Mijn PC is aan een upgrade toe. Daar was ik vorig jaar al half mee begonnen maar nu wil ik doorpakken. Mijn computer wordt voornamelijk gebruikt voor gaming (Counter Strike, GTA, Rocket League, Arma III), internetten, muziek luisteren en films/series kijken.
Opzich draait ie alles, op Arma III na, soepeltjes. Ik heb zelf wat BBG's doorgenomen en aan de hand daarvan de volgende onderdelen geselecteerd. Mijn vraag aan jullie: is dit een goeie combinatie?
Ik zoek een?
CPU:
Mijn huidige i7 920 vormt nu de bottleneck als ik bijvoorbeeld Arma III speel. Ik weet dat overclocken een optie is, ook icm met mijn huidige moederboard, maar daar wil ik niet aan beginnen.
MOEDERBOARD:
In navolging van bovenstaande hoeft het dus geen moederboard te zijn waarmee je kunt overclocken, want dat doe ik toch niet. Maar misschien heeft het nut alsnog te investeren in een duurder board ivm met aansluitingen en upgrades in de toekomst? Enige eis die ik verder heb is aanwezigheid van USB-C.
GEHEUGEN:
Raden jullie dit geheugen aan of sneller?
VOEDING:
Ik twijfel over de voeding. Ik heb nu namelijk een monster van 700 watt... En hij werkt nog prima. De enige reden dat ik deze zou upgraden is omdat ik dan eentje koop met een lager wattage en hopelijk eentje die energiezuiniger is. De voeding die ik nu heb wordt in de reviews 'efficient' genoemd, betekent dat hetzelfde als 'energiezuinig'???
Wat is je budget?
Liefst onder de 500, exclusief voeding.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Sowieso Intel CPU en USB-C op moederboard. Een zuinig systeem (wanneer idle, dus enkel muziek luisteren en internetten) lijkt mij fijne bijkomstigheid.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Opzich draait ie alles, op Arma III na, soepeltjes. Ik heb zelf wat BBG's doorgenomen en aan de hand daarvan de volgende onderdelen geselecteerd. Mijn vraag aan jullie: is dit een goeie combinatie?
Ik zoek een?
CPU:
Mijn huidige i7 920 vormt nu de bottleneck als ik bijvoorbeeld Arma III speel. Ik weet dat overclocken een optie is, ook icm met mijn huidige moederboard, maar daar wil ik niet aan beginnen.
MOEDERBOARD:
In navolging van bovenstaande hoeft het dus geen moederboard te zijn waarmee je kunt overclocken, want dat doe ik toch niet. Maar misschien heeft het nut alsnog te investeren in een duurder board ivm met aansluitingen en upgrades in de toekomst? Enige eis die ik verder heb is aanwezigheid van USB-C.
GEHEUGEN:
Raden jullie dit geheugen aan of sneller?
VOEDING:
Ik twijfel over de voeding. Ik heb nu namelijk een monster van 700 watt... En hij werkt nog prima. De enige reden dat ik deze zou upgraden is omdat ik dan eentje koop met een lager wattage en hopelijk eentje die energiezuiniger is. De voeding die ik nu heb wordt in de reviews 'efficient' genoemd, betekent dat hetzelfde als 'energiezuinig'???
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 229,- | € 229,- |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 141,95 | € 141,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 86,90 | € 86,90 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 93,95 | € 93,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 611,75 | |
Wat is je budget?
Liefst onder de 500, exclusief voeding.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Sowieso Intel CPU en USB-C op moederboard. Een zuinig systeem (wanneer idle, dus enkel muziek luisteren en internetten) lijkt mij fijne bijkomstigheid.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 920 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P6T Deluxe | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 307,95 | € 307,95 |
| 1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate ST2000DX001, 2TB | € 92,45 | € 92,45 |
| 1 | Gigabyte iSolo 210 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | BenQ XL2411T Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K3/6G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Creative Sound Blaster Arena Surround | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung SH-S222A | € 0,- | € 0,- |