Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Smartphone

Wat is je budget?
Het liefst onder de €250, maximaal €300

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zoek een Android-telefoon voor dagelijks gebruik(reddit, 9gag, messenger, whatsapp, films/videos kijken, bellen). Ik heb dus niet echt bepaalde 'speciale' eisen. Ik wil natuurlijk wel dat dit degelijk gebeurt, dus zo min mogelijk haperingen/lag, etc. Minstens 1080p, het liefst rond de 5,5" (minimaal 5", maximaal 5,7"). De batterij wil ik het liefst boven de 2500 mAh.

Wat heb je zelf al gevonden?
Voor nu staat de Nexus 5X op de #1 plaats, voor mij. Bijna geen haperingen, een goed IPS scherm, de schone stock-android experience. Voor mij zie ik 2 minpuntenl; een 5,5" scherm zou beter zijn, en ik vind hem spuuglelijk. Ook ligt plastic niet echt zo lekker in de hand ligt(alhoewel dat laatste opgelost zal worden met een dbrand skin als ik de telefoon koop).
Zelf is de Honor 5X ook iets waar ik aan gedacht heb, maar als ik moest kiezen tussen de 2 zou ik toch gaan voor de Nexus. De Honor 5X draait op EMUI, wat mij echt een nachtmerrie lijkt. Terwijl de Honor 5X veel mooier lijkt(imo), een 5.5" scherm heeft, metaal is, heb ik toch liever de Nexus die helemaal geen lag heeft(volgens de review van Android AuthorityYouTube: honor 5X review! heeft de Honor 5X dat wel).
Ook denk ik aan de OnePlus X of de OnePlus One, maar die zijn toch altijd out of stock.

Welke vragen heb je hier nog over?
Geen.

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-11 21:31
Oneplus 2, of is die nog duurder dan 300?

Verwijderd

Topicstarter
Had ik eerlijk gezegd niet aan gedacht; die is €319. maar als die het echt waard is om 20 euro over budget te gaan zou ik 'm kunnen kopen. Ik heb tot nu toe alleen eén review van de OP2 gezien, en voor mij lijkt hij precies de telefoon die ik zoek.. het enige minpunt dat ik kon vinden is dat hij geen NFC heeft(wireless charging heb ik nooit gebruikt en zal ik ook nooit gebruiken :P)
Ik zal er over nadenken.. Heb je verder nog suggesties?

Verwijderd

De Moto G4 Plus en de Huawei P9 Lite. Beide goede middenklassers.
De EMUI op de Huawei/Honor smartphone is nog zo slecht niet.
Je kan er ook een andere launcher op plaatsen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09
De accu van de 5X is niet echt geweldig en je loopt gauw tegen de beperkingen van de 2Gb Ram aan. Wileyfox storm, is dat geen optie?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:00

Croga

The Unreasonable Man

1 woord!
Software Updates
(oh, wacht dat zijn er 2)

Nexus 5X is de enige serieus bruikbare Androïd telefoon op het moment (okay, 6P kan ook maar dat is een compleet ander segment).

Als je alle nieuwsberichten leest over Androïd vulnerabilities en patches dan is de Nexus lijn de enige serieuze optie. Als je niet maanden wilt wachten op je updates (of soms gewoon helemaal niets meer krijgt; mijn Samsung telefoons en tablets hebben na aankoop nooit meer updates gehad) dan is er geen alternatief beschikbaar.

Ik gebruik mijn Nexus 5X nu 3 maanden en ik ben tevreden. Qua performance doet hij niet onder voor mijn voormalige iPhone 6, noch voor de Lumia 1320 die ik daarvoor gebruikte. Qua accu is hij wel iets minder; er zijn momenten dat ik hem iedere 2 dagen moet opladen. Pokémon Go trekt ie grofweg anderhalf uur voordat ik m'n accupack moet trekken.

Al met al zie ik een hele belangrijke reden om wél voor de Nexus 5X te gaan en geen zwaarwegende reden om dat niet te doen.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-11 21:00
418O2 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 07:51:
De accu van de 5X is niet echt geweldig en je loopt gauw tegen de beperkingen van de 2Gb Ram aan. Wileyfox storm, is dat geen optie?
Beperkingen van 2GB ram? Dat lijkt toch voor een telefoon in een dergelijk segment een prima hoeveelheid geheugen... of beter gezegd, bijna iedere telefoon in dat segment heeft 2GB ram op een paar uitzonderingen na, zoals de Wileyfox Storm. Maar snel tegen 'de beperking' van 2GB ram aanlopen is toch lichtelijk overdreven... zeker gezien TS aangeeft geen zware gebruiker te zijn.

Neemt niet weg dat de Wileyfox Storm een erg aantrekkelijk toestel is voor het bedrag, maar daar heb je wel een serieuze beperking mbt software updates. Dan zit je met een Nexus 5X toch wat beter, of zelfs met een Motorola G4... eventueel een Galaxy A5 (wat een zeer degelijk toestel is voor het geld).

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09
MicGlou schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:18:
[...]

Beperkingen van 2GB ram? Dat lijkt toch voor een telefoon in een dergelijk segment een prima hoeveelheid geheugen... of beter gezegd, bijna iedere telefoon in dat segment heeft 2GB ram op een paar uitzonderingen na, zoals de Wileyfox Storm. Maar snel tegen 'de beperking' van 2GB ram aanlopen is toch lichtelijk overdreven... zeker gezien TS aangeeft geen zware gebruiker te zijn.

Neemt niet weg dat de Wileyfox Storm een erg aantrekkelijk toestel is voor het bedrag, maar daar heb je wel een serieuze beperking mbt software updates. Dan zit je met een Nexus 5X toch wat beter, of zelfs met een Motorola G4... eventueel een Galaxy A5 (wat een zeer degelijk toestel is voor het geld).
Ik loop er toch regelmatig tegen aan. Pas als ik alle apps sluit dan loopt het weer soepel. En ik doe geen games, het zijn puur apps als twitter/fb/etc die open staan. En de accutijd is vrij matig.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-11 21:00
418O2 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:09:
[...]

Ik loop er toch regelmatig tegen aan. Pas als ik alle apps sluit dan loopt het weer soepel. En ik doe geen games, het zijn puur apps als twitter/fb/etc die open staan. En de accutijd is vrij matig.
Dan heb je simpelweg veel apps tegelijk geopend die op de achtergrond bezig blijven, facebook en twitter e.d. zijn goede voorbeelden van die enorme geheugenvreters. Overigens behoort Android bij tekort aan geheugen op de achtergrond zelf taken af te sluiten die op dat moment niet worden gebruikt... ik heb nog nooit meegemaakt dat ik dat zelf moest doen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.. De Wileyfox Storm, naam nooit gehoord maar nu dat ik kijk naar de specs lijkt het idd aantrekkelijk voor de prijs. Ik heb een beetje rondgekeken in de reviews, en ik vind de telefoon zelf echt mooi, maar in de reviews word er gepraat over een paar haperingen/freezes, waarbij ik toch terugloop naar de Nexus zonder haperingen, maar een kleiner scherm, minder RAM en een lelijkere telefoon. Of zit ik hier fout?
2GB RAM is voor mij geen probleem, ik gebruik nu een I9105p (Galaxy S2+) met 1GB en daar heb ik geen problemen, ik heb hoogstens 3 á 4 lichte apps aanstaan tijdens gebruik.
De Moto G4 Plus lijkt me een beetje precies wat ik zoek. Snel, 5.5", (bijna) geen haperingen/problemen/bloatware, en binnen mijn budget. Het enige slechte dat ik kan opnoemen is dat ik (weer) lelijk vindt, en speciaal die vingerprint sensor. Maar ja, uiterlijk is niet alles :P
Galaxy A5 is 5" wat ik in vergelijking met de rest toch liever niet heb.
De P9 Lite lijkt mij niet echt een goede keus ivm met de G4 Plus, de G4 Plus lijkt beter qua specs(alhoewel de P9 Lite wel veel mooier is imo)
Ik twijfel nu een beetje tussen de G4 Plus en de Nexus 5X.. De G4 Plus is (waarschijnlijk?) beter, maar ik vraag me eigenlijk af of ik dat wel nodig heb. Qua uiterlijk zou ik zeggen dat de Nexus beter is, maar qua specs de G4. Ook is de G4 iets duurder(maar nogsteeds binnen budget). Wat zouden jullie doen, en waarom?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:14:
Hmmm.. De Wileyfox Storm, naam nooit gehoord maar nu dat ik kijk naar de specs lijkt het idd aantrekkelijk voor de prijs. Ik heb een beetje rondgekeken in de reviews, en ik vind de telefoon zelf echt mooi, maar in de reviews word er gepraat over een paar haperingen/freezes
Wileyfox maakt goede telefoons, kijk bijvoorbeeld maar eens naar de Swift. De Storm daarin tegen is ook een hele interessante telefoon, maar persoonlijk vind ik die zijn prijs niet waard. Voor 300 euro zijn er een stuk interessantere toestellen te koop momenteel.

De OnePlus 2 is ook een hele goede telefoon en die komt wat betreft updates aardig mee met de Nexus toestellen. Lees deze twee reviews maar eens door: reviews: OnePlus 2: grote beloftes deels ingelost en productreview: OnePlus 2 64GB Zwart review door Anonymoussaurus.

De OnePlus 3 had ik je willen aanraden, maar die is met €399,- een stuk boven je budget.

De Nexus 5x zou ik eerder kiezen dan de G4 (Plus), alleen vanwege de goede software updates. Motorola is een stuk minder goed geworden met de updates sinds het van Lenovo is. Nadeel van de Nexus 5x vind ik persoonlijk het ontbreken van de SD kaart en ben destijds met dit budget ook uitgekomen op de OnePlus X.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 21-07-2016 10:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:49:
[...]

Wileyfox maakt goede telefoons, kijk bijvoorbeeld maar eens naar de Swift. De Storm daarin tegen is ook een hele interessante telefoon, maar persoonlijk vind ik die zijn prijs niet waard. Voor 300 euro zijn er een stuk interessantere toestellen te koop momenteel.

De OnePlus 2 is ook een hele goede telefoon en die komt wat betreft updates aardig mee met de Nexus toestellen. Lees deze twee reviews maar eens door: reviews: OnePlus 2: grote beloftes deels ingelost en productreview: OnePlus 2 64GB Zwart review door Anonymoussaurus.

De OnePlus 3 had ik je willen aanraden, maar die is met €399,- een stuk boven je budget.

De Nexus 5x zou ik eerder kiezen dan de G4 (Plus), alleen vanwege de goede software updates. Motorola is een stuk minder goed geworden met de updates sinds het van Lenovo is. Nadeel van de Nexus 5x vind ik persoonlijk het ontbreken van de SD kaart en ben destijds met dit budget ook uitgekomen op de OnePlus X.
De OP2 is iets boven mijn budget en ook zonder NFC. Ik begrijp wel dat hij waarschijnlijk beter presteert, maar voor mij maakt het niet zo zeer uit. Ik kan van mijzelf zeggen dat ik een best lichte gebruiker ben. Dan heb ik toch wel liever NFC waar ik echt iets aan heb, en vaak gebruik.

De OP3 heb ik ook heel lang naar gekeken maar uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik het simpelweg niet nodig heb, en met een device dat ~€250 is ongeveer hetzelfde kan wat ik met de OP3 zou doen.
De OPX lijkt mij ook een zeer goede keus op het iets-kleine scherm na. Ik heb nauwelijks gekeken naar de telefoon omdat hij echt bijna altijd out of stock is op de website van 1+.
Dankjewel voor je antwoord; Ik koop de Nexus 5X morgen, deal gevonden voor €230 in de Javastraat :d

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 18:29:
[...]
Dankjewel voor je antwoord; Ik koop de Nexus 5X morgen, deal gevonden voor €230 in de Javastraat :d
Ook een hele goede telefoon waar je veel plezier van zult hebben! Veel plezier ermee.
Pagina: 1