Verhuizen telfort instap

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alteitfet
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-08 13:46
Hi there,

Omdat ik zelf maar weinig af weet van internet snelheid en mb's stel ik hier maar wat vragen in de hoop dat het wat duidelijker voor mezelf wordt. Ik ga samenwonen en zit veel op het internet. Gewoon surfen, gebruik veel m'n Chromecast voor Youtube, Netflix en Plex. Muziek luister ik via Spotify en gamen doe ik wel maar niet online.

Aangezien mijn budget niet echt hoog is en er geen glasvezel beschikbaar is op mijn adres was ik uitgekomen op Telfort instap (12MB/s download, 2MB/s upload) (?) is dit voldoende voor de dingen die ik dagelijks doe? Ik heb ook nog een Apple Airport Extreme (3th generation, 2009), wat nou als ik de nieuwste generatie Apple Airport Extreme koop zou me dat veel opleveren qua Wifi snelheid?

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 09:38
Als er wel glasvezel beschikbaar was had je dat minstens 30 tot 40 euro per maand gekost dus dat was dan ook afgevallen.
De snelheid die je noemt van 12 Mbit zou kunnen werken maar het houdt niet over, zeker niet als twee van de genoemde dingen tegelijk moeten gebeuren.
Je kan via WiFi nooit sneller dan je abonnement toestaat en die 12 Mbit haalt die oude AirPort makkelijk dus die zou ik niet meteen vervangen.

Moet hier ook TV gebruikt worden? Dan is het wel van belang dat er ook meer mogelijk is op je adres dan die 12 Mbit. Dan hoeft je TV bandbreedte niet ook nog uit die 12 Mbit.

Wat zegt deze checker over de technisch haalbare snelheden?:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alteitfet
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-08 13:46
Dank je voor je antwoord. Ja hier zit ook de TV bandbreedte in.

Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Es-C
Internet Snelheid
8 Mbit/s
iTV
1 HD

Wat
FttH
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Es-AAG/4
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD

Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
8 Mbit/s
VDSL2*
-
Bonding*
-

Er is dus ook FttH beschikbaar...
Ik ga is verder kijken naar goedkope Alles in 1 pakketten, misschien zijn er meerdere die niet te duur zijn maar wel iets sneller.

[ Voor 3% gewijzigd door Alteitfet op 18-07-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 09:38
Via Adsl was 12 dus niet eens haalbaar en dan zal je wel naar glasvezel moeten ja.
Vodafone is wel heel goedkoop het eerste jaar (en daarna stap je eventueel gewoon over).
Check anders even www.eindelijkglasvezel.nl om te zien of er inderdaad snel een aansluiting geleverd kan worden. Blijkbaar zit deze niet in je woning (omdat je niet wist dat het kon) maar ligt de kabel buiten klaar. Er kunnen redenen zijn die ervoor zorgen dat het niet kan (bij hoogbouw vaak door ontbreken toestemming). Dat kan die Netco checker niet vertellen maar die andere website wel.

[ Voor 54% gewijzigd door Barre73 op 18-07-2016 22:53 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.