Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Un93m59
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:11
hallo,

We hebben dus een probleem met printen via een externe bureaublad ( gaat via VPN)
op de zaak hebben we server 2012 draaien.
Dit is toegankelijk met extern bureaublad.

Als we dus vanuit een andere locatie met een externe bureaublad printen lukt het niet, er gebeurd helemaal NIETS.

[ Voor 44% gewijzigd door Un93m59 op 26-05-2018 20:30 ]

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 21:05
Probeer je je lokale printer te re-directen naar je RDP sessie, of heb je op de Server 2012 machine een printer toegevoegd en zo een afdruk te maken? Dat is al makkelijk om te weten in deze situatie.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Zie je de printer wel als je inlog op het externe bureaublad?

Wordt de printer via RDP verbonden? Of of hangt de printer in het netwerk?

• Un93m59
Powergrim schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:06:
Probeer je je lokale printer te re-directen naar je RDP sessie, of heb je op de Server 2012 machine een printer toegevoegd en zo een afdruk te maken? Dat is al makkelijk om te weten in deze situatie.
we hebben op de server 2012 machine een printer toegevoegd om zo een afdruk te maken geloof ik.
Rolfie schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:19:
Zie je de printer wel als je inlog op het externe bureaublad?

Wordt de printer via RDP verbonden? Of of hangt de printer in het netwerk?
printer word via RDP verbonden, ik snap alleen je eerste vraag niet zou je die kunnen verduidelijken? mijn excuses.

[ Voor 30% gewijzigd door Un93m59 op 18-07-2016 10:21 ]

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 21:05
Un93m59 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:21:
[...]

we hebben op de server 2012 machine een printer toegevoegd om zo een afdruk te maken geloof ik.
Als dat zo is, probeer eens een andere driver. Als je een simpele HP (laser)bak hebt, zoek de HP universal drivers eens op. Die doen het op Server 2012 zeker.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Un93m59 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:21:
printer word via RDP verbonden, ik snap alleen je eerste vraag niet zou je die kunnen verduidelijken? mijn excuses.
Zie je de printer wil staan, als je iets wilt printen?

Heeft het ook ooit wel gewerkt?

• Un93m59
Rolfie schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:34:
[...]

Zie je de printer wil staan, als je iets wilt printen?

Heeft het ook ooit wel gewerkt?
We zien de printer wel staan als we iets willen printen. het heeft eerder gewerkt ja.

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-11 08:15

amx

Waar staat de printer? Op kantoor? Bij iemand thuis? Op welke manier is de printer aangesloten op de server? Met usb kabel of via het netwerk? Bedraad? Draadloos? Werkt het wel als je vanaf kantoor print? Als je een document bewerkt, wordt het programma dan op de server uitgevoerd of op de computer thuis?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Geef eens wat meer info? Het wordt al aangehaald, maar het is wel handig om aan te geven

- Wordt de printer gemapped via de RDP sessie of print je rechstreeks naar dat ding over het netwerk (/tunnel)
- Staat dit uberhaupt aangevinkt in je RDP sessie

Wat geeft de systeembeheerder aan als oorzaak? Die lijkt me in eerste instantie degene die het a ingericht heeft en b ondersteunt.

Zoiezo is dit meer een server/software dingetje, maar ook daar zul je wel wat info moeten geven.
Pagina: 1