Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met powerline

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JulienG
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10-2022
Goeiemiddag,

Ik ben net verhuisd naar mijn nieuwe huurwoning. De eerste dag kwam ik er achter dat het internet hier via powerlines werkt. Nu ben ik er achter gekomen dat er iets niet helemaal klopt. Ik heb namelijk de powerline uit de router gepakt en die in de andere kamer in het stopcontact gezet en bekabeld met m'n pc. Ik haal hieruit nu gewoon internet, terwijl ik geen homeplug in de router heb zitten. Hoe precies is dit mogelijk? Kan het zijn dat dit te maken heeft met onder- of bovenburen met dezelfde homeplugs? Van de verhuurder mag ik een tweede plug kopen en deze aan de router hangen, maar ik ben bang dat dit niet veel bij zal dragen aan een hogere snelheid (ik haal nu 1,97 Mbps).

En wanneer ik eventueel een tweede plug zou kopen, is het dan mogelijk om een draadloze met een niet draadloze te koppelen? Of moet ik dan direct een geheel draadloos duopack kopen?

Alvast bedankt,
Julien

Ps. Ik heb net mijn draadloze snelheid op mijn telefoon getest en die ligt op 7 Mbps.

[ Voor 4% gewijzigd door JulienG op 18-07-2016 12:17 ]

Alle reacties

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
Kans is aanwezig dat je powerline adapter bij de pc verbinding heeft met een powerline van buren,

Ik ga je niet vertellen wat je moet doen... Want er is maar 1 goede oplossing om dit probleem op te lossen en die oplossing heb ik vaker benoemd bij diverse topics over powerline adapter (die hier bijna dagelijks op het forum verschijnen)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Powerline beveiliging: vergeet encryptie niet....burenbezoek

Als je een adapter bij je eigen router gebruikt (en hem correct paired met de huidige) zal het waarschijnlijk wel sneller gaan. Geen garanties, natuurlijk, het blijft een gedeeld medium.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

JulienG schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:14:
[...]
De eerste dag kwam ik er achter dat het internet hier via powerlines werkt. Nu ben ik er achter gekomen dat er iets niet helemaal klopt. Ik heb namelijk de powerline uit de router gepakt en die in de andere kamer in het stopcontact gezet en bekabeld met m'n pc. Ik haal hieruit nu gewoon internet, terwijl ik geen homeplug in de router heb zitten.
Internetverbindingen worde *niet* geleverd over PLC.

In het algemeen worden in NL internetverbindingen over telefoonlijn (xDSL), coaxkabel (DOCSIS) of glas geleverd, heel soms via 4G of satelliet.

Je hebt het over een router, wat voor router is dat exact? En waar is het aan verbonden?

Het lijkt me duidelijk dat je op andermans PLC-netwerk zit hier, maar wat je wel kunt/moet doen hangt helemaal af van je situatie en die is nog niet duidelijk.

Oslik blyat! Oslik!

• JulienG
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10-2022
Het probleem was inderdaad dat ik op het PLC-netwerk van een ander zat. Heb net de nieuwe TP-link adapters aangesloten en hij haalt nu de 70 Mbit, daar doe ik het dan wel voor. Thanks allen.