Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, vorige week dan toch maar Windows 10 (Pro-64) geïnstalleerd. Schone installatie is goed verlopen en mijn PC is inmiddels weer volledig ingericht.
Eén ding loopt ánders dan onder Windows 7.

Ik heb veel DVD's op mijn NAS opgeslagen als ISO-bestanden. Door op zo'n ISO te dubbelklikken wordt die automatisch via Daemon-tools gemount naar drive X. Die wordt zichtbaar als BD-ROM speler.
Onder Windows 7 ging dan gelijk de autoplay in werking en startte de gemounte ISO in de Cyberlink DVD-speler.
Onder Windows 10 werkt die autoplay niet meer. De ISO wordt wel gemount. Op de een of andere manier kan ik bij de autoplay functies niets vinden over het direct afspelen van een BD-Rom speler. Blijkbaar is er dus iets veranderd in de autoplay functies van Windows 10 t.o.v. Windows 7.

Weten jullie raad ?

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het meedenken, maar dat is allemaal wel bekende materie. Maar het vreemde is juist dat overal staat ingesteld dat DVD's e.d. met Cyberlink DVD gestart moeten worden, maar dat juist bij de door Daemon-tools aangemaakte (virtuele) drive dit (niet meer) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 13:06

Soggney

Zeekomkommer

Dan lijkt het me meer een feature van Daemontools die niet meer goed werkt. (Autoplay na mount).

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 18:03
Niet helemaal gerelateerd, maar gebruik je Daemon Tools alleen voor het mouten van ISO bestanden? Zoja, dan is deze tool volgens mij overbodig. Windows 10 kan namelijk prima zelf ISO bestanden mounten.

Misschien dat het wel goed werkt na een de-/herinstallatie van Daemon Tools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 13:19
Zoals Raver zegt, ik denk in dit scenario dat DT en de windows mount tool die er tegenwoordig in zit elkaar tegenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, W10 kan zelf ISO's mounten ?! Wist ik niet. Dat heb je er van als je op W10 overstapt en direct verder wilt werken zoals onder het vorige W7. Ik ga het eens proberen zónder DT. Ik meld m'n ervaringen hier weer later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedank voor jullie tips. Zal inderdaad iets te maken hebben met DT. DT nu verwijderd en na dubbelklikken mount W10 de ISO en start de DVD-speler. Ik zou het nog wel fijn vinden als ik zelf kon bepalen onder welke letter er gemount werd. Ook zou ik bij een dubbelklik op de volgende ISO liever een automatische unmount hebben en hergebruik van dezelfde letter. Als jullie hier nog tips voor hebben dan graag, anders gooi ik het op de stapel "er moet iets te wensen blijven".

Dirk
Pagina: 1