Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• dubbeldekkert
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-05 14:59
Goedemiddag,

Ik maak hier maar even een topic aan voor wat advies, want door CoolBlue wordt ik al een week lang verzocht geduld te hebben en krijg ik geen werknemer te spreken die over mijn casus gaat.

Maandag vorige week heb ik mijn KPN abonnement verlengd met een Microsoft Lumia 950 XL.
Ik werd diezelfde dag nog gebeld voor een afleverafspraak, deze gepland op dinsdag ochtend de volgende dag. Dinsdag ochtend stond er netjes een bezorger van CoolBlue aan mijn deur, mijn ID gescand en ik heb getekend voor het pakketje.

De doos van CoolBlue zelf zat gewoon netjes verpakt, dus ik haal het tape er af en haal daar de doos van de Lumia uit. Als ik het stikkertje lostrek wat garandeert dat de verpakking van de telefoon niet open is geweest valt mij op dat deze in twee delen loskomt. Die is dus doorgesneden. Je raadt het al, ik schuif het doosje open en er zit geen telefoon in. Wel zit er een oplader en een verlengkabel in van USB naar USB-C.

De bezorger was er op dit moment al vandoor dus daar kon in niet meer achteraan, ik heb dus direct de klantenservice van CoolBlue gebeld. Deze was heel begripvol en heeft alles genoteerd en zou er mee aan de slag gaan. Toen heb ik ook direct via de chat op FB met CoolBlue meer informatie en enkele foto's doorgestuurd en het pakketje gewogen, aangezien deze meerdere keren in het bezorg proces wordt gewogen.

Ik zou binnen 24 uur iets te horen krijgen, maar enige van reactie CoolBlue reactie blijft uit. Ik heb er ondertussen meerdere malen achteraan gebeld en via de FB chat contact gezocht en ik wordt telkens geacht maar geduld te hebben en dat het druk is en dat het de vakantieperiode is etc. etc.

Afgelopen vrijdag kreeg ik te horen dat ik die dag nog een mail zou krijgen met daarin de volgende stappen, deze mail bleef uit. Ik kreeg alleen een mailtje met 'Gefeliciteerd met uw aankoop, dit zijn accessoires die u ook nog bij ons kunt kopen!'.

Zojuist weer een medewerker aan de lijn gehad en ook die kan niet precies zien hoe of wat, maar het 'ligt bovenop de stapel en ik krijg binnen 24 uur een mail'. Dit hoor ik dus al een week. Ondertussen begint mijn geduld een beetje op te raken.. :X

Ik heb mijn Mozo backcover eerder binnen dan mijn telefoon :/

• Leeghoofd21
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08:59

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

En wat is exact je vraag? Of hoe kunnen wij je helpen?
Zat er een verschil in het gewicht van het pakket bij je thuis en het bezorgproces?

HANDTEKENING!!!

• Hokkie
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18-05 20:59

Hokkie

Hello

Ik heb goede ervaringen met Coolblue, maar of ze je zomaar een nieuw toestel geven...? Ik begrijp dat ze dit even willen uitzoeken, mede om herhaling te voorkomen. Geduld...

 MacBook Pro 2017 15inch TouchBar  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 7 || Audio Research Unico P || Opera Mezza 2012 || Omega Seamaster || Philips HUE || Synology DS716+

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14:41
Denk dat de grote fout van CB eigenlijk is, dat ze zeggen dat ze binnen 24 uur contact opnemen. Het is idd vakantie en het zal echt wel druk zijn.

Maar ook zij zijn afhankelijk van de snelheid van de postservice. En die is normaal al niet zo snel met reageren en onderzoeken, maar al helemaal niet tijdens de vakantieperiode. Hoe rot het ook is.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08:07
Service van coolblue is belabberd. Mijn verhaal lijkt op dat van jou. Gewoon door blijven zeuren, dat is het enige dat helpt.

Artbij wijzigde deze reactie 18-07-2016 14:48 (57%)

Met gestrekt been.

• dubbeldekkert
@Leeghoofd21

Wat moet ik nu doen? Ik wil gewoon mijn bestelde telefoon. Ik weet niet wat het gewicht is tijdens het bezorgproces, want de bezorging gaat via CoolBlue zelf en niet via PostNL of andere postbezorgers.

@Hokkie

Ik heb nooit een toestel ontvangen, alleen een lege doos. Die is ergens in hun magazijn of door de bezorger zelf uit de doos gestolen.

@Arunia

Het lijkt mij toch dat dit hun probleem is en dat ze het intern moeten oplossen? Ik bestel een product en verwacht die dan ook te ontvangen.

@artbij

Ik blijf bellen en chatten via FB, maar ik krijg steeds hetzelfde verhaal. Medewerkers kunnen de casus niet inzien en degene die er over gaat krijg ik niet te spreken.

Ben het inmiddels zo zat dat ik de hele order eenzijdig wil annuleren en hem via KPN zelf wel ga verlengen. Ik heb mijn contract al binnen van KPN, mijn Mozo cover ligt hier te wachten op zijn toestel en CoolBlue laat niks van zich horen.

dubbeldekkert wijzigde deze reactie 18-07-2016 15:42 (7%)

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15:03

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

quote:
dubbeldekkert schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:40:
@Arunia

Het lijkt mij toch dat dit hun probleem is en dat ze het intern moeten oplossen? Ik bestel een product en verwacht die dan ook te ontvangen.
Het probleem is dat jij er misschien wel eerlijk over bent, maar er zijn genoeg schimmige figuren die hier misbruik van maken. Dit is niet iets wat van vandaag op morgen zomaar word geregeld, al helemaal niet bij een (populair) product van omtrent €400.

Daar komt bij dat je levering wettelijk gezien maximaal 30 dagen mag duren voordat je zelf stappen kan ondernemen (koop verbreken bijv). Klik.

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• dubbeldekkert
Kijk, daar heb ik wat aan. Dat wist ik niet. Ik hoop alleen niet dat het zo lang gaat duren. Geduld is dus eigenlijk het enige wat ik maar moet opbrengen. :z

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11:06
Dat het door vakantie langer duurt, kan best kloppen, maar dat moeten de medewerkers van CB ook weten en dus niet beloven dat er binnen 24 uur een mail volgt. Beloof dan dat de mail zsm komt >:)

Hattrick: Thorgal Eagles

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15:03

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Tjah, handig is het inderdaad niet om in een drukke periode een reactie binnen 24h te garanderen. Al helemaal bij een winkel als CoolBlue die het vooral van z'n klantvriendelijkheid moet hebben mag je wel verwachten dat die deze dan ook netjes op orde heeft. :/

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13:07
Sowieso na afloop een reviews schrijven waarin je aangeeft dat iig hun communicatieproces ruk is.

Ik denk wel 2 keer na om nu iets bij CB te bestellen, belofte maakt schuld. (zelf overigens goede ervaringen met CB).

• General_Snuss
  • Registratie: september 2010
  • Nu online
quote:
D4NG3R schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:45:
[...]

Het probleem is dat jij er misschien wel eerlijk over bent, maar er zijn genoeg schimmige figuren die hier misbruik van maken. Dit is niet iets wat van vandaag op morgen zomaar word geregeld, al helemaal niet bij een (populair) product van omtrent €400.

Daar komt bij dat je levering wettelijk gezien maximaal 30 dagen mag duren voordat je zelf stappen kan ondernemen (koop verbreken bijv). Klik.
"Als u uw bestelling niet meteen ophaalt of om levering aan huis gevraagd heeft, moet de verkoper binnen 30 dagen leveren, tenzij u een andere leveringstermijn bent overeengekomen."

Van de coolblue site: Voor 23.59 uur besteld, morgen in huis

Dat lijkt mij anders overeengekomen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Komop zeg.. Niemand is hier blij mee. Dit duurt gewoon even. Vervelend voor TS maar ook voor CB.. Met de marges die er zijn is 400 veel.

@NL

• Denniz0229
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 15:20
quote:
General_Snuss schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:10:
[...]

"Als u uw bestelling niet meteen ophaalt of om levering aan huis gevraagd heeft, moet de verkoper binnen 30 dagen leveren, tenzij u een andere leveringstermijn bent overeengekomen."

ja inderdaad, je hebt helemaal gelijk.
alleen jammer dat je de algemene voorwaarden van coolblue niet heb gelezen waar TS toch echt mee akkoord is gegaan.

• Rolfie
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 06:18
quote:
General_Snuss schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:10:
[...]

het doosje was ook inhuis..... En even vanuit het blauw denken.... Wie zegt dat de telefoon ook toch niet inhuis is?

Ofwel wie zegt dat ts de waarheid spreekt?
Nu heb ik daar geen enkele reden om daar over te twijfelen..... Maar als ik coolblue ben, zal ik toch een onderzoek moeten starten.

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14:29

Perkouw

Moderator General Chat
Het doel van dit topic is me niet helemaal duidelijk. Verstandig lijkt het me dat je z.s.m. contact opneemt met CoolBlue om deze kwestie op te lossen. Daar kan CoolBlue je beter bij helpen dan wij denk ik zo.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Networking en security

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True