Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC +/- 750 e

Pagina: 1
Acties:

• hilz0r
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:37
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaan gamen op de hoogst mogelijke settings die in het budget passen. Wow/overwatch/bf1 etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 750

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? speakers scherm 1080P muis toetsenbord en een 1TB externe harde schijf windows key

Wat denk je allemaal nodig te hebben? Alle componenten voor een zo goed mogelijk werkend systeem binnen het budget.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta eigenlijk overal wel voor open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Bindende eisen zijn er niet echt.

Een grotere kast dan degene die ik nu heb geselecteerd heb ik liever niet, maar aangezien de kast erg goed uit de reviews komt lijkt me dat ook niet nodig.

Verder maakt energieverbruik me vrij weinig uit, maar wel is een stil systeem te prefereren boven een systeem dat herrie maakt. Zeker als ik niet aan het gamen ben heb ik het liefst dat er vrijwel geen geluid uit komt.

Als een onderdeel maar een paar euro meer kost en er dan beter uit ziet vind ik ik het ook geen probleem om die paar euro er dan aan uit te geven.

Ga je overklokken? Nee.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 181,50€ 181,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,95€ 85,95
1AMD Radeon RX 480 4GB€ 0,-€ 0,-
1NZXT S340 Zwart€ 66,95€ 66,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 40,95€ 40,95
1Corsair CX450M€ 53,95€ 53,95
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 69,-€ 69,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 498,30

Ik ben van plan de RX 480 pas te kopen als die beter leverbaar is voor een fatsoenlijke prijs.

Wat verwacht je van ons?

Ik hoop dat jullie het systeem even kunnen nalopen zodat ik zeker weet dat ik geen foutje gemaakt heb en dat alle onderdelen compatible zijn.

Verder zijn tips over goedkopere/betere onderdelen die binnen het budget passen altijd zeer welkom.

En als laatste: Is de 8GB versie van de RX 480 de meerprijs waard t.o.v. de RX 480 4GB?

Alvast Bedankt :)

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:52

RvL

In plaats van het Kingston geheugen, zou je ook voor pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213 kunnen gaan. Dat is iets goedkoper zonder dat je (merkbaar) minder performance krijgt. Tenzij je de Kingston voor de looks hebt gekozen uiteraard, want de Crucials zijn wel standaard groene PCB's.

Daarnaast zou je mogelijk nog iets kunnen besparen op je moederbord, maar dat ligt er een beetje aan wat je zelf wil. Toegegeven, de GA-B150-HD3P is een goede keuze. Hij heeft veel features zoals M.2, 2x PCI-e x16 en nog een paar van die leuke dingen. Als je daar echter geen gebruik van maakt (en ook niet verwacht te maken) zou je ook kunnen kiezen voor een goedkoper uATX moederbord zoals de pricewatch: MSI B150M BAZOOKA

Dezelfde chipset maar geen zaken als M.2, 2x PCI-e x16 en in uATX formaat. Of je dat wil is natuurlijk geheel aan jezelf :)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• hilz0r
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:37
Bedankt voor de tips! De pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213 zat ik ook al aan te denken maar voor die 5 euro meer vind ik het wel leuk om zwart geheugen te nemen aangezien de rest van de PC ook redelijk donker is.

Een ander moederboard had ik ook al naar zitten kijken, maar wilde eigenlijk wel een normale ATX in deze kast. Dan is alles wat meer in verhouding lijkt mij. Verder heb ik nogal eens problemen gehad met MSI borden, en neem ik die daarom liever niet meer :), qua normale ATX borden zijn er volgens mij weinig borden die goedkoper zijn en dezelfde prestaties leveren.

Grootste vraag is nu eigenlijk nog of e 8GB versie van de RX 480 de meerprijs waard t.o.v. de RX 480 4GB voor 1080P gamen, of dat ik die 40 euro voor vrijwel niets uitgeef?

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-11 20:13
hilz0r schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:32:

Grootste vraag is nu eigenlijk nog of e 8GB versie van de RX 480 de meerprijs waard t.o.v. de RX 480 4GB voor 1080P gamen, of dat ik die 40 euro voor vrijwel niets uitgeef?
Toevallig heeft Hardware.info daar vandaag een artikel over gepubliceerd.
https://nl.hardware.info/...view-de-goedkopere-rx-480

Conclusie:
De RX 480 8GB blijkt op vrijwel alle resoluties en kwaliteitsinstelligen iets sneller, maar dit verschil is steeds erg klein. Alleen in Ultra HD Ultra is het verschil significant. Het probleem is wel dat dit niet het verschil maakt tussen speelbaar en onspeelbaar, dus de prestatieverbetering is alleen in theoretische zin interessant.
Denk dat het verschil vooral komt door het iets snellere geheugen, als je dat een kleine overklok geeft zal het verschil nog kleiner worden. En wie weet wat de custom varianten zullen doen qua snelheden. Een 8GB variant koop je vooral als je verwacht dat games in de komende jaren veel meer geheugen gaan gebruiken. Ik zou zelf gewoon voor de 4GB variant gaan.