Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Mijn vraag
Wat kan de oorzaak zijn en wat zijn mijn opties om het te repareren?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Er is geen situatie dit de oorzaak lijkt te zijn, gezien het ook gebeurd na een factory reset.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb dingen gevonden gerelateerd aan CPU, maar met dank aan een app kan ik zien dat dat geen oorzaak kan zijn.
Verder (in dezelfde app) kan ik zien dat de batterij qua temperatuur stabiel rond de 30-35 graden ligt.

Mijn gedachten gaan uit richting interne waterschade, maar dit kan ik met geen mogelijkheid bevestigen gezien ik de benodigde schroevendraaiers niet heb.

*mocht dit niet voldoende informatie zijn, schroom niet om er naar te vragen*

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Obversarix schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:21:
Wat kan de oorzaak zijn en wat zijn mijn opties om het te repareren?
Dit kan van alles zijn. Je geeft namelijk wel erg weinig informatie over het daadwerkelijke probleem. Wanneer flikkert het scherm, wanneer doet hij een reboot. Hoe treed dit probleem op, etc.

Wat ik zelf vermoed is dat je gewoon een hardware probleem hebt, je kan dit het beste laten onderzoeken bij een van de vele telefoonbedrijfjes als je geen garantie meer hebt. Heb je nog wel garantie zou ik het toestel gewoon aanbieden bij de verkoper. Hoe lang heb je het toestel al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Wanneer het scherm begint met flikkeren, komt de reboot meestal binnen een seconde.
Hoe het probleem op treed is mij ook een raadsel, want het lijkt redelijk random te gebeuren.

Het toestel heb ik een goeie 2,5 tot 3 jaar nu, dus garantie heeft hij zeker niet meer.
Zou het het waard kunnen zijn om het daadwerkelijk nog te laten onderzoeken? (ik zit erg krap bij kas)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Obversarix schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:45:
Wanneer het scherm begint met flikkeren, komt de reboot meestal binnen een seconde.
Hoe het probleem op treed is mij ook een raadsel, want het lijkt redelijk random te gebeuren.

Het toestel heb ik een goeie 2,5 tot 3 jaar nu, dus garantie heeft hij zeker niet meer.
Zou het het waard kunnen zijn om het daadwerkelijk nog te laten onderzoeken? (ik zit erg krap bij kas)
Ik gok erop dat de kabel van je moederbord naar je display niet meer helemaal lekker werkt, op het moment dat het scherm gaat flikkeren ontstaat er wellicht kortsluiting o.i.d. waardoor het toestel reboot.

Of je een reparatie kan betalen of niet, zul je toch echt zelf in moeten schatten. Vaak kan je echter wel voor €25-30 onderzoekskosten bij een telefoonbedrijfje je telefoon laten nakijken. Wellicht heb je ook een telefoonbedrijfje in de buurt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Ik ga contact opnemen met een bedrijf wat mij zou kunnen helpen, aangevende wat je hierboven aangeeft.
Ik hoop dat de prijs laag zou kunnen blijven, maar dat ligt natuurlijk aan het bedrijf.

Heb je toevallig een schatting hoeveel de reparatie zou kunnen kosten als het daadwerkelijk dat als euvel blijkt te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Obversarix schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:48:
Heb je toevallig een schatting hoeveel de reparatie zou kunnen kosten als het daadwerkelijk dat als euvel blijkt te hebben?
Geen idee. Ben niet zo thuis in de wereld van de Spare-Parts.
Pagina: 1