Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk architectuur&ontwerp software

Pagina: 1
Acties:

• sip5080
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 13:55
Hi Tweakers,

Ik ben benieuwd naar wat mijn mede-vakgenoten gebruiken voor het tekenen en ontwerpen van netwerken. Ik gebruik momenteel Microsoft Visio en soms Cisco Packet Tracer voor projecten, ik merk echter dat ik toch wel wat symbolen en netwerk componenten tekort kom in Visio.
Door laatste genoemde ben ik nieuwsgierig naar de ervaringen van andere gebruikers, bij voorkeur maar niet per se opensource of gratis. Ik zelf stel een grote collectie van componenten in hoge resolutie op prijs, wat touwtjes om componenten te koppelen en het toevoegen van administratie.

Via zoekmachines is er natuurlijk genoeg software te vinden, maar ik ben juist nieuwsgierig naar de ervaring van anderen.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:46

ralpje

Deugpopje

Ik hou het toch voornamelijk op Visio, war mogelijk aangevuld met stencils die door specifieke vendors vaak zelf worden aangeboden. Voorbeeldje met stencils voor Visio: http://www.cisco.com/c/en...isio-stencil-listing.html

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je in Visio alleen wat shapes / stencils mist dan kan je die inderdaad nog toevoegen. Welke mis je?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sip5080
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 13:55
F_J_K schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:47:
Als je in Visio alleen wat shapes / stencils mist dan kan je die inderdaad nog toevoegen. Welke mis je?
Die stencils zijn bruikbaar, wist ook niet dat Cisco deze aanbiedt voor Visio.
Met name op WLAN gebied mis ik veel componenten, bijvoorbeeld het gebruik van bepaalde antennes bijvoorbeeld (patch antenne van een generiek merk oid.).

[ Voor 6% gewijzigd door sip5080 op 18-07-2016 09:58 ]