses. Misschien kan dan een van de mods het naar het juiste forum verplaatsen.

Ik ben werkzaam in het onderwijs. Een VMBO. Nu is bij ons de automatisering niet altijd op orde. Sterker nog; we ergeren ons eigenlijk groen en geel aan niet werkende computers, slechte verbindingen via wifi, vragen over onderhoud waarbij wij soms van onze automatiseerder (een extern bedrijf) te horen krijgen: "Tja, sorry, wij weten het eigenlijk ook niet," of "Volgende week hebben we tijd om het te komen repareren."

Laatst de stoute schoenen aangetrokken en de directeur gevraagd, wat eigenlijk de kosten zijn van onze automatisering. Ik schrok me wezenloos. Voor de slechte service die we krijgen betalen we per werkstation €2500,- per jaar. Aangezien we zo'n tachtig werkstation op school hebben, tikt dat nogal aan.

Later bleek ook, dat we eigenlijk niet van dat bedrijf afkunnen. Daar zijn zo een aantal redenen voor, maar daar wil ik eigenlijk niet verder op ingaan.

Het gevoel bekruipt me dat we ontzettend opgelicht worden. Graag zou ik willen horen of dat werkelijk ook zo is. Misschien kan één van jullie me op het juiste spoor zetten, wat reële kosten van automatisering zijn en welke service daar dan eigenlijk bij hoort.

Graag hoor ik wat jullie hier van denken.

Met vriendelijke groet,

Tinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is wel wat meer informatie nodig voordat hier een zinnig antwoord op gegeven kan worden. Wat doen ze qua monitoring, updaten, troubleshooting precies? Hoeveel tijd zijn ze per machine kwijt? Exotische applicaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeaFish
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12-2022
.. bovenstaande, plus dat je kan kijken wat er voor dat geld geregeld is in een zogenaamde Service Level Agreement (SLA): Een (toevoeging aan) een contract over de garanties die het ICT-bedrijf moet leveren, bijvoorbeeld 99% uptime, op alle dagen of alleen werkdagen bereikbaar, vervanging/reparatie binnen zoveel dagen etc.
Dit opvragen en vergelijken met de actuele situatie. Dan kun je dus naleving van de SLA verlangen, of het hele contract opzeggen wegens contractbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:29

Liberteh

All your base belong to me

Doe je het fixed bedrag delen door het aantal computers om op dat bedrag uit te komen?
Hoe kom je tot deze cijfers? Zijn er geen servers (die beheerd worden)? Wie onderhoudt de printers? Er komt bij automatisering iets meer kijken dan alleen werkplekbeheer....

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 13:48
Wat Liberteh ook zegt.

80 * 2500 = 200.000 euro.

Wie betaalt de hardware, bij wie liggen de afschrijvingskosten? Als dat bij de dienstverlener is moet je dat natuurlijk meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:51:
allereerst een disclaimer; dit is mijn allereerste post op Tweakers en ik weet niet of ik hier het juiste subforum voor heb gekozen. Als dat niet zo is; mijn excuses. Misschien kan dan een van de mods het naar het juiste forum verplaatsen.
Daarom staat Waar hoort mijn topic? bovenaan dit forum te prijken. Ik zie dan ook niet wat je topic van doen heeft met Webdesign, Markup & Clientside Scripting en hoe je tot die conclusie bent gekomen?

Either way: zoals je ziet hebben we niet genoeg informatie om hier op basis van wat je nu vertelt enige zinnige uitspraken te doen. Ik ga je dan ook verwijzen naar onze Quickstart waarin je terug zult vinden dat we wel wat meer eigen inzet verwachten in een topic (zoals: wat heb je zélf al gezocht / gevonden?). Open daarna gerust een nieuw topic in, bijv., Algemene Zaken en dan komt 't helemaal goed ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.